Űrturisták és magánűrhajók Cikkek: 121 - 140

A SpaceShipTwo balesetének tanulságai

A SpaceShipTwo balesetének tanulságaiA Virgin Galactic űrugrásokra szánt gépe tavaly október végén semmisült meg. Mostanra elkészült a vizsgálati jelentés.

Kazah űrhajósé a szabad hely

Kazah űrhajósé a szabad helyAjdin Aimbetov utazhat szeptemberben a Szojuz TMA-18M fedélzetén a Nemzetközi Űrállomásra, a Sarah Brightman űrturistajelölt visszalépése miatt megüresedett helyen.

Sarah Brightman nem repül

Sarah Brightman nem repülElmaradni látszik ősszel a „kozmikus koncert” a Nemzetközi Űrállomáson, az énekesnő egyelőre feladta űrturistaterveit.

Kisebb „kozmikus koncert” ősszel

Kisebb „kozmikus koncert” ősszelA jelenlegi tervek szerint fél év múlva (szeptember elején) juthat fel a Nemzetközi Űrállomásra Sarah Brightman szopránénekesnő, űrturista.

Nyolc nap, három űrséta

Nyolc nap, három űrsétaAz űrállomás két lakója a majdani amerikai kereskedelmi űrhajók dokkolását előkészítő munkálatokat kezdett az ISS külsején.

Átszállás Atlas-5-re

Átszállás Atlas-5-reAz Orbital Sciences a saját Antares rakétájának balesete után ideiglenesen új hordozóeszközt keresett és talált a Cygnus teherűrhajója számára.

SpaceShipTwo: mit lehet már tudni?

SpaceShipTwo: mit lehet már tudni?Összefoglaljuk, amit a Virgin Galactic űrjárművének végzetes balaesetéről eddig nyilvánosságra hoztak.

Az álomvadászat folyik tovább

Az álomvadászat folyik továbbNem hagyja annyiban a Dream Chaser fejlesztője, hogy nem ők nyerték a NASA megbízását a magánűrhajózási program folytatásában.

Cygnus indult a MARS-ról

Cygnus indult a MARS-rólAz amerikai magán-teherűrhajó ellátmányt szállít a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).

Fly me to the Moon

Fly me to the MoonAzaz repíts el a Holdhoz – állítólag már ketten befizették az előleget, hogy egy Szojuz űrhajóval megkerülhessék égi kísérőnket.

Két kereskedelmi űrhajó első négy utasa

Két kereskedelmi űrhajó első négy utasaA NASA kijelölte az új amerikai kereskedelmi űrhajók berepülőit.

A Shuttle leszállópálya új tulajdonosa

A Shuttle leszállópálya új tulajdonosa2015. június 22-én a NASA átadja Florida államnak a Kennedy Űrközpontban (KSC) lévő űrrepülőgép-leszállóhely kezelési jogát.

Késik a teherszállítási szerződés

Késik a teherszállítási szerződésA NASA június helyett csak szeptemberben jelenti be, mely cégekkel köt szerződést az ISS 2018-tól kezdődő kiszolgálására.

A Virgin nem csak űrturistákat szállítana

A Virgin nem csak űrturistákat szállítanaA szárnyait bontogató űrturizmus várhatóan meghatározó szereplője lesz a Virgin Galactic. A cég azonban nem kizárólag a turisták szállításában látja az űrjövőt.

Január elején indulhat a Dragon

Január elején indulhat a DragonTechnikai okokból decemberről a jövő év elejére halasztották a SpaceX következő teherűrhajójának startját.

Cygnus: repülés más rakétákkal?

Cygnus: repülés más rakétákkal?Az Orbital Sciences az Antares hordozórakétája startbalesete után más megoldások után kénytelen nézni, hogy teljesíthesse a NASA-val kötött teherszállítási szerződését.

GYORSHÍR: Lezuhant a SpaceShipTwo

GYORSHÍR: Lezuhant a SpaceShipTwoA Virgin Galactic kereskedelmi űrugrásokra szánt járműve tesztrepülés közben megsemmisült.

Boeing és SpaceX

Boeing és SpaceXEz a két cég költheti el azt a 6,8 milliárd dollárt, amit a NASA költségvetéséből az amerikai űrhajósok kereskedelmi alapú szállítására alkalmas járművek kifejlesztésére szánnak.

Tíz éve várjuk, hogy a jövő elkezdődjön

Tíz éve várjuk, hogy a jövő elkezdődjön2004 júniusában emelkedett először a világűr határát jelentő 100 km-es magasság fölé a SpaceShipOne. Mégis, a rendszeres „űrugrások” máig sem indultak be.

Legközelebb már repülni kell!

Legközelebb már repülni kell!Az amerikai magánűrhajó-fejlesztések első fázisa lezárult, hamarosan dönthetnek arról, a három versenytárs közül ki vagy kik folytathatják.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15