Távoli világok kutatói Cikkek: 761 - 780

Így néz ki a Rosetta üstököse

Így néz ki a Rosetta üstököseAz OSIRIS kamera első eredményei a Csurjumov–Geraszimenko-üstökös magját beborító felszíni alakzatokról.

Üstökös és űrszondák együtt a Marsnál

Üstökös és űrszondák együtt a MarsnálOktóber 19-én nagyon közel repül el a Marshoz a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös. Már készítik az eseményre a bolygó körüli űrszondákat.

Mi megy a Marsra 2020-ban?

Mi megy a Marsra 2020-ban?A NASA döntött, hogy milyen berendezések repülnek majd a következő marsjáróján a vörös bolygó felszínére. Indulás 2020-ban.

GYORSHÍR: Megérkezett a Rosetta

GYORSHÍR: Megérkezett a RosettaA 2004-ben indított európai űrszonda lefékezett a Csurjumov–Geraszimenko-üstökös mellett.

A Gaia első felfedezése...

A Gaia első felfedezése......még nem a csillagokkal és a Tejútrendszer szerkezetével, hanem az L2 Lagrange-pont körüli mikrometeorit-veszéllyel kapcsolatos.

Még két év a Spitzernek

Még két év a SpitzernekA NASA infravörös űrteleszkópjának tavasszal már a „halálhírét” keltették. Most mégis úgy döntöttek, szorítanak pénzt a további üzemeltetésére.

Keresik a kisbolygócélpontot

Keresik a kisbolygócélpontot Hiába szkeptikusak egyes szakemberek és politikusok a programmal kapcsolatban, a munka megkezdődött. A NASA már talált néhány szóba jöhető földközeli kisbolygót a tervezett „idevontatáshoz”.

Ötletek a jövőre

Ötletek a jövőreTucatnyi új, futurisztikus űrkutatási ötlet kidolgozását támogatja a NASA.

Valami villog a távoli Univerzumban, de micsoda?

Valami villog a távoli Univerzumban, de micsoda?Az Arecibo obszervatórium bejelentette, hogy korábbi észlelései között felfedezett egy igen rövid ideig tartó, fényes rádiófelvillanást, amely minden bizonnyal több milliárd fényévnyi távolságból származik.

Már látja a célt a Rosetta

Már látja a célt a RosettaAz európai üstököskutató űrszonda januári „felébresztése” óta először készített felvételt a Csurjumov–Geraszimenko-üstökösről.

25 éve járt a Voyager-2 a Tritonnál

25 éve járt a Voyager-2 a TritonnálA Neptunusz nagy holdjáról negyed évszázaddal ezelőtt készített közeli felvételekből összeállították az égitest eddigi legjobb térképét.

Nagy európai „röntgenszem” 2028-ra

Nagy európai „röntgenszem” 2028-raAz ESA nemrég az Athena röntgencsillagászati űrteleszkópot választotta ki megvalósításra.

Üstökösképek a Rosettától

Üstökösképek a RosettátólA tegnap a Csurjumov–Geraszimenko-üstököshöz érkezett európai űrszonda friss képei.

Hogy kell egy üstököshöz érkezni?

Hogy kell egy üstököshöz érkezni?A Rosetta augusztus 6-án ér célba a 67P/Csurjumov–Geraszimenko-üstökösnél. Már tudják az üstökösmag hőmérsékletét.

A Mars új geológiai térképe

A Mars új geológiai térképeKülső bolygószomszédunk felszíni alakzatairól még sosem készült ilyen részletes, korszerű űrszondákkal gyűjtött adatokon alapuló térkép.

Tíz éve a Szaturnusz körül

Tíz éve a Szaturnusz körül2004. július 1-jén fékezett le és állt pályára a gyűrűs óriásbolygó körül a Cassini-űrszonda.

New Horizons: célpont kerestetik

New Horizons: célpont kerestetikNo nem a Plútó és holdrendszere, ahová 2015 júliusában ér el az űrszonda – az már megvan. Utána viszont jó lenne meglátogatni valamit a Kuiper-övben. Még nem tudni, mit...

Megdőlni látszik a csillaghalmaz-keletkezési elmélet

Megdőlni látszik a csillaghalmaz-keletkezési elméletÚj űrcsillagászati mérések alapján ellentmondást találtak a csillaghalmazok elfogadott keletkezési elmélete és megfigyelési adatai között.

Felszín alatti tenger az Enceladuson

Felszín alatti tenger az EnceladusonA feltételezéshez újabb bizonyítékkal szolgáltak a Cassini-űrszondára a hold mellett való elhaladásai alkalmával végzett rádiómérések.

Széteső kisbolygó

Széteső kisbolygóA Hubble-űrtávcső „szeme láttára” szakadt szét a Naprendszer fő kisbolygóövében keringő egyik apró égitest.