A hét képe

Hubble 31

Hubble 31A Hubble-űrteleszkóp indításának 31. évfordulója alkalmából a csillagászok egy ragyogó „celebcsillagot”, galaxisunk egyik legfényesebb csillagát örökítették meg, amelyet gázból és porból álló ragyogó köd vesz körül.

Űrszemét-történelem

Űrszemét-történelemA Föld körül keringő, mesterséges eredetű törmelék többsége valamilyen feldarabolódási esemény közvetlen terméke.

Művészi tengerrajzok

Művészi tengerrajzokAz árapály, a tengeráramlások és az emberi tevékenység együttes hatására festői szépségű minták alakulnak ki Kínában a Lejcsou-félsziget körül.

Szokatlan látvány

Szokatlan látványÉrdekes képet készített egy űrfelvételekről jól ismert tájról a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa.

Különös szibériai táj

Különös szibériai tájTavaly februárban a sarkkör közelében fedezték fel azt a furcsa felszínformát, amelynek mibenléte máig ismeretlen.

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

A Newberry-kaldera

A Newberry-kalderaAz Oregon államban (USA) található vulkán kalderáját kitöltő ikertavakat a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa örökítette meg.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisban

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisbanA Hubble-űrtávcső látványos képén az NGC 6946 jelű spirálgalaxis.

Három tűzhányó

Három tűzhányóA NASA Earth Observatory az év első napjaiban három tűzhányóról tett közzé látványos felvételeket, mindhárom a Csendes-óceán térségében található.

Az olvasók kedvence

Az olvasók kedvenceA NASA Earth Observatory portál közönségszavazásra bocsátott 32, különösen látványos jelenséget megörökítő felvételt. Bemutatjuk a győztest.

Új tóvidék

Új tóvidékNémetországban a korábbi külszíni fejtésű bányagödrök helyén számos új tavat alakítottak ki, űrfelvételeken követhető a három évtized alatti változás.

Tíz év elteltével

Tíz év elteltévelÉppen egy évtized telt el a Japánt sújtó, 2011. március 11-i földrengés és az azt követő cunami óta.

Az égbolt forgása

Az égbolt forgásaTermészetesen nem az égbolt forog, hanem az űrállomás. Látványos felvétellel szemlélteti ezt az ISS egyik űrhajósa.

Több start, mint valaha

Több start, mint valahaAz elmúlt évtizedben nagyon felpörgött az űrtevékenység, ami a pályára állított műholdak darabszámát illeti. Infografika mutatja, mennyire.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Hó volt, hó nem volt

Hó volt, hó nem voltJanuár első felében Spanyolországban szokatlanul sok hó esett, Japánban viszont a Fudzsi lejtőin különösen kevés.

A Himaláját körülölelő folyam

A Himaláját körülölelő folyamAz Aqua műhold felvételét mutatjuk be Ázsia második legbővizűbb és második legtöbb hordalékot szállító, de távolról sem a leghosszabb folyójáról.

Két éve a „túloldalon”

Két éve a „túloldalon”2019 januárjában érkezett a Hold tőlünk sosem látható oldalára a kínai Csang'e-4 űrszonda és holdjárója.

Űrkörkép 2020