A hét képe Cikkek: 121 - 140

Az égbolt forgása

Az égbolt forgásaTermészetesen nem az égbolt forog, hanem az űrállomás. Látványos felvétellel szemlélteti ezt az ISS egyik űrhajósa.

Több start, mint valaha

Több start, mint valahaAz elmúlt évtizedben nagyon felpörgött az űrtevékenység, ami a pályára állított műholdak darabszámát illeti. Infografika mutatja, mennyire.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Hó volt, hó nem volt

Hó volt, hó nem voltJanuár első felében Spanyolországban szokatlanul sok hó esett, Japánban viszont a Fudzsi lejtőin különösen kevés.

A Himaláját körülölelő folyam

A Himaláját körülölelő folyamAz Aqua műhold felvételét mutatjuk be Ázsia második legbővizűbb és második legtöbb hordalékot szállító, de távolról sem a leghosszabb folyójáról.

Két éve a „túloldalon”

Két éve a „túloldalon”2019 januárjában érkezett a Hold tőlünk sosem látható oldalára a kínai Csang'e-4 űrszonda és holdjárója.

A Genezáreti-tó

A Genezáreti-tóKarácsony alkalmából 12 év után ismét a Szentföldre kalauzoljuk olvasóinkat – ezúttal a Landsat–8 és a NASA Earth Observatory jóvoltából.

Algavirágzás délen

Algavirágzás délenA tápanyagokban dús tengervízben elszaporodó fitoplankton kirajzolja az áramlás irányát a Falkland-szigetek környékén.

Sodródó óriás jéghegy

Sodródó óriás jéghegyA jéghegy három év alatt jelentősen eltávolodott az Antarktisztól, mérete azonban alig csökkent.

Különös szibériai táj

Különös szibériai tájTavaly februárban a sarkkör közelében fedezték fel azt a furcsa felszínformát, amelynek mibenléte máig ismeretlen.

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

A Newberry-kaldera

A Newberry-kalderaAz Oregon államban (USA) található vulkán kalderáját kitöltő ikertavakat a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa örökítette meg.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisban

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisbanA Hubble-űrtávcső látványos képén az NGC 6946 jelű spirálgalaxis.

Három tűzhányó

Három tűzhányóA NASA Earth Observatory az év első napjaiban három tűzhányóról tett közzé látványos felvételeket, mindhárom a Csendes-óceán térségében található.

Legalább az űrből látszott

Legalább az űrből látszottA GOES–16 pályapozíciója éppen megfelelő ahhoz, hogy felvételsorozatot készítsen az árnyék mozgásáról.

Vörös karácsony

Vörös karácsonyNémi fantáziával egy „hóangyalhoz” hasonlítható a Mars Express felvételén szereplő, a vörös bolygó déli sarkvidéke közelében látható felszíni alakzat.

A Cápa-öböl

A Cápa-öbölAz Ausztrália legnyugatibb részén fekvő öböl nemcsak a cápáiról, hanem a tengerifűről és sztromatolitjairól is nevezetes.

Hullámzó felhők

Hullámzó felhőkRitka légköri képződményt örökített meg a Terra műhold a Csendes-óceán fölött.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52