A hét képe Cikkek: 1 - 20

Kínai szelfi a Marsról

Kínai szelfi a MarsrólA Kínai Nemzeti Űrügynökség ma új képeket közölt a Mars felszínéről, köztük olyat is, amelyen mind a leszállóegység, mind a marsjáró egyszerre látható.

Gravitációs lencse a Hubble szemével

Gravitációs lencse a Hubble szemévelA Hubble-űrteleszkóp lélegzetelállító képet készített az Abell 2813 (vagy más néven ACO 2813) jelű galaxishalmazról.

Az olvasók kedvence

Az olvasók kedvenceA NASA Earth Observatory portál közönségszavazásra bocsátott 32, különösen látványos jelenséget megörökítő felvételt. Bemutatjuk a győztest.

Új tóvidék

Új tóvidékNémetországban a korábbi külszíni fejtésű bányagödrök helyén számos új tavat alakítottak ki, űrfelvételeken követhető a három évtized alatti változás.

Tíz év elteltével

Tíz év elteltévelÉppen egy évtized telt el a Japánt sújtó, 2011. március 11-i földrengés és az azt követő cunami óta.

Az égbolt forgása

Az égbolt forgásaTermészetesen nem az égbolt forog, hanem az űrállomás. Látványos felvétellel szemlélteti ezt az ISS egyik űrhajósa.

Több start, mint valaha

Több start, mint valahaAz elmúlt évtizedben nagyon felpörgött az űrtevékenység, ami a pályára állított műholdak darabszámát illeti. Infografika mutatja, mennyire.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Hó volt, hó nem volt

Hó volt, hó nem voltJanuár első felében Spanyolországban szokatlanul sok hó esett, Japánban viszont a Fudzsi lejtőin különösen kevés.

A Botteni-öböl jege

A Botteni-öböl jegeÁprilis közepén még csak töredezik a Balti-tenger legészakibb csücskében a jég, az öblökben viszont még szilárdan tartja magát a tél.

Hubble 31

Hubble 31A Hubble-űrteleszkóp indításának 31. évfordulója alkalmából a csillagászok egy ragyogó „celebcsillagot”, galaxisunk egyik legfényesebb csillagát örökítették meg, amelyet gázból és porból álló ragyogó köd vesz körül.

Űrszemét-történelem

Űrszemét-történelemA Föld körül keringő, mesterséges eredetű törmelék többsége valamilyen feldarabolódási esemény közvetlen terméke.

Művészi tengerrajzok

Művészi tengerrajzokAz árapály, a tengeráramlások és az emberi tevékenység együttes hatására festői szépségű minták alakulnak ki Kínában a Lejcsou-félsziget körül.

Szokatlan látvány

Szokatlan látványÉrdekes képet készített egy űrfelvételekről jól ismert tájról a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa.

Különös szibériai táj

Különös szibériai tájTavaly februárban a sarkkör közelében fedezték fel azt a furcsa felszínformát, amelynek mibenléte máig ismeretlen.

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

A Newberry-kaldera

A Newberry-kalderaAz Oregon államban (USA) található vulkán kalderáját kitöltő ikertavakat a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa örökítette meg.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisban

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisbanA Hubble-űrtávcső látványos képén az NGC 6946 jelű spirálgalaxis.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46