A NASA a szűkös költségvetést okolja, amiért újra meg kell hosszabbítania az oroszokkal kötött megállapodást, hogy amerikai űrhajósok utazhassanak az ISS-re.
A szárnyait bontogató űrturizmus várhatóan meghatározó szereplője lesz a Virgin Galactic. A cég azonban nem kizárólag a turisták szállításában látja az űrjövőt.
Az Orbital Sciences az Antares hordozórakétája startbalesete után más megoldások után kénytelen nézni, hogy teljesíthesse a NASA-val kötött teherszállítási szerződését.
Ez a két cég költheti el azt a 6,8 milliárd dollárt, amit a NASA költségvetéséből az amerikai űrhajósok kereskedelmi alapú szállítására alkalmas járművek kifejlesztésére szánnak.
2004 júniusában emelkedett először a világűr határát jelentő 100 km-es magasság fölé a SpaceShipOne. Mégis, a rendszeres „űrugrások” máig sem indultak be.
Ajdin Aimbetov utazhat szeptemberben a Szojuz TMA-18M fedélzetén a Nemzetközi Űrállomásra, a Sarah Brightman űrturistajelölt visszalépése miatt megüresedett helyen.