Űrszondák a Marsnál Cikkek: 61 - 80

Lengyel eszköz a Marson

Lengyel eszköz a MarsonA NASA InSight szondájára fontos német műszer került, amelynek elkészítésében lengyel partnerek is közreműködtek.

Svéd műszer a Marsra

Svéd műszer a MarsraAz ExoMars 2020 felszíni platformján 13 tudományos műszer működik majd, köztük két európai. Az egyikről részletes ismertetés hangzott el az ENSZ-ben, de bolygóvédelmi összefüggések is felmerültek.

Elhallgatott a két MarCO

Elhallgatott a két MarCOA NASA InSight marsi leszálló szondájával együtt küldött két kísérleti CubeSat rendben elvégezte a dolgát, de nem sokáig bírták a Mars mellett való elrepülésük után.

Mi volt a legérdekesebb 2018-ban?

Mi volt a legérdekesebb 2018-ban?Idén nem az űrügynökségek összefoglalóira voltunk kíváncsiak, hanem megnéztük, hogy önöket, az Űrvilág olvasóit mi érdekelte a legjobban 2018-as híreink közül.

InSight – fentről és lentről

InSight – fentről és lentrőlA nemrég leszállt amerikai űrszonda a Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) nagyfelbontású felvételein, valamint az első „önarcképen”.

GYORSHÍR: Az InSight a Marson

GYORSHÍR: Az InSight a MarsonAz első hírek szerint leért a Marsra a május eleje óta repülő amerikai InSight űrszonda, hogy a következő legalább két évben a bolygó belső szerkezetét kutassa.

Irány a Jezero-kráter!

Irány a Jezero-kráter!Megvan a 2020-as amerikai Mars-rover kijelölt leszállóhelye, egy ősi folyó deltatorkolata.

Hővédő burkolat cseréje

Hővédő burkolat cseréjeRepedést találtak a NASA Mars 2020 űrszonda leszállóegysége hővédő pajzsában. Az elemet cserélni kell, remélik, nem késik le az indítási ablakot.

Ráncfelvarrás a Mars Expressen

Ráncfelvarrás a Mars ExpressenAki találkozott már szoftverrel, annak nem meglepő, ha időről időre a teljesítmény javítása vagy fenntartása érdekében szükség van egy frissítés letöltésére.

TGO: a légköri fékezés befejezve

TGO: a légköri fékezés befejezve2016 októberében érkezett a Marshoz az ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) szondája. Légköri fékezések hosszú sorozata után lassan kialakul a végleges pályája.

Kazacsok

KazacsokNem csak kozák guggolós tánc, de az ExoMars 2020 orosz készítésű leszállóegységének a neve is. Most megérkezett repülőn Torinóba.

Elindult a fúrás a Marson

Elindult a fúrás a MarsonMegkezdte a munkát az InSight űrszonda egyik fő műszere, amellyel akár 3–5 méteres mélységig is lefúrhatnak majd a bolygó felszíne alá.

Rosalind Franklin

Rosalind FranklinMegvan a neve az ESA ExoMars 2020-ban indítandó, a vörös bolygóra 2021-ben érkező marsjárójának.

InSight: helyére került a szeizmométer

InSight: helyére került a szeizmométerA Marsra leszállt űrszonda elhelyezte egyik fő műszerét, amellyel a bolygó rengéseit mérik majd.

InSight: minden rendben

InSight: minden rendbenA magyar idő szerint tegnap este a Marsra leszállt InSight űrszonda napelemtáblái kinyíltak, energiát termelnek, és már képek is készültek a helyszínről.

Hétfőn landol az InSight

Hétfőn landol az InSightBő hat év után először érkezik új jövevény a Földről a Mars felszínére: küszöbön áll a NASA InSight űrszondájának leszállása.

Az első CubeSat-kép a Marsról

Az első CubeSat-kép a MarsrólEgyelőre semmilyen részlet nem látszik rajta, de a felvétel „űrtörténelmi”: a NASA Mars felé tartó InSight szondájával együtt utazó két apró űreszköz egyike lencsevégre kapta magát a bolygót.

Úton a Mars felé az InSight

Úton a Mars felé az InSightAmerika legújabb marsi űrszondája Kaliforniából startolt egy Atlas-5 rakétával, november végén landol az Elysium-síkság területén.

A por veszélyei a Marson

A por veszélyei a MarsonA majdani marsi expedíciók számára súlyos, és jórészt egyelőre részleteiben ismeretlen veszélyforrás a por.

Emirátusi űrhajós az ISS-re?

Emirátusi űrhajós az ISS-re?Az olaján gazdagodott Egyesült Arab Emírségek vezetése azt tervezi, hogy 5 éven belül űrhajóst küld a Nemzetközi Űrállomásra.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15