Nem csak űrmérnököknek szól a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kara (VIK) tájékoztató rendezvénye az űrtávközlés feltörekvő területéről.
2003. február 1-jén semmisült meg visszatérése közben az STS–107 Columbia űrrepülőgép, fedélzetén hét űrhajóssal. Az eseményeket felidéző sorozatunkban most végzetes leszállásról lesz szó.
Havonta jelentkező sorozatunkban az ESA és az európai országok űrtevékenységének olyan híreivel jelentkezünk, melyek önálló cikkhez rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.
Az október óta a Nemzetközi Űrállomásnál (ISS) levő Progressz MSZ-21 teherűrhajó hűtőrendszeréből ugyanúgy elillant a nyomás, mint nemrég a Szojuz MSZ-22 emberes űrhajóéból.
A SpaceX texasi telephelyén a Starship rendszer Super Heavy rakétájában minden eddiginél több hajtóművel végeztek statikus tesztet. A 33-ból 31 Raptor közel 7 másodpercen át működött.
A legújabb orosz teherűrhajó két nap múlva dokkol automatikus üzemmódban a Nemzetközi Űrállomás (ISS) Zvezda moduljának a keringési irány szerinti hátsó részén.
2003. február 1-jén semmisült meg visszatérése közben az STS–107 Columbia űrrepülőgép, fedélzetén hét űrhajóssal. Mire jutottak a balesetet követő vizsgálatok?
2003. február 1-jén az STS–107 egy rutinrepülésről volt hazatérőben, amikor először a CNN, majd a világ összes híradása megtelt egy vérfagyasztó képsorral.
A SpaceX Falcon-9 rakétájának kaliforniai startja során a cég internetszolgáltató rendszerének új tagjai mellett egy CubeSat kategóriájú műholdakat szállító kidobószerkezet állt pályára.