A hét képe Cikkek: 61 - 80

Lávaömlés

LávaömlésAz 5000 éve történt, évtizedekig tartó vulkánkitörés nyoma hosszú, sötét bazaltmező formájában máig feltűnő alakzat az új-mexikói sivatagban.

Színes tavak

Színes tavakValaha egyetlen tó volt, de részekre szakadt, és darabjai eltérő fejlődési utat jártak be, amit ma különböző színük jelez.

Gátszakadás

GátszakadásA Landsat–9 felvételén egy dél-afrikai gátszakadás nyomán kiömlő sárlavina látható.

Eltűnő jég

Eltűnő jégKülönlegesen hosszú időszakot, csaknem fél évszázadot átfogó Landsat felvételpáron követhetjük a Grönlandot borító jégtakaró fogyását.

Kiszáradó tó

Kiszáradó tóKína legnagyobb édesvizű tavának vízszintje jelentős évszakos ingadozásokat mutat, idén azonban rendkívül alacsonyra süllyedt a vízszint.

Galaktikus bújócska

Galaktikus bújócskaHogy a „jó öreg” Hubble-űrtávcsőről se feledkezzünk meg, itt egy látványos kép két spirálgalaxisról.

Sós por

Sós porDél-Amerikában is csökken a tavak vízszintje. A sós tóból szárazra kerülő sót a szél a termőföldre hordja, ami szikesedést okoz.

Zsugorodó tavak

Zsugorodó tavakMindkettő az USA Utah államában található, az egyik természetes és sekély, a másik mesterséges és mély, de közös bennük, hogy mindkettőnek számottevően csökken a vízszintje.

Munkában a James Webb-űrtávcső

Munkában a James Webb-űrtávcsőA JWST első színes képén galaxisok láthatók lenyűgöző mennyiségben, egészen az Univerzum első egy-két milliárd évét jelentő korszakig visszapillantva.

Tornádó Michiganben

Tornádó MichiganbenMichigan állam északi részén ritkán fordulnak elő erős tornádók. Június elején azonban mégis volt egy, pusztításának eredménye műholdképen is látszik.

Úszó napelemek

Úszó napelemekA megújuló energiaforrások alkalmazása területén kiaknázatlan, és sok szempontból előnyös lehetőség a naperőművek vízre telepítése.

Páros kitörés

Páros kitörésAz Aqua műhold felvételén a Kuril-szigetek két tűzhányója egyszerre eregeti a magasba a vulkáni hamut és füstöt.

Két ősi tó

Két ősi tóEurópa legősibb tavai közé tartozik az Albánia, Észak-Macedónia és Görögország határán elterülő Ohridi-tó és Preszpa-tó.

Robbanások az Északi Áramlaton

Robbanások az Északi ÁramlatonA kilyukadt földgázvezetékből ömlő gáz hatását többféle műholdas módszerrel is megfigyelték a Balti-tenger fölött.

Kisbolygó-eltérítés képekben

Kisbolygó-eltérítés képekbenFöldi képek és a DART űrszondát kísérő CubeSat felvételei az emberiség első kisbolygó-eltérítési kísérletéről.

Aranybánya

AranybányaA világ egyik leggazdagabb aranylelőhelye Üzbegisztán középső részén található, a Muruntau-bánya kör alakú gödrét homokos, poros síkságok övezik.

Az Európa-sziget

Az Európa-szigetA Mozambiki-csatorna kis szigetét a NASA Landsat–9 műholdja április elején fényképezte le.

Villámárvíz

VillámárvízAugusztus elején villámárvíz öntötte el Észak-Amerika legszárazabb területét, a kaliforniai Halál-völgyben fekvő Furnace Creek település környékét.

Galaxis-faliszőnyeg

Galaxis-faliszőnyegNGC 1792: gyönyörű, kontrasztos színű „spirálgalaxis-falikárpit” a Hubble-űrtávcső képén.

Ragyogó galaktikus sugarak

Ragyogó galaktikus sugarakFénysugarak és sötét sávok váltakozása az IC 5063 jelű galaxis szemünk elől rejtett, aktív magjából.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52