Távoli világok kutatói Cikkek: 21 - 40

Bajban a marsi helikopter?

Bajban a marsi helikopter?Legutóbbi repülése közben megszakadt a kapcsolat az eredeti feladatát már sokszorosan túlteljesítő Ingenuity és a Perseverance marsjáró között, de két nap elteltével újra sikerült a kommunikáció.

Gondoljuk újra a Mars-programot!

Gondoljuk újra a Mars-programot!Az űrmérnök Robert Zubrin, a Mars Society elnöke a Space News portálon fejtette ki véleményét a NASA Mars-programjáról, amelyet az alábbiakban ismertetünk.

Mi várható 2024-ben? (3. rész)

Mi várható 2024-ben? (3. rész)A holdi ígéretek beteljesülése, űrszondák a Vénusz, a Mars, a Jupiter és a Didymos kisbolygó felé – ezek a ránk váró bolygóközi űresemények 2024-ben.

Einstein Probe

Einstein ProbeKínai és európai együttműködésben épült röntgencsillagászati műhold indult Hszicsangból.

Amerika visszajut a Holdra?

Amerika visszajut a Holdra?Nem kevés csúszás után a most bemutatkozó Vulcan rakéta pályára állította az amerikai Peregrine holdi leszállószondát.

Macskás videó érkezett

Macskás videó érkezettA hír aligha tartozna portálunk profiljába, ha a filmet nem a NASA küldte volna a Földre, méghozzá csaknem 31 millió kilométer távolságból.

Ázsiai mozaik – 2023. december (3. rész)

Ázsiai mozaik – 2023. december (3. rész)E havi sorozatunk befejező részében a korábbi kínai, illetve régiós katonai űrhírek után rövid indiai vonatkozású híreket olvashatnak.

Nedves múlt

Nedves múltA Ryugu kisbolygóról hozott minták elemzése az égitest nedves múltjára enged következtetni.

A HST javítása

A HST javításaIsmét felmerült a lehetőség, hogy a Hubble-űrtávcsövet magáncégek bevonásával lehetne szervizelni és magasabb pályára emelni.

WE0913A

WE0913ATavaly március 4-én valami becsapódott a Holdba és egy 29 m-es sebet ütött az égitest felszínén. A részletes elemzések mostanra kimutatták, mi volt az.

A második lencsézett szupernóva egy távoli galaxisban

A második lencsézett szupernóva egy távoli galaxisbanNovemberben a James Webb-űrteleszkóp (JWST) különleges felfedezést tett, miközben 10 milliárd évvel tekintett vissza az univerzum történetében.

XRISM: majdnem minden stimmel

XRISM: majdnem minden stimmelAz amerikai és európai közreműködéssel négy hónapja felbocsátott japán röntgencsillagászati műhold beüzemelése rendben halad – egy bosszantó kivétellel.

Mi várható 2024-ben? (2. rész)

Mi várható 2024-ben? (2. rész)Új év, új műholdak – akár ezerszámra – és újonnan bemutatkozó hordozórakéták. Mire számíthatunk az előttünk álló évben?

Valami nincs rendben...

Valami nincs rendben...Mai harmadik cikkünk a Hold felé indított Peregrine űrszondával kapcsolatban ezúttal sajnos egy közelebbről nem részletezett anomáliáról számol be...

NEOWISE: hamarosan itt a vége

NEOWISE: hamarosan itt a végeÚjraindulásának tíz éves jubileumát „ünnepli” most a NASA infravörös kisbolygó-felfedező küldetése, amelyből azonban már nincs túl sok hátra.

A JUICE navigációja

A JUICE navigációjaA HUN-REN CSFK kutatói részt vesznek a Jupiter felé tartó európai JUICE űrszonda ultraprecíz helyzetméréseinek előkészítésében.

Röntgencsillagászati űrtávcső Indiából

Röntgencsillagászati űrtávcső IndiábólAz XPoSat alacsony Föld körüli pályáról vizsgálja majd az égbolt fényes röntgenforrásainak polarizációs és színképi tulajdonságait.

Izzók az égi karácsonyfán

Izzók az égi karácsonyfánA Karácsonyfa-halmazról készült speciális földi és űrtávcsöves képpel kíván kellemes ünnepeket a NASA – és velük együtt mi is.

Rendkívüli engedély

Rendkívüli engedélyA NASA finanszírozásával dolgozó kutatók engedélyt kaptak a kínai holdszonda által gyűjtött anyagminta vizsgálatára.

Energikus elektronok szupernóva-maradványokból

Energikus elektronok szupernóva-maradványokbólA legnagyobb energiájú kozmikus sugárzás részecskéi a Tejútrendszeren belülről érkezhetnek.