Még mielőtt bemutatkozott volna, új nevet kapott az Orbital Sciences hordozórakétája, amely majd a Cygnus űrhajókat lesz hivatott a Nemzetközi Űrállomás felé indítani.
A Virgin Galactic levegőből induló, szuborbitális repüléseket végrehajtó SpaceShipTwo gépére az amerikai űrhivatal is számít, hogy tudományos kísérleteket végezhessen a fedélzetén.
Miután az Atlantis nemrég még utoljára feltöltötte a Nemzetközi Űrállomás éléskamráját, két amerikai magáncég teherszállító űrjárművei készülnek átvenni az ellátás feladatát.
A Falcon-9 rakéta második repüléséről, a Dragon űrhajó alig több mint 3 órás, mégis űrtörténelmi útjának pillanatairól mutatunk be egy fényképösszeállítást.
Ha minden jól megy, a Stratolaunch 2016-ra kifejlesztheti az eddigi legnagyobb teljesítményű rendszert, amellyel a levegőből indíthatnának műholdakat (és talán emberes űrhajókat is) Föld körüli pályára.
Az amerikai Orbital Sciences teherűrhajója, amivel majd a Nemzetközi Űrállomás ellátásában szeretnének részt venni, jövőre indulhat első tesztrepülésére. A héten megérkezett a starthelyre egy fontos részegység.
Az amerikai székhelyű United Space Alliance február elején nyilvánosságra hozott javaslata szerint az amerikai űrsikló-flotta két darabja, az Atlantis és az Endeavour akár még további hét évig szolgálhatná az amerikai és más nemzetiségű űrhajósok Föld körüli pályára juttatását – ha a NASA döntéshozói ezt az elképzelést elfogadják.
Akár már kedden elindulhat az első példánya annak a magánfejlesztésű dán rakétának, amely 30 km-es magasságba szállíthat egy embert. Most természetesen még csak az első próbánál tartanak, ember nélkül.