Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 81 - 100

A Hubble hívei

A Hubble híveiEgy fantasztikusnak tűnő ötlet értelmében még egyszer szervizelni lehetne a Hubble-űrtávcsövet. Az érdekes terv technikailag életképesebb, mint anyagilag.

Most a koronavírus miatt...

Most a koronavírus miatt......késik tovább a James Webb-űrtávcső felbocsátása. Nem tudják tartani a 2021 márciusára tervezett startot.

Bolygókutatási trendek

Bolygókutatási trendekA hőskorban a Hold és a Mars évtizede jellemezte a NASA bolygókutatási programját, a Mars még egyszer visszatért, összességében viszont kiegyenlítettebbé és sokoldalúbbá vált a kutatás.

Háborítatlan múlt

Háborítatlan múltKözzétették az Arrokoth vizsgálatának első eredményeit. Az égitest a Naprendszer keletkezése óta érintetlen maradt.

JWST: további késés veszélye

JWST: további késés veszélyeEzúttal az USA Számvevőszéke látja bizonytalannak az új űrtávcső helyzetét és ítéli kétségesnek a jövő tavaszi startot.

Űrcsillagászat és költségvetés

Űrcsillagászat és költségvetésAz utolsó simítások vannak hátra a JWST-n, a szakemberek bizakodók. Ugyancsak optimistán várják a WFIRST terveinek végleges jóváhagyását.

A Bennu kitörései

A Bennu kitöréseiA meglepő jelenségnek többféle magyarázata lehet. Talán a kisbolygóról gyűjtendő anyag földi vizsgálata segít eldönteni, helyes-e valamelyik.

Arrokoth

ArrokothEzt a végleges nevet kapta az ideiglenesen Ultima Thule néven emlegetett égitest, a NASA New Horizons szondája által az év elején megközelített kisbolygó.

A Lucy pályája

A Lucy pályájaKét év múlva indulhat a NASA szondája, amely hét kisbolygót látogat végig.

Mintavételi helyek a Bennu felszínén

Mintavételi helyek a Bennu felszínénNégy terület valamelyikéről vesz mintát jövőre az OSIRIS-REx a Bennu kisbolygó anyagából. Decemberben döntik el, melyik lesz a fő és a tartalék helyszín.

Újra a Phobos eredetéről

Újra a Phobos eredetérőlAmerikai planetológusok a Phobos hőmérsékletének változásaiból próbáltak a hold összetételére és eredetére következtetni. A vita továbbra sem dőlt el.

NGRST

NGRSTNevet kapott a NASA épülő infravörös űrtávcsöve, a Hubble- és a James Webb-obszervatóriumok utódának szánt WFIRST.

Felkészülés a mintavételre

Felkészülés a mintavételreA NASA OSIRIS-REx szondájával sikeresen végrehajtották a két próba közül az elsőt az augusztusra tervezett mintavétel előtt.

A következő lépés a Naprendszerben

A következő lépés a NaprendszerbenNégy tanulmányterv elkészítését finanszírozza a NASA. Jövőre választanak (legfeljebb) kettőt közülük, amelyek a 2020-as évek közepén vagy végén indulhatnának.

Csillagászati CubeSatok

Csillagászati CubeSatokAz ASTERIA bizonyította, hogy a CubeSatoknak a csillagászati megfigyelésekben is van létjogosultságuk. Folytatása következik.

Gigantikus galaxis

Gigantikus galaxisIdén lesz 30 éve, hogy pályára került a NASA és az ESA nevezetes Hubble-űrtávcsöve. A jubileumi évet egy látványos spirálgalaxis-felvétellel kezdik.

A Parker első eredményei

A Parker első eredményeiA NASA napfizikai zászlóshajója, a Parker Solar Probe első adatkibocsátásának anyagában több meglepő tényre bukkantak a kutatók.

A heliopauza, ahogy a Voyager–2 látta

A heliopauza, ahogy a Voyager–2 láttaA múlt században az óriásbolygókat kutató, immár a Naprendszerből kifelé tartó szonda egy éve haladt keresztül a heliopauzán.

Exobolygó-keresés, NASA és SETI

Exobolygó-keresés, NASA és SETIA NASA exobolygó-vadászatának bizonyos hozadékaiból mostantól a földönkívüli civilizációk utáni kutatás is részesülni fog. És ez jó dolog – de azért van még mit csinálni.

Gamma-tartományban ragyogó Hold

Gamma-tartományban ragyogó HoldHa a szemünk képes lenne a nagy energiájú sugárzást (az úgynevezett gamma-sugarakat) érzékelni, a Holdat fényesebbnek látnánk, mint a Napot!
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21