A hét képe Cikkek: 681 - 700

Úton a cél felé

Úton a cél feléA hét képe című rovatunkban ezen a héten egy szokványos, ám mégis szép fényképet kívánunk bemutatni kedves olvasóinknak.

A Galaxis távoli infravörösben

A Galaxis távoli infravörösbenAz új európai infravörös űrtávcső, a Herschel első látványos képeinek egyike a Tejútrendszer síkjának egy részletekben gazdag vidékét mutatja, ahol a hideg csillagközi gáz dominál.

Az Androméda-köd ultraibolya képe

Az Androméda-köd ultraibolya képeA Swift műholddal elkészítették a Tejútrendszerhez legközelebbi nagy spirálgalaxis képét, ami minden eddiginél jobb felbontású az ultraibolya tartományban.

GPS-rajzolás

GPS-rajzolásEz a műfaj ötvözi a művészet, az utazás, a műholdas helymeghatározás és a számítógépes technika elemeit.

Egy hurrikán két arca

Egy hurrikán két arcaA Jimena nevű hurrikán szeptember első napjaiban érte el Mexikót. Egy műholdfelvételt, valamint a vihar „keresztmetszetét” is láthatjuk.

Összeolvadó galaxisok

Összeolvadó galaxisokAz NGC 6240-ről készült látványos felvétel egy hatalmas kozmikus ütközés végső állapotát mutatja.

Friss műholdkép Spanyolország közepéről

Friss műholdkép Spanyolország közepérőlA július végén pályára állított spanyol Deimos-1 távérzékelő mesterséges hold elkészítette első felvételeit.

A Spitzer első „meleg” képei

A Spitzer első „meleg” képeiA Spitzer a „meleg” megfigyelések új területét nyitotta meg a csillagkeletkezéstől a csillagok haláláig.

A Spitzer felvétele egy spirálgalaxisról

A Spitzer felvétele egy spirálgalaxisról A NASA Spitzer-űrteleszkópja lélegzetelállító felvételt készített egy „csavart alakú galaktikus szörnyről”, melynek belsejében egy szem alakú objektum ragyog.

Egy szupernóva aszimmetrikus maradványa

Egy szupernóva aszimmetrikus maradványaEgy szomszéd galaxisban, a Kis Magellán-felhőben található csillagrobbanás-maradvány formája nem hasonlít ahhoz, amit az ilyen objektumoktól megszoktunk.

Naptornyok az űrből

Naptornyok az űrbőlSpanyolország napsütötte déli részén hatalmas tükörrendszerekkel gyűjtik a napfényt. 2013-ig egész Sevilla villamosenergia-ellátását környezetbarát módon oldanák meg.

A Tejútrendszer szívének Chandra-portréja

A Tejútrendszer szívének Chandra-portréjaA Chandra-röntgenműhold lélegzetelállító felvételt készített a Tejútrendszer galaktikus központjáról, feltárva galaxisunk szívét, annak komplex valójában.

Fogo, Zöld-foki-szigetek

Fogo, Zöld-foki-szigetekA sziget vulkáni kalderájában lakott települések is vannak. A legutóbbi kitörés 1995-ben volt.

Az „új” Hubble első képei

Az „új” Hubble első képeiA Hubble-űrtávcső májusi utolsó nagyjavítása, és az azt követő tesztek után most először hoztak nyilvánosságra csillagászati felvételeket.

Délutáni felhők az esőerdő fölött

Délutáni felhők az esőerdő fölöttAz esőerdőkben sem esik állandóan az eső. A száraz évszakban érdekes felhőminták is kialakulhatnak az Amazonas vidékén.

A legújabb meteorológiai hold első képe

A legújabb meteorológiai hold első képeA június végén indult amerikai GOES-14 felvételén a kezdődő szezon első hurrikánjai is láthatók.

Óriás homoksziget Ausztrália partjainál

Óriás homoksziget Ausztrália partjainálA Fraser-sziget a Föld legnagyobb homokszigete. Japán űrfelvételek segítségével látogatunk oda.

Rózsaszínű tó Tanzániában

Rózsaszínű tó TanzániábanA japán Daichi (ALOS) földmegfigyelő mesterséges hold tavaly augusztusi felvételét mutatjuk be.

Napfogyatkozás geostacionárius pályáról

Napfogyatkozás geostacionárius pályárólAz „évszázad napfogyatkozása” szerdán Ázsiából és a Csendes-óceán térségéből volt látható. Az űrfelvételen épp Tajvant fedi az árnyékfolt.

Vulkánkitörés a Kuril-szigeteken

Vulkánkitörés a Kuril-szigetekenA Szaricsev-vulkán június közepi kitörése látványosan átalakította a táj képét az Oroszországhoz tartozó kis lakatlan csendes-óceáni Matua-szigeten.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52