Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 141 - 160

Viharos felfedezések a Juno szondától

Viharos felfedezések a Juno szondátólA NASA Juno űrszondájának új felfedezései rávilágítanak arra, hogy a Jupiter időjárási rendszere sokkal kiterjedtebb és mélyebbre nyúlik, mint korábban gondolták.

Veszélyben a WFIRST

Veszélyben a WFIRSTKi az örök pesszimista? Aki még azt is sorscsapásnak tudja beállítani, ha a NASA költségvetése 800 millió dollárral nő. Próbáljuk tárgyilagosan nézni a helyzetet!

A 60 éves NASA logója

A 60 éves NASA logójaAz októberi 60. születésnapjára készülő űrügynökség az alkalomra készített új logója bemutatásával indította az évet.

Fúrják a WFIRST-öt

Fúrják a WFIRST-ötA NASA vezetése az infravörös távcső költségeinek bő 10%-os csökkentését kérte. Az észszerű takarékosságon kívül más erők is munkálhatnak a háttérben.

A Juno újabb képei

A Juno újabb képeiA Jupitert 53 naponként megkerülő Juno szonda szeptember elején újabb látványos felvételekkel örvendeztette meg a csillagászat kedvelőit.

Privatizálnák a Spitzert

Privatizálnák a SpitzertA NASA csak 2019-ig finanszírozza infravörös űrtávcsöve küldetését. A műszer azonban még működik – érdemes továbbadni valakinek.

Helyükre kerültek a TESS kamerái

Helyükre kerültek a TESS kameráiMérföldkövéhez érkezett a 2018-ban újabb exobolygók keresésére induló TESS műhold építése: felszerelték a műhold testére a négy kamerát.

Az óriásbolygókhoz a 30-as években?

Az óriásbolygókhoz a 30-as években?A NASA közelmúltban készült tanulmánya az Uránuszhoz és a Neptunuszhoz indítandó küldetések lehetőségét is tárgyalja.

Öt év öt képben

Öt év öt képbenVálogatás a NASA 2012-ben indított NuSTAR röntgencsillagászati műholdjának eredményeiből.

A Kepler a Neptunuszt figyelte

A Kepler a Neptunuszt figyelteA Kepler-űrtávcső a kényszerűségből módosított K2 küldetés keretében többek közt a Neptunuszt figyelte.

Hamarosan indul a TESS

Hamarosan indul a TESSÁprilisban indulhat a NASA új exobolygó-kutató szondája, a TESS. Feladata hasonló a Kepleréhez, a megvalósítás stratégiája és módszere merőben más.

Izgalmas célpont felé tart a New Horizons

Izgalmas célpont felé tart a New HorizonsAkaratlanul is izgalmas objektumot választottak a NASA szakemberei a New Horizons következő célpontjának. Mozgalmasak lesznek az év utolsó és a jövő év első napjai.

Lencsevégen a jelenleg ismert legtávolabbi galaxis

Lencsevégen a jelenleg ismert legtávolabbi galaxisA Hubble- és Spitzer-űrteleszkópok egyesítették erőiket, hogy megörökítsenek egy apró, távoli galaxist, amelynek képét felerősítette egy gravitációs lencse.

A főtükör már tökéletes

A főtükör már tökéletesA Johnson Űrközpont hidegkamrájában az űrbelit utánzó, dermesztő hidegben szabályozták be a Webb-űrtávcső főtükrét.

Dawn: folytatás a Ceresnél

Dawn: folytatás a CeresnélA NASA döntése szerint az űrszonda tovább kutatja a Mars és a Jupiter pályája között húzódó kisbolygóöv legnagyobb égitestjét.

2019-re csúszik a JWST startja

2019-re csúszik a JWST startjaA régóta várt James Webb-űrtávcső indítási dátuma 2018 októberéről 2019. március–június közöttire módosult. Az ok az berendezések integrációjának elhúzódása.

Az OSIRIS-REx látogatása

Az OSIRIS-REx látogatásaEgy gravitációs lendítő manőver erejéig visszatért a Bennu kisbolygó felé indított amerikai űrszonda.

Jupiter: amilyennek még sohasem láttuk

Jupiter: amilyennek még sohasem láttukA Juno kamerái meghökkentő képeket közvetítenek, de az óriásbolygó mágneses tere is tartogatott meglepetéseket.

Hamarosan eldől a Dawn sorsa

Hamarosan eldől a Dawn sorsaMarad a Ceresnél, lekapcsolják vagy tovább működik, esetleg odébbáll? A NASA rövidesen dönt.

Parker Solar Probe

Parker Solar ProbeA NASA egy még élő kutatóról nevezte el a jövőre indítandó, a Nap vizsgálatára készülő űrszondáját.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21