A hét képe Cikkek: 521 - 540

Az űrállomásról „hazanézve”

Az űrállomásról „hazanézve”Az ISS amerikai űrhajósainak saját kiképzőhelyükről, a NASA Johnson Űrközpontjáról és környékéről készült fotóját mutatjuk be.

Kozmikus karambol

Kozmikus karambolEgy új felvétel a Csáp-galaxisokról betekintést enged a csillagászoknak egy galaktikus ütközésbe.

Hullámok a felszínen és a mélyben

Hullámok a felszínen és a mélybenIndiától keletre, az Andamán-szigetekhez látogatunk, hogy egy űrfelvétel segítségével megnézzük: nem csak a tenger felszínén, de a mélyben is vannak hullámok!

Közelképek a Lutetia kisbolygóról

Közelképek a Lutetia kisbolygórólAz európai Rosetta űrszonda a Lutetia kisbolygó mellett repült el, s felvételeket is készített az égitestről.

Színpompás naplemente az űrállomásról

Színpompás naplemente az űrállomásrólA Nemzetközi Űrállomás lakói 24 óránként tizenhatszor láthatják felkelni és lenyugodni a Napot – feltéve, hogy épp nem dolgoznak vagy alszanak.

Homok Afrikából Dél-Amerikába

Homok Afrikából Dél-AmerikábaA két kontinens már mintegy 150 millió évvel ezelőtt eltávolodott egymástól, de a természetes kapcsolatuk máig nem szűnt meg teljesen.

Fényes pókháló az űrből

Fényes pókháló az űrbőlA Nemzetközi Űrállomás japán utasa most az éjszakai Moszkvát kapta lencsevégre.

Vulkáni hamuval, kondenzcsíkok nélkül

Vulkáni hamuval, kondenzcsíkok nélkülAz Északi-tenger fölött készített két Envisat űrfelvétel azt mutatja, milyen az ég, ha teljesen leáll a repülőforgalom.

Vulkáni hamu Nyugat-Európa fölött

Vulkáni hamu Nyugat-Európa fölöttAz izlandi Eyjafjöll-vulkán kitöréséből származó hamu miatt ma megbénult a légi közlekedés Európa nyugati részében és Skandináviában.

Papír-űrrepülőgépek

Papír-űrrepülőgépekMost megvannak! Egy szemfüles fotós floridai portyázása során lencsevégre kapta a NASA legújabb, szupertitkos üdvöskéjét. A forradalmi elgondolás, ha beválik, forradalmasíthatja majd az űrszállítmányozást.

Kaziranga Nemzeti Park

Kaziranga Nemzeti ParkIndia legkeletibb csücskébe látogatunk egy látványos Landsat műholdfelvétel segítségével.

Füst Moszkva körül

Füst Moszkva körülKözép-Oroszország és a főváros környéke az eddigi legforróbb júliusát éli. Moszkva környékén több helyen erdőtüzek vannak.

Éjszakai fények az olasz-francia határnál

Éjszakai fények az olasz-francia határnálA Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről készített felvételen a Ligur-tengerről visszaverődő holdfény is látszik.

Vadászgép és Atlantis

Vadászgép és AtlantisEgy különleges fotó, amely a legutóbbi űrrepülőgépes startról és egy F-15-ös vadászbombázóról készült.

Dél-afrikai stadionok az űrből

Dél-afrikai stadionok az űrbőlMi sem vonhatjuk ki magunkat a javában folyó 2010-es labdarúgó-világbajnokság hatása alól. Íme a stadionok – űrfelvételeken.

Nappali indítás

Nappali indításNem csak az éjszakai, hanem a nappali Shuttle-indítások is nagyszerű látványt nyújtanak.

Éjszakai indítás

Éjszakai indítás Általánosan elfogadott álláspont, miszerint az éjszakai rakétaindítások a legszebbek. Halmozottan igaz ez a Space Shuttle esetében.

Káoszterület a Marson

Káoszterület a MarsonA bolygó számos helyén láthatók olyan felszíni részletek, ahol látszólag nagy összevisszaságban találhatók különféle méretű sziklák és sík felületű alakzatok.

Az utolsó leszállás

Az utolsó leszállás A Challenger űrrepülőgép 1985. november 6-án teljesítette végső landolását.

Kozmikus rózsa

Kozmikus rózsaA NASA WISE infravörös űrteleszkópjának felvételét igazán látványosra színezték.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46