Űridőjárás Cikkek: 41 - 60

17 év után vége

17 év után végeA Nap sugárzását vizsgáló amerikai SORCE műhold több mint háromszorosan teljesítette túl eredetileg tervezett küldetését.

GYORSHÍR: Elindult a Solar Orbiter

GYORSHÍR: Elindult a Solar OrbiterAmerikai rakétával állt pályára az európai vezetéssel készült, a Nap és a helioszféra kutatására szánt űrszonda.

A Parker első eredményei

A Parker első eredményeiA NASA napfizikai zászlóshajója, a Parker Solar Probe első adatkibocsátásának anyagában több meglepő tényre bukkantak a kutatók.

Útra kész a Solar Orbiter

Útra kész a Solar OrbiterElkészült, és jövő év elején indulhat az ESA legújabb, a Napot és a helioszférát kutató szondája, a Solar Orbiter.

Geomágneses rándulások

Geomágneses rándulásokA Föld mágneses tere szüntelenül változik, néha azonban hirtelen rándulásokat mutat. A 40 éve ismert jelenségre csak a közelmúltban sikerült magyarázatot találni.

Űrtémájú nyári iskola Belgiumban

Űrtémájú nyári iskola BelgiumbanA két hétig tartó nyári iskolába PhD hallgatókat, fiatal űrszakembereket várnak.

Újrahasznosított magnetométerek

Újrahasznosított magnetométerekÚj, ötletes módszert próbáltak ki a napkitörések Föld magnetoszférájára gyakorolt hatásának kimutatására.

Mi az űridőjárás?

Mi az űridőjárás?Cikkeinkben gyakran találkoznak olvasóink az űridőjárás fogalmával. Az ESA a közelmúltban infografikán foglalta össze a jelenségkört, ezt mutatjuk be cikkünkben.

Potyautas légkörkutató műszer

Potyautas légkörkutató műszerA NASA legújabb légkörkutató műszere egy távközlési műholdon kapott helyet. Geostacionárius pályáról vizsgálhatja az ionoszférát és a semleges felsőlégkört.

Úton a GOES-S

Úton a GOES-SAmerika új geostacionárius meteorológiai holdja egy Atlas-5 rakétával startolt, az Egyesült Államok nyugati vidékeit és a Csendes-óceán térségét figyeli majd.

Nyolc hónap szünet után újra aktív a DSCOVR

Nyolc hónap szünet után újra aktív a DSCOVRA Napot és a Földet figyelő, a két égitest között elhelyezkedő amerikai űrszonda szoftverfrissítést kapott.

Az ionoszféra változásai

Az ionoszféra változásaiEgy távközlési műholdon potyautasként működő tudományos műszer segít feltárni az ionoszféra vártnál is dinamikusabb viselkedését.

A Van Allen-műholdak vége

A Van Allen-műholdak végeA NASA a múlt héten leállította a Föld sugárzási öveit kutató, 2012-ben indított műholdpárosának második tagját is.

Pályán az ICON

Pályán az ICONRepülőgépről, egy Pegasus-XL rakétával állt pályára a NASA műholdja, hogy a légkör és a világűr határvidékét kutassa.

Galileo már a legdélebbi pontokon is

Galileo már a legdélebbi pontokon isEgy, az Antarktisz belsejébe vezető expedíció során sikerült az eddigi legdélebbi Galileo mérést végrehajtani.

Európai űridőjárási műszer

Európai űridőjárási műszerKoreai geostacionárius műhold fedélzetén került nemrég a világűrbe egy ESA által finanszírozott űridőjárás-megfigyelő műszer.

Tűz az Atlanti-óceánon?

Tűz az Atlanti-óceánon?A NASA műholdjának felvételén úgy látszott, mintha forró folt lenne a nyílt tengeren, távol a partoktól. A valóság azonban az, hogy egy természeti jelenség tévesztette meg a detektorokat.

Űrszonda, amely „megérinti a Napot”

Űrszonda, amely „megérinti a Napot”Elindult a NASA legújabb tudományos küldetése, a Parker Solar Probe.

Az űridőjárás kutatása Ausztriában

Az űridőjárás kutatása AusztriábanHárom osztrák intézet vesz részt űridőjárási kutatásokkal az ESA kozmikus veszélyek (SSA) programjában, de az osztrák űridőjárási program ennél jóval sokrétűbb.

Kozmikus veszélyek

Kozmikus veszélyekAz ESA egyelőre legkisebb, de lendületesen fejlődő programja a kozmikus veszélyeket vizsgálja, amelyek életünket vagy földi és űrbe telepített eszközeinket fenyegetik.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6