Katasztrófák ellen Cikkek: 321 - 340

Harcban a káros mikroorganizmusok ellen

Harcban a káros mikroorganizmusok ellenAz eredetileg a Mir űrállomáson használt, orosz tudósok által feltalált eljárás a levegőben levő vírusok, baktériumok, gombák 99,9%-át képes elpusztítani.

Vulkánmegfigyelés a magasból

Vulkánmegfigyelés a magasbólA NASA egyik földmegfigyelő mesterséges holdján működő program automatikusan észlelte, hogy egy vulkán működésbe kezdett. Az alkalmazott módszernek nagy jövője lehet az űrkutatásban.

Az európai „hurrikánvadász” újra működik

Az európai „hurrikánvadász” újra működikHároméves szünet után sikerült életre kelteni az ERS-2 távérzékelési mesterséges hold egyik, az óceánfelszín fölött uralkodó szél sebességét mérő műszerét.

A Columbia-jelentés (6. rész): A többi ajánlás

A Columbia-jelentés (6. rész): A többi ajánlásA vizsgálati jegyzőkönyvben a Gehman-bizottság 29 ajánlást adott a NASA-nak. Sorozatunk előző részében bemutattuk azokat, amelyeket még a repülések újraindítása előtt végre kell hajtani. Most, az utolsó részben pedig bemutatjuk a többit.

A NASA válasza a Columbia-jelentésre

A NASA válasza a Columbia-jelentésreHétfőn a NASA sajtótájékoztató keretében mutatta be részletes terveit a Space Shuttle-rendszer üzemeltetésére.

A Columbia-jelentés (3. rész): A baleset műszaki hátterének további részletei

A Columbia-jelentés (3. rész): A baleset műszaki hátterének további részleteiA baleset körülményeit vizsgáló bizottság jelentésében hangsúlyozza, hogy a balesetért egyaránt, azonos mértékben okolhatók technikai, és a NASA szervezetén belüli hiányosságok. Sorozatunk harmadik részében folytatjuk a baleset technikai hátterének bemutatását.

Döbbenetes fotó az elpusztult brazil rakéta-startasztalról

Döbbenetes fotó az elpusztult brazil rakéta-startasztalrólA Space Imaging cég IKONOS műholdja döbbenetes fotót készített a közelmúltban elpusztult brazil rakétaindítóhelyről.

A hét képe: a Montserrat-sziget átváltozása

A hét képe: a Montserrat-sziget átváltozásaA Földünk folyamatos megfigyelését végző műholdak számtalan lehetőséggel bővítik a különböző tudományágak kutatásait. Az alábbi felvétel a vulkanológusok, a geográfusok és a térképészek munkájához egyaránt hasznos információkkal szolgál.

Envisat: Egy éve az emberiség szolgálatában

Envisat: Egy éve az emberiség szolgálatábanAz ESA 12 hónappal ezelőtt állította pályára eddigi legnagyobb és egyben legsokoldalúbb műholdját. Az Envisat nevű, 2,2 milliárd dollár értékű, busznyi környezetvédelmi kutatóműhold eddig maximálisan teljesítette az elvárásokat.

Újabb brazil-kínai távérzékelő műholdak

A héten a brazil és a kínai kormány együttműködési nyilatkozatot írt alá. Ennek értelmében a két ország két újabb földmegfigyelő holdat épít.

Kisbolygó-eltérítés?

Kisbolygó-eltérítés?Jól-rosszul megcsinált katasztrófafilmekből ismerős helyzet: a Földet ütközéssel fenyegető kisbolygót el kell téríteni veszélyes pályájáról. Az ESA is készül egy forgatókönyvvel...

Tájfun az űrből

Tájfun az űrbőlAz ESA Envisat távérzékelő holdjával készített kép a Fülöp-szigeteken a múlt héten pusztító Nida tájfunt mutatja.

Újabb műholdak lesik a katasztrófákat

Újabb műholdak lesik a katasztrófákatSzeptember 27-én (06:11 GMT-kor) három kisebb műhold került pályára egy orosz rakétával Pleszeckből. A brit, nigériai és török műholdak a brit Surrey Satellite Technology (SSTL) vezette katasztrófa monitoring hálózat (DMC) korábbi holdjaihoz csatlakoznak.

A Columbia-jelentés (5. rész): Ajánlások

A Columbia-jelentés (5. rész): AjánlásokA vizsgálati jegyzőkönyvben a Gehman-bizottság 29 ajánlást adott a NASA-nak. Ezek közül tizenötöt még a repülések újraindítása előtt végre kell hajtani. Sorozatunk jelen részében bemutatjuk ezt a 15 ajánlást.

A Columbia-jelentés (4. rész): Politika és bürokrácia

A Columbia-jelentés (4. rész): Politika és bürokráciaAhhoz, hogy a megmaradt három űrrepülőgép ismét szolgálatba állhasson, nem elegendő csupán a baleset fizikai okait feltárni. Ahogy azt a bizottság a jelentésében is leírta, a fizikai okok mellett a NASA szervezetében is kell keresni a hibát...

A Columbia-jelentés (2. rész): A baleset műszaki háttere

A Columbia-jelentés (2. rész): A baleset műszaki háttereA baleset körülményeit vizsgáló bizottság jelentésében hangsúlyozza, hogy a balesetért egyaránt, azonos mértékben okolhatók technikai, és a NASA szervezetén belüli hiányosságok. Sorozatunk második részében elkezdjük bemutatni a baleset technikai hátterét.

A Columbia-jelentés (1. rész): Mi történt?

A Columbia-jelentés (1. rész): Mi történt?A két nappal ezelőtt kiadott Columbia-jelentés három fő fejezetet tartalmaz. Az első rész azt taglalja, hogy mi történt, a második azt, hogy miért történt mindez, a harmadik részben pedig a vizsgálóbizottság az amerikai űrkutatás jövőjét vizsgálja. Most induló sorozatunk első részében - igazodva a jegyzőkönyvhöz - megvizsgáljuk, hogy mi történt.

A távérzékelés szerepe a katasztrófák elhárításában – avagy vigyázzunk a sajtóközleményekkel

Támadások érték a NASA-t, mivel közelmúltbeli sajtóközleményével szükségtelen riadalmat keltett egy perui város lakó közt. A Terra mesterséges hold felvétele alapján a kutatók egy szökőár lehetőségére figyelmeztettek.

Újabb űrfelvételek a terjedő olajfoltról

Újabb űrfelvételek a terjedő olajfoltrólA Spanyolország partjait pusztító olajfoltot szinte minden távérzékelő műhold megörökíti, ezzel is segítve a védekezési munkálatokat.

Katasztrófa-figyelő és oktatási műhold került pályára

Katasztrófa-figyelő és oktatási műhold került pályáraAz oroszországi Pleszeck meletti űrközpontból sikeresen indult egy orosz Kozmosz-3M rakéta, fedélzetén egy-egy algír és orosz műholddal.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18