A hét képe

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

A Newberry-kaldera

A Newberry-kalderaAz Oregon államban (USA) található vulkán kalderáját kitöltő ikertavakat a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa örökítette meg.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisban

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisbanA Hubble-űrtávcső látványos képén az NGC 6946 jelű spirálgalaxis.

Három tűzhányó

Három tűzhányóA NASA Earth Observatory az év első napjaiban három tűzhányóról tett közzé látványos felvételeket, mindhárom a Csendes-óceán térségében található.

Legalább az űrből látszott

Legalább az űrből látszottA GOES–16 pályapozíciója éppen megfelelő ahhoz, hogy felvételsorozatot készítsen az árnyék mozgásáról.

Vörös karácsony

Vörös karácsonyNémi fantáziával egy „hóangyalhoz” hasonlítható a Mars Express felvételén szereplő, a vörös bolygó déli sarkvidéke közelében látható felszíni alakzat.

A Cápa-öböl

A Cápa-öbölAz Ausztrália legnyugatibb részén fekvő öböl nemcsak a cápáiról, hanem a tengerifűről és sztromatolitjairól is nevezetes.

Hullámzó felhők

Hullámzó felhőkRitka légköri képződményt örökített meg a Terra műhold a Csendes-óceán fölött.

Művirág a tengerben

Művirág a tengerbenA kínai Hajnan szigettel gyakran találkozhatnak cikkeinkben, most azonban egy különlegességét mutatjuk be.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Hó volt, hó nem volt

Hó volt, hó nem voltJanuár első felében Spanyolországban szokatlanul sok hó esett, Japánban viszont a Fudzsi lejtőin különösen kevés.

A Himaláját körülölelő folyam

A Himaláját körülölelő folyamAz Aqua műhold felvételét mutatjuk be Ázsia második legbővizűbb és második legtöbb hordalékot szállító, de távolról sem a leghosszabb folyójáról.

Két éve a „túloldalon”

Két éve a „túloldalon”2019 januárjában érkezett a Hold tőlünk sosem látható oldalára a kínai Csang'e-4 űrszonda és holdjárója.

A Genezáreti-tó

A Genezáreti-tóKarácsony alkalmából 12 év után ismét a Szentföldre kalauzoljuk olvasóinkat – ezúttal a Landsat–8 és a NASA Earth Observatory jóvoltából.

Algavirágzás délen

Algavirágzás délenA tápanyagokban dús tengervízben elszaporodó fitoplankton kirajzolja az áramlás irányát a Falkland-szigetek környékén.

Sodródó óriás jéghegy

Sodródó óriás jéghegyA jéghegy három év alatt jelentősen eltávolodott az Antarktisztól, mérete azonban alig csökkent.

Ajtó a világűrbe

Ajtó a világűrbeHatalmas ajtó választja el a külvilágtól az ESA hollandiai tesztközpontjának épületét – a nagy európai űreszközöknek itt kell átmenniük, mielőtt a világűrbe indulhatnának.

Ugyanaz, ugyanott

Ugyanaz, ugyanottKülönösen látványos természeti jelenséget örökített meg a NASA Terra műholdja az Atlanti-óceán fölött – öt év különbséggel.

Űrkörkép 2020