A hét képe Cikkek: 381 - 400

Ciklonpár

CiklonpárNem ritkaság, de a világűrből fényképezve szép látványt nyújt az Indiai-óceán felett örvénylő két, egymáshoz közeli tájfun felhőzete.

Száraz tónak nedves partján...

Száraz tónak nedves partján...A Mackay-tó Ausztrália negyedik legnagyobb tava – amikor éppen van benne víz.

Szilveszteri meglepetés az égből

Szilveszteri meglepetés az égbőlEgy kínai falu melletti erdőbe hullott vissza december 31-én egy Hosszú Menetelés-3A hordozórakéta kiégett első fokozata.

Ünnepi fények

Ünnepi fényekÉjszakai műholdfelvételek alapján jól kimutatható, hogyan nő a városi kivilágítás a fő ünnepi időszakokban.

Az Orion első űrrepülése képekben

Az Orion első űrrepülése képekben2014. december 5-e olyan nap volt, amiről még alighanem sokat fogunk beszélni az amerikai űrhajózással kapcsolatban.

Csillagoségbolt-park a Hortobágyon

Csillagoségbolt-park a HortobágyonEgy Magyarország területéről készült éjszakai űrképpel is illusztrálta cikkét a NASA Earth Obsertvatory.

Itt nyugszik a LADEE

Itt nyugszik a LADEEMár ami megmaradt az áprilisban a Holdba csapódott amerikai űrszondából.

Üstököslátogatás volt a Marsnál

Üstököslátogatás volt a MarsnálÉrkeznek az űrszondák első képei az október 19-én a Mars közelében elrepült C/2013 A1 (Siding Spring) üstökösről.

A csillogás tudománya

A csillogás tudományaAz űrfelvételeken lehet látványos, a kutatók számára bosszantó, de akár hasznos is a kamerába tükröződő napfény.

Kölcsönható galaxisóriás

Kölcsönható galaxisóriásA Hubble látványos képén egy hatalmas spirálgalaxis, amelynek „rendjét” egy közeli kisebb galaxis zavarta meg.

Spirálgalaxisok – ütközés közben

Spirálgalaxisok – ütközés közbenAz ütközés nem olyan durva, mint két szilárd égitesté, de látványos jelenségek kísérik. Több a szupernóva és a fényes röntgenforrás.

Az ISS, ahogy még nem láttuk

Az ISS, ahogy még nem láttukAz utolsó európai ATV teherűrhajó augusztusi érkezésekor egy újfajta, a lidar elvén működő dokkolórendszert is kipróbált.

Kitörés Fogón

Kitörés FogónNovember végén tüzes véget ért a két évtizedes nyugalom a Zöld-foki-szigetcsoport egyik tagján. A vulkánkitörés azóta két települést elpusztított.

Magyarország első radaros műholdképe

Magyarország első radaros műholdképeElkészült Magyarország első teljes, országos lefedettségű műholdradaros amplitúdóképe.

Pavlof a felhők felett

Pavlof a felhők felettNovember közepén Alaszka legaktívabb tűzhányója ismét kitört.

Szárazság Brazíliában

Szárazság BrazíliábanAz ország délkeleti részén évtizedek óta most a legkevesebb a csapadék. Egy kiszáradó víztározó űrfelvételen – ilyen volt, ilyen lett...

Lake County, Oregon

Lake County, OregonA Sentinel-1A műhold radarképén az USA egyik északnyugati államának viszonylag száraz, magasan fekvő területe látható.

Nagy-sóstó, Utah

Nagy-sóstó, UtahEgy érdekes részlet, a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) dolgozó európai űrhajós készítette fotón.

A Föld és a Mars egy képen

A Föld és a Mars egy képenA NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) űrszondájának kamerája megszokott esetben a Hold felszínét fényképezi.

Ami az Aral-tóból maradt

Ami az Aral-tóból maradtIdén nyáron történt meg először a modern időkben, hogy az egykor szebb napokat látott közép-ázsiai tó keleti medencéje teljesen kiszáradt.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51