Katasztrófák ellen Cikkek: 1 - 20

A negyedik Kaofen-11

A negyedik Kaofen-11Nagyfelbontású optikai földmegfigyelő műhold indult Kínából, egy Hosszú Menetelés-4B rakétával.

Kínai rakétaroncs: a Csendes-óceánba hullott

Kínai rakétaroncs: a Csendes-óceánba hullottAhogy várható volt, a Mengtien űrállomásmodult indító rakétafokozat a startot követő néhány nappal irányítatlanul belépett a légkörbe.

32 perc

32 percAz első mérések szerint ennyivel csökkent a Didymos kisbolygó Dimorphos holdjának keringési ideje, miután belecsapódott a NASA DART űrszondája.

Kiszáradó tó

Kiszáradó tóKína legnagyobb édesvizű tavának vízszintje jelentős évszakos ingadozásokat mutat, idén azonban rendkívül alacsonyra süllyedt a vízszint.

Célra tart a DART

Célra tart a DARTKeddre virradó éjjel az emberiség először kísérel meg eltéríteni egy földközeli kisbolygót.

Hurrikánkutató műholdak az Astra rakétájával

Hurrikánkutató műholdak az Astra rakétájávalA NASA megbízásából három indítás során hat TROPICS műhold állna pályára a még mindig kísérletinek számító hordozóeszközzel. A mostani volt a sorozatban az első – és sikertelen – start.

Lezuhanhat egy Venyera

Lezuhanhat egy VenyeraDe nem a Vénuszra, hanem a Földre, ugyanis a sikertelen szovjet szonda Kozmosz–482 néven fél évszázada a Föld körül kering.

Kaofen-3-03

Kaofen-3-03Új kínai radaros földmegfigyelő műholdat indítottak Csiucsüanból.

Radaros műhold Kínából

Radaros műhold KínábólAz L-sávú apertúraszintézises radarberendezéssel felszerelt új földmegfigyelő műhold Csiucsüanból állt pályára.

Vulkánkitörés élőben

Vulkánkitörés élőbenA Csendes-óceánban történt hatalmas vízalatti kitörést követő hamu- és gázfelhő terjedését műholdas képek sorozatán is lehet követni.

Pályán a SWOT

Pályán a SWOTA bolygónk vízkörforgását kutató amerikai–francia műhold egy Falcon-9 rakétával indult Kaliforniából.

Gátszakadás

GátszakadásA Landsat–9 felvételén egy dél-afrikai gátszakadás nyomán kiömlő sárlavina látható.

Robbanások az Északi Áramlaton

Robbanások az Északi ÁramlatonA kilyukadt földgázvezetékből ömlő gáz hatását többféle műholdas módszerrel is megfigyelték a Balti-tenger fölött.

Célba ért a DART

Célba ért a DARTA NASA űrszondáját nagy sebességgel belevezették egy kisbolygóba. Hamarosan kiderül, hogy sikerült-e mérhető módon megváltoztatni az égitest pályáját.

Visszatérés Borneó fölött

Visszatérés Borneó fölöttBelépett a légkörbe a kínai Hosszú Menetelés-5B rakéta elhasznált fokozata, amely a Ventien űrállomásmodult indította. Károkat nem okozott.

Szimmetrikus rétegvulkán

Szimmetrikus rétegvulkánCsaknem tökéletes kúp alakot formáz a Manam-sziget azonos nevű, bazaltos-andezites rétegvulkánja.

Veszélyes napkitörések

Veszélyes napkitörésekA heves napkitörések játszi könnyedséggel tönkreteszik a műholdakat. De hogyan?

A tongai vulkánkitörés és az ionoszféra

A tongai vulkánkitörés és az ionoszféraJanuár 15-én a hatalmas vízalatti vulknkitörés hullámai a Csendes-óceántól egészen a Föld légkörének legfelső részéig értek.

Kén-dioxid Ausztrália fölött

Kén-dioxid Ausztrália fölöttA tongai vulkánkitörésből származó felhő terjedését a Copernicus program Sentinel-5P műholdjával követik.

Megállj a tengernek

Megállj a tengernekNovember elején sikerült működés közben lencsevégre kapni a Velencét az elöntéstől megvédő gátrendszert.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16