Űrszondák a Marsnál Cikkek: 81 - 100

Phobos-mintavétel

Phobos-mintavételA NASA bejelentette, hogy egy tudományos műszer építésével járul hozzá a japán MMX szondához, amelynek célja, hogy talajmintát hozzon a Phobosról.

Az Emírségek Mars-szondája

Az Emírségek Mars-szondája2020-ban a terveknek megfelelően elindulhat az Egyesült Arab Emírségek, és egyben az arab világ első bolygóközi űrszondája, a Hope (Reménység) a Marshoz.

Nyolcból három

Nyolcból háromA korábbi nyolc közül már csak három leszállóhely-jelölt maradt versenyben, amelyek egyike a NASA 2020-as marsjárójának úti célja lesz.

Schiaparelli: hogy veszett oda?

Schiaparelli: hogy veszett oda?Az ExoMars 2016 kíséreti leszállóegysége a Mars felszínébe csapódott. Az adatok elemzése után egyre világosabb, hogy miért.

Hírek a Schiaparelli leszállásáról

Hírek a Schiaparelli leszállásárólA leérkezés utolsó percében megszakadt a rádióadás, és azóta sem adott életjelet magáról Marsra szálló európai szonda. Az MRO közben felvételeket készített a helyszínről.

Két marsi kép

Két marsi képA múlt és a jövő. A Curiosity továbbindul az izgalmas és látványos területről, az MRO pedig lefényképezte, hová érkezhet az ESA következő ExoMars küldetésének marsjárója.

Hová érkezik a Schiaparelli?

Hová érkezik a Schiaparelli?Az ESA és a Roszkoszmosz közös ExoMars űrszondája útja nagyobb részét már megtette. A Schiaparelli október közepén leszáll a vörös bolygóra. De hová?

Víztelen „vízmosás”

Víztelen „vízmosás”A legújabb kutatások szerint a Marson az eddig vízmosásnak vélt képződményeket valószínűleg nem a víz hozta létre.

Folytatódik több sikeres amerikai küldetés

Folytatódik több sikeres amerikai küldetésA New Horizons mehet új célpontja felé, a Dawn viszont marad, ahol van: továbbra is a Ceres körül kering.

Dragon a Marsra: T mínusz 2 év?

Dragon a Marsra: T mínusz 2 év?A SpaceX nemrég (ismét) bejelentette, hogy 2018-ban ember nélküli űrhajót küldene a Marsra. Mennyire reális ez a terv?

Túlterhelődhet a mélyűri hálózat

Túlterhelődhet a mélyűri hálózatMár most komoly fejtörést okoz a szakembereknek, hogyan elégíti ki a NASA mélyűri távközlési hálózata a várhatóan jelentősen növekedő kommunikációs igényeket a Marssal.

A MAVEN megúszta

A MAVEN megúsztaMódosítani kellett a MAVEN pályáját, nehogy összeütközzön a Phobosszal. A manőver sikerült, a szonda megfelelően működik.

A TGO már látja a Marsot

A TGO már látja a MarsotA bolygó körül nemrég pályára állt űrszonda első adatai biztatóak. A fedélzeti kamerarendszer (CaSSIS) fontos magyar vonatkozással is rendelkezik!

A Schiaparelli leérkezési helye

A Schiaparelli leérkezési helyeA Mars felszínébe csapódott európai űrszonda leérkezési helyét az amerikai Mars Reconnaissance Orbiter nagy felbontással fényképezte.

GYORSHÍR: Önállósult a Schiaparelli

GYORSHÍR: Önállósult a SchiaparelliA Marsra október 19-én leszálló egység levált az eddig vele együtt utazó, a Mars körüli pályára szánt Trace Gas Orbiter űrszondáról.

A NASA 2020-as marsjárója

A NASA 2020-as marsjárójaZöld utat kapott a 2020-as marsjáró fejlesztése a NASA-nál. A Curiosity jelentősen továbbfejlesztett utóda 2020 augusztusában indulhat.

Segítség a Vörös Sárkánynak

Segítség a Vörös SárkánynakA SpaceX már 2018-ban elindítaná saját fejlesztésű, leszálló űrszondáját a Marsra. A NASA segíti a céget a célja elérésében.

Előbb keringeni, aztán leszállni

Előbb keringeni, aztán leszállniA NASA reménybeli emberes Marsra lépése előtt és alatt feltétlenül szükség lesz még a bolygó körül keringő szondá(k)ra is.

Cunamik a Marson?

Cunamik a Marson?Ha nem is most, hiszen folyékony víz nincs a bolygó felszínén, de 3,4 milliárd évvel ezelőtt 50 m magas szökőárak rombolhatták a valaha volt marsi óceánpartot.

Megmenekül az InSight

Megmenekül az InSightTechnikai okokból most márciusban nem indíthatták el az amerikai Mars-szondát. Döntöttek: nem törlik a programot, rááldozzák a szükséges plusz forrásokat, így 2018-ra startra kész lehet az InSight.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15