űrszondák a Marsnál Cikkek: 21 - 40

Az első kínai képek a Mars felszínéről

Az első kínai képek a Mars felszínérőlNégy nappal a Csuzsung marsjáró sikeres leszállása után közzétették az első helyszíni felvételeket is.

GYORSHÍR: Repült a marsi drónhelikopter

GYORSHÍR: Repült a marsi drónhelikopterA NASA Perseverance marsjárójával odaszállított Ingenuity helikopterrel ma megkísérelték a felszállást.

A Mars védelmében

A Mars védelmébenA NASA – legalább közvetve – megkérdezné kínai partnerétől, milyen bolygóvédelmi intézkedéseket foganatosítottak a Tienven–1 szondánál.

Ázsiai mozaik – 2021. február

Ázsiai mozaik – 2021. februárHavi sorozatunkban az ázsiai országok űrtevékenységével kapcsolatos olyan információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

GYORSHÍR: A Mars körül a kínai űrszonda

GYORSHÍR: A Mars körül a kínai űrszondaFebruár 10-én a Tienven-1 ráállt az elsődleges, elnyújtott Mars körüli pályájára.

Mars 2020: készülődés a leszállásra

Mars 2020: készülődés a leszállásraFebruár 18-án megérkezik a vörös bolygóra a NASA Perseverance marsjárója.

Mars 2020 (2. rész)

Mars 2020 (2. rész)Háromrészes cikksorozatunkban ez alkalommal a Perseverance rover tudományos programjával ismerkedünk meg.

Kína (is) a Marsra tart

Kína (is) a Marsra tartElindult Kína első olyan Mars-küldetése, amely teljes egészében önerőből állt össze.

Úton az első arab Mars-szonda

Úton az első arab Mars-szondaAz Egyesült Arab Emírségek űreszköze jövőre, az állam alapításának 50. évfordulóján állhat Mars körüli pályára.

A Marsról felszálló rakéta

A Marsról felszálló rakétaÉvekig tartó tervezés és kísérletek után körvonalazódnak a Marsról 2026-ban talajmintát hozó rakéta és a küldetés részletei.

Kína is a Marson

Kína is a MarsonMagyar idő szerint ma éjjel elérte a Mars felszínét a Tienven-1 űrszonda leszállóegysége. Kína a harmadik űrnemzet, amely sima leszállást hajtott végre a vörös bolygón.

Ázsiai mozaik – 2021. március (2. rész)

Ázsiai mozaik – 2021. március (2. rész)Havi sorozatunkban az ázsiai országok űrtevékenységével kapcsolatos olyan információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

Tesztvezetés a Marson

Tesztvezetés a MarsonFebruár 18-án landolt a NASA marsjárója. Beüzemelése rendben halad, március 4-én egy kicsit már gurult is.

GYORSHÍR: Megérkezett a Perseverance

GYORSHÍR: Megérkezett a PerseveranceAz amerikai Mars 2020 küldetés önjáró laboratóriuma sikeresen leszállt a Jezero-kráterben.

GYORSHÍR: Mars körüli pályán az arab űrszonda

GYORSHÍR: Mars körüli pályán az arab űrszondaAz Egyesült Arab Emírségek Al-Amal (Hope) szondája megérkezett a vörös bolygóhoz.

Mars 2020 (3. rész)

Mars 2020 (3. rész)Sorozatunk utolsó részében részletesen bemutatjuk a Mars-helikoptert, és egy gondolat erejéig visszatekintünk a rover elődjeire.

Mars 2020 (1. rész)

Mars 2020 (1. rész)Ma Floridából elindult a NASA legújabb nehéz marsjárója a vörös bolygó irányába.

A Perseverance leszállóhelye

A Perseverance leszállóhelyeAz ESA Mars Express szondájának megfigyelései segítenek pontosabban feltérképezni a NASA legújabb marsjárójának tervezett leszállóhelyét, a Jezero-krátert.

Mire jó egy robotkar?

Mire jó egy robotkar?Az InSight robotkarjával eddig a HP3 kísérlet elakadt „vakondját” próbálták segíteni. Pedig árokásásra is használhatnák.

Már Japánban az arab Mars-szonda

Már Japánban az arab Mars-szondaOnnan indul majd a vörös bolygó felé a Hope, az Egyesült Arab Emírségek űrszondája.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15