Amerika hordozórakétái Cikkek: 1 - 20

Negyedszerre sikerült!

Negyedszerre sikerült!Az Astra Space belépett azon cégek szűk körű klubjába, amelyeknek sikerült saját fejlesztésű rakétával elérni a Föld körüli pályát.

Felrobbant a Firefly Alpha

Felrobbant a Firefly AlphaAz amerikai Firefly Aerospace cég új rakétájának bemutatkozó repülése szerencsétlen véget ért.

Lélegeztetésre vagy rakétába?

Lélegeztetésre vagy rakétába?A folyékonyoxigén-ellátás koronavírus-járvány okozta problémái az űreszközök felbocsátását is érinthetik.

Öreg hajtómű nem vén hajtómű

Öreg hajtómű nem vén hajtóműAz NROL-111 küldetésben három titkos kis űreszköz indult az amerikai kémműholdas kormányügynökség megbízásából, egy Minotaur-1 rakétával.

Ismét 60 Starlink

Ismét 60 StarlinkA Falcon-9 rakéta első fokozata hetedszer repült a mai start alkalmával.

SLS: sikeres hajtóműteszt

SLS: sikeres hajtóműtesztAmi január közepén idő előtt megszakadt, az most tökéletesen működött.

Időjárási feltételek

Időjárási feltételekAz Űrhaderő időjárási hadosztályának előrejelzéseit használva sűrűbbé szeretnék tenni a Falcon rakéták startját, csökkentve a kedvezőtlen időjárás miatti kényszerű halasztások számát és időtartamát.

SLS: megszakított hajtóműteszt

SLS: megszakított hajtóműtesztA NASA készülő nagyrakétájának négy hajtóműve a tervezett nyolc perc működés helyett bő egy perc elteltével leállt.

A Rocket-3.2 elért az űrig

A Rocket-3.2 elért az űrigAz Astra cég Alaszkából indított új rakétája ez alkalommal már 390 km-es magasságig jutott, de a pályára állás most még éppen hogy nem sikerült.

Végfokozatból Photon

Végfokozatból PhotonA Rocket Lab Electron rakétájának végfokozata feladata teljesítése után First Light néven önálló, a Photon buszra épülő műholdként kezdett működni.

Két BlackSky

Két BlackSkyEzúttal sikeresen állított pályára két BlackSky földmegfigyelő műholdat egy Electron rakéta, és Rocket Lab a visszahulló első fokozat helikopteres visszaszerzésével is kísérletezett.

Astra: a harmadik próba sem sikerült

Astra: a harmadik próba sem sikerültA magáncég Rocket-3 rakétája eddig két sikertelen űrindításon volt túl Alaszkából.

Virgin Orbit: start „hét törpével”

Virgin Orbit: start „hét törpével”A cég LauncherOne rakétája egy átalakított Boeing 747-400 szárnya alól hét CubeSatot állított pályára.

Electron rakéta kudarca két BlackSky holddal

Electron rakéta kudarca két BlackSky holddalA kis űreszközök gazdaságos indításához kifejlesztett rakétát most huszadik alkalmommal indították Új-Zélandból, de hasznos terhét ezúttal nem sikerült pályára állítani.

Indulásra várva

Indulásra várvaAlig akad olyan űrprogram, amelyiknél ne lépnének fel késések. Általában csak az a kérdés, mennyit csúszik a megvalósítás.

Tovább késik a New Glenn

Tovább késik a New GlennA Blue Origin 2022 végére halasztotta New Glenn rakétájának első startját.

LauncherOne: a második startkísérlet sikerült

LauncherOne: a második startkísérlet sikerültA Virgin Orbit repülőgépről indítható rakétája a tavalyi sikertelen bemutatkozás után most már hasznos terhet is vitt magával.

A Lockheed Martin bevásárol(na)

A Lockheed Martin bevásárol(na)Az Egyesült Államok legnagyobb hadi- és űripari beszállítója 4,4 milliárd dollárért megvenné az Aerojet Rocketdyne céget.

NROL-101

NROL-101Atlas-5 rakétával, Floridából startolt az amerikai kémműholdas ügynökség legújabb titkos űreszköze.

Új rakéta Kodiakból, kudarccal