A hét képe Cikkek: 901 - 920

Saját légköre van a Szaturnusz gyűrűjének?

Saját légköre van a Szaturnusz gyűrűjének?A Cassini adatai azt jelzik, hogy a Szaturnusz méltóságteljes gyűrűrendszere saját légkörrel rendelkezik – elkülönülve a bolygóétól. Az űrszonda műszerei szerint a gyűrűt „oxigénlégkör” veszi körül, mely a Ganymedes és az Europa légköreihez hasonlít.

Születésnapi ajándék az ünnepelttől

Születésnapi ajándék az ünnepelttőlMint arról már hírt adtunk, a Hubble Űrtávcső a 15. születésnapját fantasztikus képekkel ünnepelte. Kis ügyességgel mindenki részese lehet e csodálatos felvételeknek, bámulatos felbontásban.

A Phobos és a Deimos - ahogy a Spirit látta

A Phobos és a Deimos - ahogy a Spirit láttaA Spirit amerikai Mars-rover által készített animáción azt figyelhetjük meg, ahogy Mars körüli keringése során az éjszakai égbolton a Phobos lehagyja a távolabbi Deimost.

Amatőr fotós Föld körüli pályán

Amatőr fotós Föld körüli pályánA NASA válogatást tett közzé Leroy Chiao, a Nemzetközi Űrállomás előző, 10. állandó legénysége parancsnokának legszebb felvételeiből.

A portugáliai erdőtüzek füstje

A portugáliai erdőtüzek füstjeAz ESA Envisat távérzékelési mesterséges holdjának felvételén a katasztrófa nyomán keletkezett füst látható, messze az Atlanti-óceán fölött is.

Egy fura „napfolt”

Egy fura „napfolt”A Nemzetközi Űrállomás és a hozzá kapcsolt Discovery űrrepülőgép július 28-án haladt el a napkorong előtt.

Felvételek a hajtóanyagtartály sérüléséről

Felvételek a hajtóanyagtartály sérülésérőlTekintsék meg a NASA által publikált felvételeket a Discovery hajtóanyagtartályának (ET) sérüléséről.

Csillagok „anyagcseréje”

Csillagok „anyagcseréje”A Mira Ceti kettőscsillag-rendszerben a fehér törpe komponens anyagot „lop” vörös óriás társától. A Chandra röntgenfelvételén mindez jól kivehető.

A Jütland-félsziget - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

A Jütland-félsziget - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólEzt a felvételt június 15-én, szerdán készítette a TERRA műhold MODIS-rendszere. Dánia szárazföldi részén kívül az Északi-tengeren zajló fitoplankton-virágzást is láthatjuk a képen.

A Cassiopeia A változó képe

A Cassiopeia A változó képeMiért változik látványosan egy 325 éve történt szupernóva-robbanás maradványa egy év alatt? A NASA Spitzer infravörös űrtávcsöve megadja a választ.

A Magas-Tátra a felhők felett - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

A Magas-Tátra a felhők felett - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólSzeptember közepén az Észak-Európai síkságtól északra egy gyenge hidegfront vonult keresztül. A front maradványfelhőzetét, egy alacsonyszintű felhőpadot a gyors nyugati légáramlás kettészakította, és a déli szárnyon, a Kárpátok térségében egy kisebb darabja különvált.

Lencsevégen a Pandora

Lencsevégen a PandoraPrometheus és Pandora – a Szaturnusz e két holdja az ún. terelőholdak iskolapéldája. Egyikük a Cassini felvételének hála már felszíni alakzatairól is ismertséget szerzett magának.

Első képek az Itokawa kisbolygóról

Első képek az Itokawa kisbolygórólA Hayabusa japán kisbolygó-kutató űrszonda elkészítette első felvételeit az Itokawa kisbolygóról. A végső cél mintavétel a kisbolygóból.

New Orleans környéke a hurrikán előtt és után

New Orleans környéke a hurrikán előtt és utánA NASA Terra műholdjának felvételein a Katrina hurrikánt követő áradások kiterjedése látható.

Napnyugta a Guszev-kráter fölött

Napnyugta a Guszev-kráter fölöttMilyen egy napnyugta a Marson? A NASA Spirit marsjárművének kamerájával készített felvétel megmutatja nekünk.

Alpi gleccserek - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

Alpi gleccserek - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólAz Alpok magasabb hegyein nyáron is megmarad a hó, és a völgyek felé nemcsak patakok és vízesések, hanem jégárak, idegen szóval gleccserek formájában is elindul a víz. Ezt a felvételt 2005. július 27-én rögzítette a TERRA műhold MODIS-rendszere.

Az Apollo-leszállások a Hold térképén...

Az Apollo-leszállások a Hold térképén...... avagy: sajtból van a Hold!

Csapadékos július eleje - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

Csapadékos július eleje - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólEzt a felvételt július 12-én, kedden készítette a TERRA műhold MODIS-rendszere. A kép felbontását jelentősen csökkentettük annak érdekében, hogy a Közép-Európa nagy részét, így a Kárpát-medencét is borító felhőörvényt teljes egészében be tudjuk mutatni.

A Panama-csatorna az Envisat radarképén

A Panama-csatorna az Envisat radarképénA múlt század egyik legnagyobb mérnöki teljesítménye az ESA távérzékelő mesterséges holdjának kombinált radarképén érdekes „megvilágításban” tűnik fel.

Jeges marsi kráter a napsütésben

Jeges marsi kráter a napsütésbenEzzel a címmel látták el a Nature folyóirat legfrissebb számában közölt szép Mars Express-felvételt.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51