Kis űreszközök nagy szerepe Cikkek: 361 - 374

Újabb műholdak lesik a katasztrófákat

Újabb műholdak lesik a katasztrófákatSzeptember 27-én (06:11 GMT-kor) három kisebb műhold került pályára egy orosz rakétával Pleszeckből. A brit, nigériai és török műholdak a brit Surrey Satellite Technology (SSTL) vezette katasztrófa monitoring hálózat (DMC) korábbi holdjaihoz csatlakoznak.

Japán űrszonda vesz mintát egy kisbolygóból (1. rész)

Japán űrszonda vesz mintát egy kisbolygóból (1. rész)Május 9-én egy japán hordozórakétával indult kozmikus útjára a japán fejlesztésű MUSES-C űrszonda. A mintegy négy és fél évig tartó űrkisérlet célja: mintavétel egy kisbolygónál és annak visszaszállítása a Földre!

Hétfő reggel indul a GALEX

Hétfő reggel indul a GALEXA tervek szerint április 28-án, helyi időben reggel 08:00 és 10:00 között, egy szállítórepülőgépről indul az a hordozórakéta, amely a GALEX űrobszervatóriumot állítja pályára. Ha a műhold sikeresen fog működni, pár év múlva jóval többet tudhatunk a csillagok és galaxisok fejlődéséről.

A Földet és a csillagközi teret vizsgálják

A Földet és a csillagközi teret vizsgáljákTöbbszöri halasztás után sikeresen pályára állt a NASA legújabb két mesterséges holdja. Az ICESat a Földet, CHIPSat a csillagközi teret tanulmányozza.

Hat parányi távközlési, technológiai és oktatási műhold

Hat parányi távközlési, technológiai és oktatási műholdEgyszerre hat műhold került pályára Bajkonurból. A dolog érdekessége, hogy az Oroszország által Kazahsztántól bérelt indítóhelyről, egy orosz-ukrán vegyesvállalat rakétája vitt pályára amerikai-orosz, argentín, német, olasz, és szaudi űreszközöket, - látványosan demonstrálva az űrtevékenység határokon átívelő jellegét.

Startra kész a SORCE

Startra kész a SORCE2003 januárjában startol a Cape Canaveral Űrkikötőből (Kennedy Űrközpont, Florida) az Orbital Sciences űripari vállalat Pegasus XL rakétáján a NASA SORCE (Solar Radiation and Climate Experiment) űrszondája. Feladata a Napból érkező elektromágneses sugárzásban felfedezhető apró ingadozások vizsgálata, mérési tartománya a spektrum csaknem 95%-át fedi le.

35 éve indult Ausztrália első műholdja

35 éve indult Ausztrália első műholdjaAusztrália nem mondható űrkutatási nagyhatalomnak, hiszen nem küldött űrszondát egyik égitesthez sem, tudományos programjait főként nemzetközi együttműködésben folytatja. Az első ausztrál műhold felbocsátásának 35. évfordulója azonban mégiscsak a kontinensnyi ország űrkutatására irányítja a figyelmet.

Japán első mesterséges holdja “visszatért”

Japán első mesterséges holdja “visszatért”1970 óta keringett a Föld körül Japán első, saját hordozórakétával pályára állított mesterséges holdja, az Ohsumi. Augusztus elsején Líbia és Egyiptom fölött belépett a légkörbe és megsemmisült.

Elindult a GALEX!

Elindult a GALEX!A tervekkel teljesen összhangban zajlott a GALEX űrcsillagászati műhold indítása. A rakétát hordozó repülőgép helyi időben reggel 07:03-kor szállt fel a Cape Canaveral Légitámaszpontról.

A SORCE a Napot vizsgálja

A SORCE a Napot vizsgáljaRemekül működik a NASA SORCE (Solar Radiation and Climate Experiment) műholdja. A mesterséges hold még szombat délután került pályája, és egyelőre csak pozitív híreket kaptunk róla. A műhold - nem igazán megszokott módon - az Orbital Sciences űripari vállalat Pegasus XL rakétáján, egy repülőgép hasára függesztve startolt. Feladata a Napból érkező elektromágneses sugárzásban felfedezhető apró ingadozások vizsgálata.

Kis műholdak Földünk és a világegyetem vizsgálatára

Kis műholdak Földünk és a világegyetem vizsgálatáraA jelenlegi tervek szerint január közepén, egy Delta II rakétával indítják a vandenbergi légitámaszpontról a NASA két új kisméretű műholdját: az ICESat-ot és a CHIPSat-ot. Előbbivel saját bolygónkat, utóbbival a csillagközi teret kívánják vizsgálni.

Egy japán rakéta három potyautasa

Egy japán rakéta három potyautasaA szombat reggel saját hordozórakétával pályára állt legújabb japán távérzékelő műhold társaságában három mikroműhold is utazott. Ebben a cikkben a két japán és az ausztrál potyautast mutatjuk be.

Autók után űrrakéták?

Autók után űrrakéták?Az utóbbi években a Koreai Köztársaság lassan, de biztosan megtanult autókat gyártani. Lehet, hogy az évtized közepén már űrrakétája is lesz?

Katasztrófa-figyelő és oktatási műhold került pályára

Katasztrófa-figyelő és oktatási műhold került pályáraAz oroszországi Pleszeck meletti űrközpontból sikeresen indult egy orosz Kozmosz-3M rakéta, fedélzetén egy-egy algír és orosz műholddal.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19