űrszondák a Marsnál Cikkek: 181 - 200

Az első közös NASA-ESA Mars Orbiter műszerei

Az első közös NASA-ESA Mars Orbiter műszereiA 2016-ra tervezett ExoMars Trace Gas Orbiter keringőegységére öt műszert választottak ki a közelmúltban a két űrügynökség szakemberei.

Napelem nélkül nem megy...

Napelem nélkül nem megy...A NASA végleg feladta, hogy valaha is újra kapcsolatba tudjon lépni a Marson tartózkodó Phoenix űrszondával.

Az ExoMars műszereinek kiválasztása

Az ExoMars műszereinek kiválasztásaAz ESA és a NASA a világ minden tájáról hív kutatókat, hogy a közösen létrehozandó Mars-küldetésükhöz, az ExoMars szonda keringőegységéhez javasoljanak fedélzeti műszereket.

Zöld utat kapott az ExoMars program

Zöld utat kapott az ExoMars program Az ESA Tanácsa 2009. december folyamán engedélyezte, hogy folytassák az ExoMars program kivitelezési munkáit.

Együtt a Marsra

Együtt a MarsraA NASA és az ESA megállapodást kötött, így a jövőben egyesítik erejüket a Mars űrszondás kutatása érdekében.

Portré a Deimosról

Portré a DeimosrólA Mars két holdja közül a kisebbiket fotózta a bolygó körül keringő amerikai Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) űrszonda.

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szonda

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szondaA NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szondája hétfő óta nem végez méréseket, biztonsági üzemmódban kering a Mars körül.

A nagy utazás: élőlények a Phobosra

A nagy utazás: élőlények a PhobosraA tervek szerint az idén induló orosz Fobosz-Grunt űrszonda néhány igen strapabíró földi élőlényt is magával visz a Mars holdjára.

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztva

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztvaKét hónapja még tartotta magát a NASA a 2009-es indításhoz, most bejelentették a 2 éves halasztást.

Leállt a Phoenix

Leállt a PhoenixA Marsra küldött amerikai űrszondával végleg megszakadt a kapcsolat. A Phoenix nem bírta tovább a mostoha körülményeket.

A Curiosity kerekei

A Curiosity kerekeiFelszerelték a készülő legújabb amerikai Mars-rover, a Curiosity új fejlesztésű kerekeit.

Nincsenek csodák

Nincsenek csodákMarskutatók megpróbálták megismételni a Spirit és Opportunity szondapárossal véghezvitt bravúrt a Phoenix-szel is, a marsi tél elteltével életre kelteni. Ám ezúttal úgy tűnik marad az eredetileg tervezett élettartam. A legutóbbi leszállóegység néma maradt.

Marsi „szempillák”

Marsi „szempillák”A Marsról készített egyik legújabb felvételen egyesek fákat, mások szempillákat vélnek felfedezni, pedig csak egy érdekes tavaszi felszíni folyamat látványos megnyilvánulásáról van szó.

Feltámadhat-e a Phoenix?

Feltámadhat-e a Phoenix?Kevés az esély rá, hogy az egy sarkvidéki telet a Marson eltöltő űrszonda akár részben is újra működőképes lehet, de azért megpróbálják...

Elnevezték a jövendő marsjárót

Elnevezték a jövendő marsjárótA Mars Science Laboratory (MSL) elnevezésére diákpályázatot írtak ki Amerikában. A győztes névjavaslat: Curiosity.

Kockázatos újraindítás

Kockázatos újraindításAlig hogy sikerült újra működőképessé tenni a Mars Reconnaissance Orbiter fedélzeti számítógépes rendszerét, most idősebb amerikai űrszonda-társa, a Mars Odyssey kerül sorra. Igaz, ott nincs sürgető hiba.

Stratégiaváltás a marsi metán miatt?

Stratégiaváltás a marsi metán miatt? A 2011-ben induló amerikai Mars Science Laboratory szonda leszállóhelyét befolyásolhatja, hogy nemrég földi mérésekkel is megerősítették: a bolygó légkörében egyes helyeken sok metán található.

MRO: az első két év vége

MRO: az első két év végeA NASA Mars Reconnaissance Orbiter űrszondája sikeresen teljesítette a neki eredetileg szabott működési időt. Mivel az űreszköz továbbra is kitűnően működik, egyelőre újabb két évet kapott.

Leszállóhelyek a Marson

Leszállóhelyek a Marson Szűkítették a NASA következő marsjárója, a Mars Science Laboratory számára szóba jöhető leszállóhelyek listáját.

Már nem húzza sokáig a Phoenix

Már nem húzza sokáig a Phoenix A minap megszakadt, majd helyreállt a kapcsolat a NASA irányítóközpontja és a Marson tartózkodó űrszonda közt. A Phoenixet azonban most már hamarosan eléri végzete.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15