Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 401 - 410

Amerikai szenátorok az űrcsillagászat „megmentéséért”

Amerikai szenátorok az űrcsillagászat „megmentéséért”Lehet, hogy sikerül a NASA idei és jövő évi költségvetését 1-1 milliárd dollárral kiegészíteni. Ezzel megmenekülhetnének a most lassításra vagy leállításra ítélt űrcsillagászati programok.

Ez a Nap vagy a Hold?

Ez a Nap vagy a Hold?Van olyan elektromágneses hullámhossz, amelyen megfigyelve a Hold sokkal fényesebb a Napnál.

Édes kis tizenhat éves...

Édes kis tizenhat éves...A NASA és az ESA, a Hubble-űrtávcső üzemeltetői ezt a születésnapot is megünnepelték, ezúttal az M82 galaxisról készített képpel.

Szerves anyag egy fiatal csillag körül

Szerves anyag egy fiatal csillag körülElső ízben találtak a Spitzer-űrtávcső segítségével az élethez szükséges alkotóelemeket egy fiatal csillag körüli örvénylő porkorongban.

Magyar kutató dolgozott a Spitzer-űrtávcsővel

Magyar kutató dolgozott a Spitzer-űrtávcsővelA Spitzer-űrtávcső még nem olyan régi és ismert darab, mint a Hubble, ám az infravörös csillagászok hamarjában a szívükbe zárták. És most mi magyarok is a szívünkbe zárhatjuk, mert egy honfitársunk jelenthetett be általa új eredményeket.

Hubble-gondok

Hubble-gondokAz űrtávcső egyik fő műszere bő egy hete nem működik, biztonsági üzemmódba kapcsolt.

Széthulló üstökös

Széthulló üstökösA mostani idők naprendszerbeli szenzációja a darabokra szakadt 73P/Schwassmann-Wachmann 3 üstökös napközelsége. Az eseményt a Hubble-űrtávcsővel is figyelik.

Idén mégsem „virrad fel” a Hajnal

Idén mégsem „virrad fel” a HajnalA NASA pénzügyi és technikai okokra hivatkozva el fogja halasztani a Ceres és a Vesta kisbolygók közeli tanulmányozására szánt Dawn szonda erre az évre tervezett startját.

Új gyűrűk és holdak az Uránusz körül

Új gyűrűk és holdak az Uránusz körülA Hubble-űrtávcső két új holdat és két új gyűrűt örökített meg az Uránusz körül. A bolygó körül keringő objektumok igen összetett és változékony rendszert alkotnak.

Melyik bolygót ábrázolja a kép?

Melyik bolygót ábrázolja a kép?A rejtvény megfejtése a cikkben olvasható. Segítségül csak annyit: a kép a gamma-sugárzás tartományában készült.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21