Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 241 - 260

Felélesztenék a WISE űrtávcsövet?

Felélesztenék a WISE űrtávcsövet?A NASA infravörös csillagászati műholdját 2011-ben takarékosságból kapcsolták le. Most takarékosságból indíthatják újra...

A Nap „farka”

A Nap „farka”A helioszféra határvidékéről érkező semleges hidrogénatomok eloszlását mérő amerikai IBEX műhold adataiból úgy tűnik, hogy a Nap csóvát húz maga után, ahogy mozog a csillagközi térben.

Újra szárnyalt a Pegasus

Újra szárnyalt a PegasusA repülőgépről indított szárnyas hordozórakéta a NASA új napkutató műholdját, az IRIS-t állította pályára.

Nagyobbak lehetnek a Kepler bolygói

Nagyobbak lehetnek a Kepler bolygóiEgy friss tanulmány szerint kicsit alábecsülték a Kepler-űrtávcső által megfigyelt csillagok, így a körülöttük keringő fedési exobolygók méretét is.

Kepler: ez már a vég?

Kepler: ez már a vég?Az exobolygó-kutató amerikai űrtávcső második elromlott lendkereke lehetetlenné teszi a pontos térbeli irány beállítását. A NASA még nem adta fel, de félő, hogy a sikeres űreszköz már nem tudja folytatni eredeti munkáját.

Ritka robbanás hozhatta létre galaxisunk legfiatalabb fekete lyukát

Ritka robbanás hozhatta létre galaxisunk legfiatalabb fekete lyukátA Chandra röntgencsillagászati űrteleszkóp új mérései arra utalnak, hogy a Tejútrendszerben egy nagyon torz szupernóva-maradványban talán a legújabb fekete lyuk bújik meg.

Mi a legjobb „recept” fekete lyukakhoz?

Mi a legjobb „recept” fekete lyukakhoz?Az otthoni sütés-főzés közben használt jól bevált receptekre gondolva néhány csillagász feltette a kérdést: vajon mik lehetnek a csillagok legjobb összetevői, hogy a belőlük keletkező fekete lyukak száma a legnagyobb legyen?

Exobolygó-áradat

Exobolygó-áradatNem is olyan rég még egyesével is szenzációsnak számítottak az újonnan talált Naprendszeren kívüli bolygók. A Kepler-űrtávcső „terméséből” most egyszerre 461 új bolygójelölt felfedezését jelentettek be.

Deep Impact: pályamódosító manőver

Deep Impact: pályamódosító manőverA NASA veterán, már kétszer sikeresen használt űrszondája még 2020-ban is megközelíthet egy kis égitestet.

Dawn: a Vestától a Cereshez

Dawn: a Vestától a CereshezAz amerikai kisbolygókutató űrszonda elhagyta a Vesta környezetét. Ionhajtóművei segítségével 2015 elejére ér a Cereshez.

Röntgen-exobolygó

Röntgen-exobolygóMost először sikerült röntgencsillagászati űrtávcsővel detektálni egy ismert fedési exobolygót.

Lekapcsolások kora

Lekapcsolások koraMostanában egy sor űrtávcső fejezte be működését. Legutóbb az egy évtizede indított, az ultraibolya tartományban érzékeny amerikai GALEX.

Feketelyuk-sereg az Andromédában

Feketelyuk-sereg az AndromédábanRöntgencsillagászati műholdakkal 26 új feketelyuk-jelöltet azonosítottak az Androméda-galaxisban.

A Hubble „jól van”

A Hubble „jól van”Négy évvel az utolsó javítás után a legendás űrteleszkóp rendben, komolyabb hibák nélkül teszi a dolgát.

Két új amerikai űrcsillagászati eszköz 2017-re

Két új amerikai űrcsillagászati eszköz 2017-reA NASA asztrofizikai célú Explorer programjában 2017-es indításra most kiválasztott TESS exobolygókat keres, az űrállomásra kerülő NICER pedig az égi röntgenforrások változékonyságát méri majd.

A harmadik legközelebbi csillagrendszer

A harmadik legközelebbi csillagrendszerA halvány barnatörpe-párt a WISE infravörös égtérképező műhold felvételei segítségével találták meg.

Képek a NuSTAR-tól

Képek a NuSTAR-tólA NASA tavaly nyáron indított röntgencsillagászati műholdja új adatokkal és képekkel mutatkozott be.

Kozmikus karambol vagy nem?

Kozmikus karambol vagy nem?Az NGC 3314A és B jelű galaxisok képe a mi földi nézőpontunkból épp átfedi egymást.

Ritka, forró gáz a Tejútrendszer körül

Ritka, forró gáz a Tejútrendszer körülGalaxisunk röntgencsillagászati űrtávcsövekkel felfedezett gázburka több százezer fényévnyi kiterjedésű lehet, a tömege pedig összemérhető a Tejútrendszer csillagainak össztömegével.

Potyautas kisbolygótávcső?

Potyautas kisbolygótávcső?A NASA fontolgatja, hogy egy geostacionárius távközlési holdra telepítsen egy földközeli kisbolygókat kereső távcsövet.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21