Űridőjárás Cikkek: 1 - 20

A magnetoszféra Nap felőli oldalán

A magnetoszféra Nap felőli oldalánAz ELKH kutatóinak közreműködésével vizsgálták a Föld nappali oldalán megfigyelhető tranziens jelenségeket.

Európai mozaik – 2022. április

Európai mozaik – 2022. áprilisHavi sorozatunkban az európai országok és az ESA űrtevékenységével kapcsolatos olyan információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

A tongai vulkánkitörés és az ionoszféra

A tongai vulkánkitörés és az ionoszféraJanuár 15-én a hatalmas vízalatti vulknkitörés hullámai a Csendes-óceántól egészen a Föld légkörének legfelső részéig értek.

A RadCube köszöni, jól van!

A RadCube köszöni, jól van!A RadCube küldetés üzembe helyezési szakasza lezárult, a műhold már több mint három hónapja teljesíti feladatát.

Kockázatos elrepülés

Kockázatos elrepülésSzombaton az ESA Solar Orbiter űrszondája visszatér a Föld közelébe, hogy lendületet vegyen további útjához. De elég közel repül el!

Sarki fény jelzi a naptevékenységet

Sarki fény jelzi a naptevékenységetA NASA két űrszondája megfigyelte az új naptevékenységi ciklus első jelentős űridőjárási eseményét, annak következményét pedig a NASA műholdja és az ISS egyik űrhajósa is megörökítette.

A Landsat startjának „potyautasai”

A Landsat startjának „potyautasai”Az amerikai Landsat-9 földmegfigyelő műholddal együtt néhány kisműhold is pályára került.

A Psyche lemaradt potyautasai

A Psyche lemaradt potyautasai2024-ben indulhat két kis űrszonda a Mars űridőjárási környezetének sztereó vizsgálatára.

Hamarosan indul a következő magyar műhold!

Hamarosan indul a következő magyar műhold!A C3S által fejlesztett és épített RADCUBE nanoműholdat egy Vega rakétával állítják pályára a jövő héten.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Veszélyes napkitörések

Veszélyes napkitörésekA heves napkitörések játszi könnyedséggel tönkreteszik a műholdakat. De hogyan?

GOES-T

GOES-TAmerika új geostacionárius időjárási műholdja egy Atlas-5 rakétával indult Floridából.

49-ből 40 selejt

49-ből 40 selejtA SpaceX február 3-án indított 49 Starlink műholdja közül nem kevesebb mint 40 válik egy a Napból érkező koronakitörés nyomán keletkezett geomágneses vihar áldozatává.

GIOVE-A: lekapcsolva

GIOVE-A: lekapcsolvaEmlékszik még valaki a Galileo navigációs rendszer első prototípusára? A pályán töltött 16 aktív év után most végleg lekapcsolták.

RadCube: tesztek rendben!

RadCube: tesztek rendben!Sikerrel zárultak a magyar vezetéssel épült európai CubeSat felbocsátás utáni tesztjei.

Kínai napkutató műhold

Kínai napkutató műholdIdén 37. alkalommal startolt űrkutatási hordozórakéta Kínából, rajta az ország első, a Nap kutatására készült űrobszervatóriumával és további 10 kicsi műholddal.

Biztonságos lehet-e a marsutazás?

Biztonságos lehet-e a marsutazás?Egy nemzetközi kutatócsoport megállapítása szerint igen, de legfeljebb akkor, ha a küldetés időtartama nem haladja meg a négy évet.

A RadMag első repülése

A RadMag első repüléseBemutatjuk a tegnap indult magyar készítésű műhold, a RADCUBE fedélzeti műszerét, amely az ELKH Energiatudományi Kutatóközpont (EK) fejlesztése.

Múlt századi napkitörés

Múlt századi napkitörésKét űreszköz véletlen együttállásának köszönhetően rekonstruálni lehetett egy koronakidobódás fejlődését.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6