A hét képe Cikkek: 561 - 580

A Nagy-Keserű-tó

A Nagy-Keserű-tóAz űrállomásról készített fotón is jól láthatók a hajók a Szuezi-csatorna közepén levő tavon.

Élet a kiszáradt folyómederben

Élet a kiszáradt folyómederbenA vádi arab szó, kiszáradt vízmosást jelent. Mi történik azután, ha rövid időre víz önti el a medret? Űrfelvételeken mutatjuk meg.

Testvérhajók az indítóállásokban

Testvérhajók az indítóállásokbanA hét képe című rovatunkban most az amerikai űrrepülőgép-program egyik legszebb felvételét ajánljuk kedves olvasóink figyelmébe.

A Tejútrendszer örvénylő szíve

A Tejútrendszer örvénylő szíveA Csillagászat Nemzetközi Évének jegyében a NASA eddig sohasem látott képeket tett közzé Tejútrendszerünk örvénylő szívéről. A képek planetáriumokba, múzeumokba, könyvárakba és iskolákba jutnak el Amerika-szerte.

Robbanás és füst Puerto Ricóban

Robbanás és füst Puerto RicóbanA San Juan közelében október 23-án történt üzemanyagtartály-robbanás fekete füstje messze szállt az Atlanti-óceán fölé.

Úton a cél felé

Úton a cél feléA hét képe című rovatunkban ezen a héten egy szokványos, ám mégis szép fényképet kívánunk bemutatni kedves olvasóinknak.

A Galaxis távoli infravörösben

A Galaxis távoli infravörösbenAz új európai infravörös űrtávcső, a Herschel első látványos képeinek egyike a Tejútrendszer síkjának egy részletekben gazdag vidékét mutatja, ahol a hideg csillagközi gáz dominál.

Az Androméda-köd ultraibolya képe

Az Androméda-köd ultraibolya képeA Swift műholddal elkészítették a Tejútrendszerhez legközelebbi nagy spirálgalaxis képét, ami minden eddiginél jobb felbontású az ultraibolya tartományban.

GPS-rajzolás

GPS-rajzolásEz a műfaj ötvözi a művészet, az utazás, a műholdas helymeghatározás és a számítógépes technika elemeit.

Egy hurrikán két arca

Egy hurrikán két arcaA Jimena nevű hurrikán szeptember első napjaiban érte el Mexikót. Egy műholdfelvételt, valamint a vihar „keresztmetszetét” is láthatjuk.

REJTVÉNY: Lagrange-pontok

REJTVÉNY: Lagrange-pontokHosszabb idő után ismét jelentkezünk rejtvényrovatunkkal. Ezúttal a Természet Világa szívességéből a folyóirat most megjelent csillagászati különszámának ajándék példányaiért indulhatnak versenybe olvasóink.

A Fertő műholdképen

A Fertő műholdképenAz Európai Űrügynökség honlapján a hét űrfelvétele a magyar-osztrák határon fekvő tavat és környékét ábrázolja.

A szomjúság földje

A szomjúság földjeA Szaharának is a legszárazabb, legsivárabb részét mutatja egy gyönyörű, festői űrfelvétel.

Felhőgallér a rakéta körül

Felhőgallér a rakéta körülLegutóbb az Ares-I-X rakéta indításáról készült képeken láthattuk viszont azt a feltűnő és látványos alakzatot, amelynek tudományos neve Prandtl–Glauert-szingularitás.

Egy gigantikus lencse

Egy gigantikus lencseMik azok a furcsa kék foltok a Hubble-űrtávcsővel készített felvételen?

Naptornyok az űrből

Naptornyok az űrbőlSpanyolország napsütötte déli részén hatalmas tükörrendszerekkel gyűjtik a napfényt. 2013-ig egész Sevilla villamosenergia-ellátását környezetbarát módon oldanák meg.

A Tejútrendszer szívének Chandra-portréja

A Tejútrendszer szívének Chandra-portréjaA Chandra-röntgenműhold lélegzetelállító felvételt készített a Tejútrendszer galaktikus központjáról, feltárva galaxisunk szívét, annak komplex valójában.

Fogo, Zöld-foki-szigetek

Fogo, Zöld-foki-szigetekA sziget vulkáni kalderájában lakott települések is vannak. A legutóbbi kitörés 1995-ben volt.

Az „új” Hubble első képei

Az „új” Hubble első képeiA Hubble-űrtávcső májusi utolsó nagyjavítása, és az azt követő tesztek után most először hoztak nyilvánosságra csillagászati felvételeket.

Délutáni felhők az esőerdő fölött

Délutáni felhők az esőerdő fölöttAz esőerdőkben sem esik állandóan az eső. A száraz évszakban érdekes felhőminták is kialakulhatnak az Amazonas vidékén.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46