Deep Impact

Vége a Deep Impact szondának?

Vége a Deep Impact szondának?Egyelőre még próbálkoznak kapcsolatba lépni a NASA veterán üstököskutató űrszondájával, de lehet, hogy már hiába.

Még mindig nincs vége?!

Még mindig nincs vége?!Tavaly novemberben úgy váltunk el a második küldetését is sikeresen végrehajtó Deep Impact űrszondától, hogy lényegében kifogyott a hajtóanyaga, és másra már nem használható. Vagy mégis?

Hűtés nélkül is tovább

Hűtés nélkül is továbbAz amerikai WISE infravörös égtérképező mesterséges hold detektorait hűtő anyag elfogyott ugyan, de a program még egy ideig folytatódik.

A Föld, mint „idegen bolygó”

A Föld, mint „idegen bolygó”A nemrég új feladatot kapott Deep Impact űrszonda 50 millió kilométer távolságból fényképezte a Föld-Hold rendszert.

Régi űrszondák új feladattal

Régi űrszondák új feladattalVéglegessé vált, hogy a NASA támogatja a már kiszolgált Stardust és Deep Impact tudományos programjának folytatását.

Becsapódás egy üstökösbe – visszatekintés

Becsapódás egy üstökösbe – visszatekintésAz elmúlt esztendő egyik űrkutatási csúcspontja a Deep Impact űrszonda találkozása volt a Tempel-1 üstökössel. Az eredmények sora impozáns.

Deep Impact: pályamódosító manőver

Deep Impact: pályamódosító manőverA NASA veterán, már kétszer sikeresen használt űrszondája még 2020-ban is megközelíthet egy kis égitestet.

Újabb sikeres üstökösrandevú

Újabb sikeres üstökösrandevúA NASA Deep Impact űrszondája az EPOXI program keretében 700 km-re repült el a Hartley-2 üstökös magja mellett.

EPOXI-hintamanőver

EPOXI-hintamanőverA NASA űrszondája, a Deep Impact új feladatának – a Hartley-2 üstökös novemberi megfigyelésének – teljesítéséhez a Föld közelébe visszatérve nyert utolsó lendületet.

Újév előtt új célpont felé

Újév előtt új célpont feléA Deep Impact űrszonda meghosszabbított küldetése során mégsem a Boethin-üstökös, hanem egy másik, a Hartley-2 felé veszi az útját. A szonda december 31-én repül el a Föld közelében.

A jövő amerikai űrszondái

A jövő amerikai űrszondáiAz amerikai űrhivatal a megvalósításra javasolt naprendszerkutató programok tervei közül megjelölte a legesélyesebbeket.

Deep Impact: az első eredmények

Deep Impact: az első eredményekKét hónappal a felejthetetlen látványosság után már a Deep Impact üstökösszonda méréseiből kapott első tudományos eredményekről is beszámolhatunk.