A hét képe Cikkek: 761 - 780

A Hubble-űrtávcső a Holdat figyelte

A Hubble-űrtávcső a Holdat figyelteAz ultraibolya tartományban végzett mérések alapján az oxigénben gazdag ásványok előfordulási helyeinek felderítését remélik.

Képek a Sencsou-6 indításáról

Képek a Sencsou-6 indításárólMérföldkő a kínai űrkutatás, nem is, a világ űrkutatása történetében. Ilyen és ehhez hasonló címekkel írtak a világ különböző hírügynökségei a Sencsou-6 indításáról. Képösszeállításunkban az űrhajó felemelkedésének pillanatait követjük nyomon.

Saját légköre van a Szaturnusz gyűrűjének?

Saját légköre van a Szaturnusz gyűrűjének?A Cassini adatai azt jelzik, hogy a Szaturnusz méltóságteljes gyűrűrendszere saját légkörrel rendelkezik – elkülönülve a bolygóétól. Az űrszonda műszerei szerint a gyűrűt „oxigénlégkör” veszi körül, mely a Ganymedes és az Europa légköreihez hasonlít.

Születésnapi ajándék az ünnepelttől

Születésnapi ajándék az ünnepelttőlMint arról már hírt adtunk, a Hubble Űrtávcső a 15. születésnapját fantasztikus képekkel ünnepelte. Kis ügyességgel mindenki részese lehet e csodálatos felvételeknek, bámulatos felbontásban.

A Phobos és a Deimos - ahogy a Spirit látta

A Phobos és a Deimos - ahogy a Spirit láttaA Spirit amerikai Mars-rover által készített animáción azt figyelhetjük meg, ahogy Mars körüli keringése során az éjszakai égbolton a Phobos lehagyja a távolabbi Deimost.

Amatőr fotós Föld körüli pályán

Amatőr fotós Föld körüli pályánA NASA válogatást tett közzé Leroy Chiao, a Nemzetközi Űrállomás előző, 10. állandó legénysége parancsnokának legszebb felvételeiből.

A portugáliai erdőtüzek füstje

A portugáliai erdőtüzek füstjeAz ESA Envisat távérzékelési mesterséges holdjának felvételén a katasztrófa nyomán keletkezett füst látható, messze az Atlanti-óceán fölött is.

Egy fura „napfolt”

Egy fura „napfolt”A Nemzetközi Űrállomás és a hozzá kapcsolt Discovery űrrepülőgép július 28-án haladt el a napkorong előtt.

Felvételek a hajtóanyagtartály sérüléséről

Felvételek a hajtóanyagtartály sérülésérőlTekintsék meg a NASA által publikált felvételeket a Discovery hajtóanyagtartályának (ET) sérüléséről.

Csillagok „anyagcseréje”

Csillagok „anyagcseréje”A Mira Ceti kettőscsillag-rendszerben a fehér törpe komponens anyagot „lop” vörös óriás társától. A Chandra röntgenfelvételén mindez jól kivehető.

A napfogyatkozás Afrika fölött

A napfogyatkozás Afrika fölöttA múlt hétfői – tőlünk részlegesen, ráadásul sokszor csak a felhőkön át látható – gyűrűs napfogyatkozás alkalmával Afrika egy része is elsötétült. Ezt mutatjuk be egy űrfelvételen.

Kozmikus szem

Kozmikus szemA déli égbolt Formax csillagképének egy rejtett zugából hatalmas kozmikus szem figyel ránk. Az Európai Déli Obszervatórium egyik óriástávcsöve egy látványos, távoli galaxist örökített meg.

A Magas-Tátra a felhők felett - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

A Magas-Tátra a felhők felett - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólSzeptember közepén az Észak-Európai síkságtól északra egy gyenge hidegfront vonult keresztül. A front maradványfelhőzetét, egy alacsonyszintű felhőpadot a gyors nyugati légáramlás kettészakította, és a déli szárnyon, a Kárpátok térségében egy kisebb darabja különvált.

Lencsevégen a Pandora

Lencsevégen a PandoraPrometheus és Pandora – a Szaturnusz e két holdja az ún. terelőholdak iskolapéldája. Egyikük a Cassini felvételének hála már felszíni alakzatairól is ismertséget szerzett magának.

Első képek az Itokawa kisbolygóról

Első képek az Itokawa kisbolygórólA Hayabusa japán kisbolygó-kutató űrszonda elkészítette első felvételeit az Itokawa kisbolygóról. A végső cél mintavétel a kisbolygóból.

New Orleans környéke a hurrikán előtt és után

New Orleans környéke a hurrikán előtt és utánA NASA Terra műholdjának felvételein a Katrina hurrikánt követő áradások kiterjedése látható.

Napnyugta a Guszev-kráter fölött

Napnyugta a Guszev-kráter fölöttMilyen egy napnyugta a Marson? A NASA Spirit marsjárművének kamerájával készített felvétel megmutatja nekünk.

Alpi gleccserek - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

Alpi gleccserek - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólAz Alpok magasabb hegyein nyáron is megmarad a hó, és a völgyek felé nemcsak patakok és vízesések, hanem jégárak, idegen szóval gleccserek formájában is elindul a víz. Ezt a felvételt 2005. július 27-én rögzítette a TERRA műhold MODIS-rendszere.

Az Apollo-leszállások a Hold térképén...

Az Apollo-leszállások a Hold térképén...... avagy: sajtból van a Hold!

Csapadékos július eleje - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásáról

Csapadékos július eleje - Űrfelvétel az ELTE műholdvevő állomásárólEzt a felvételt július 12-én, kedden készítette a TERRA műhold MODIS-rendszere. A kép felbontását jelentősen csökkentettük annak érdekében, hogy a Közép-Európa nagy részét, így a Kárpát-medencét is borító felhőörvényt teljes egészében be tudjuk mutatni.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44