A hét képe Cikkek: 721 - 740

MEGFEJTÉS: Kozmikus környezetvédelem

MEGFEJTÉS: Kozmikus környezetvédelemA Hold védelmét célzó 1979-es nemzetközi egyezményt csak néhány állam emelte jogrendjébe, s pont nem azok, amelyektől „féltenünk” kellene az égitestet...

Sípályák az űrállomásról

Sípályák az űrállomásrólAz USA Colorado államában, a Sziklás-hegységben levő lesiklópályák serege hálás fotótéma volt a Föld körül dolgozó űrhajósok számára.

Bolygónk az űrből (3) – Esőtérkép

Bolygónk az űrből (3) – Esőtérkép A Földön a növények és állatok számára a legfontosabb édesvízforrás az esőzés, ami így alapvető az élet fenntartása szempontjából.

Bolygónk az űrből (2) – Hóborítottság

Bolygónk az űrből (2) – Hóborítottság Jó fényvisszaverő képessége miatt a hó fontos szerepet játszik a klíma szabályozásában is.

REJTVÉNY: Az Europa óceánja

REJTVÉNY: Az Europa óceánjaVan-e a Jupiter Europa nevű holdján felszín alatti óceán? Ha igen, lehet-e ott valamilyen élet?

Terjeszkedő Tripoli

Terjeszkedő Tripoli A líbiai fővárosról és környékéről 1976-ban és 2002-ben készült műholdfelvételek alapján jól látható, mennyivel nőtt a beépített terület.

REJTVÉNY: Arecibo

REJTVÉNY: Arecibo A SETI-kutatások egyik híres eszköze az arecibói rádióteleszkóp, amellyel kapcsolatban mostani kérdésünket feltesszük. A helyesen válaszolók egyike ismét egy Typotex-könyvet nyerhet.

MEGFEJTÉS: Asztro-részecskefizika

MEGFEJTÉS: Asztro-részecskefizikaA tudományág egyik jelentős kutatási támája a neutrínók asztrofizikai jelentőségének vizsgálata. Ebben Marx György is maradandó eredményeket ért el.

REJTVÉNY: Asztro-részecskefizika

REJTVÉNY: Asztro-részecskefizikaA részecskefizika számára a kezdeti univerzum nem volt egyéb, mint egy költségvetési megszorítások nélkül üzemelő gyorsító.

Látogatás egy „műholdgyárban”

Látogatás egy „műholdgyárban”Ha minden a tervek szerint alakul, 2009 az orosz tudományos űrkutatás „nagy visszatérésének” az éve lehet.

Bolygónk az űrből (4) – Felhőtérkép

Bolygónk az űrből (4) – FelhőtérképOnnan kapjuk az esőt és a havat, de a Föld energia-háztartásának szabályozása szempontjából is igen fontos a felhőzet.

Hó Szíriában

Hó SzíriábanÚjév napján hó borította a közel-keleti ország területének legnagyobb részét.

REJTVÉNY: Kozmikus környezetvédelem

REJTVÉNY: Kozmikus környezetvédelemKi védi meg például a Holdat a modern kori gyarmatosítás hatásaitól?

MEGFEJTÉS: Az Europa óceánja

MEGFEJTÉS: Az Europa óceánjaAz amerikai és európai űrügynökségek arra készülnek, hogy 2020 körül közösen küldenek űrszondákat a Jupiter holdjainak kutatására.

Bolygónk az űrből (1) – Éjszakai fények

Bolygónk az űrből (1) – Éjszakai fényekÚj sorozatot indítunk, amelynek egyes részeiben a Földet más-más műholdas „szemüvegeken” keresztül mutatjuk be. Az első részben bolygónk éjszakai fényeit pillanthatjuk meg.

MEGFEJTÉS: Arecibo

MEGFEJTÉS: AreciboA Föld legnagyobb rádiótávcsövét ábrázoló postabélyeget 2000-ben az Amerikai Egyesült Államokban adták ki. A cikkből kiderül, ki nyerte a helyes megfejtésért a Typotex jutalomkönyvét.

Furcsa sarki fény a Szaturnuszon

Furcsa sarki fény a SzaturnuszonA Cassini infravörös felvételein látható kiterjedt fényjelenség pontos okát még nem tudják.

Régi kép – új feldolgozásban

Régi kép – új feldolgozásbanA NASA modern eljárással feljavítja a Lunar Orbiter-1 űrszonda által 42 évvel ezelőtt készített felvételeket.

MEGFEJTÉS: Beppo hölgyei

MEGFEJTÉS: Beppo hölgyeiGiuseppe Occhialini olasz fizikusról az 1996 és 2003 közt repült olasz-holland BeppoSAX röntgencsillagászati műholdat nevezték el.

REJTVÉNY: Beppo hölgyei

REJTVÉNY: Beppo hölgyeiA pion bomlása, emulziós lemezek, olasz káromkodások – és egy újabb rejtvénykérdés a Typotex Kiadó ajándékkönyvéért.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51