Emberes Mars-utazás? Cikkek: 101 - 120

Űrrepülőkkel a Marsra?!

Űrrepülőkkel a Marsra?!Filléres alapon a Marsra: egy bevallottan „őrült” ötlet, és ami mögötte van.

Beköszönt az űrkutatás sötét korszaka?

Beköszönt az űrkutatás sötét korszaka?Amerikában az űrkutatás története egyben a kormányváltások története is. Bár a szavazók csak nagyjából egy év múlva döntik el, ki lesz George W. Bush utóda, a kampány már folyik. És a jelek azt mutatják, ismét bajban lesz a NASA...

Használjunk pajzsként kisbolygót!

Használjunk pajzsként kisbolygót!A Marsra akár egy kisbolygó védelmező „árnyékában” is eljuthatnának a jövő űrhajósai. A tudományos-fantasztikus ötletet a NASA is tanulmányozásra méltónak tartja.

A Mars-utazás nehézségei

A Mars-utazás nehézségeiMár 1972-ben, az utolsó holdraszállás után készen állt a technika az első emberes Mars-utazás megvalósítására – állítják sokan. Ám ezzel szemben még napjainkban is sok leküzdendő akadály magasodik a bolygó emberes meghódítása előtt.

Oroszország is a Marsra tart (13. rész)
Az 1999-es terv

Oroszország is a Marsra tart (13. rész)<br>Az 1999-es tervSorozatunkban elérkeztünk az ezredforduló előtti utolsó orosz tervhez. 1999-et írunk, a gazdaságilag padlón lévő Oroszországban élő szakemberek kis csoportja továbbfejlesztette a korábbi terveket...

A fő cél legyen a Mars!

A fő cél legyen a Mars!A NASA bemutatta azokat a dokumentumokat, melyek a jövő Föld körüli, illetve a Holdra tartó misszióinak összefoglalását tartalmazzák. A Mars nem kap túl nagy hangsúlyt. Az idő pedig sürget...

Oroszország is a Marsra tart (10. rész)
Két reaktor – egy űrhajó

Oroszország is a Marsra tart (10. rész) <br> Két reaktor – egy űrhajóNéhány hét szünet után folytatjuk az a szovjet-orosz marskutatási terveket bemutató sorozatunkat…1969 óta nem dolgoztak ki újabb terveket, az állam 1972-ben pedig határozatlan időre elhalasztotta az emberes Mars-programmal való foglalkozást. Még 15 évet kellett várni arra, hogy ismét papírra vethessék gondolataikat a mérnökök. Ezúttal az Enyergija hordozórakétát is beleszőve a tervekbe.

Oroszország is a Marsra tart (8. rész)
Aelita királynő űrhajója

Oroszország is a Marsra tart (8. rész)<br>Aelita királynő űrhajójaMiután Misin és Jangel felhagyott a MEK Mars-űrhajó tervezésével, Cselomej még jobban belevetette magát a kérdésbe. Továbbfejlesztette az 1969-es MEK-koncepciót, hogy megalkossa az Aelita (MK-700) terveit.

A Holdon túl: A Bush-terv

A Holdon túl: A Bush-terv2004 januárjában George W. Bush bejelentette Amerika új űrtervét, ami az Apolló programhoz hasonlóan az emberiség egyik régi vágyát hivatott (ismét) megvalósítani: embert küldeni a Holdra. S ha ez megtörtént, talán azon is túl, a Marsra. Ebben a cikkben azt próbáljuk meg összefoglalni, mi történt a tervvel azóta, milyen lépéseket tett eddig a NASA a megvalósítás érdekében?

Valamit csinálni kell az űrben!!
De mit?… 2. rész

Valamit csinálni kell az űrben!!<br> De mit?… 2. részBár az elmúlt négy és fél évtized az űrteljesítményektől volt hangos világszerte, ma az űrkutatás holtpontjáról beszélhetünk. Ezt látszik alátámasztani egy minap végzett közvéleménykutatás, melyet a vezető (űr)hatalom polgárai között készített egy houstoni újság és amelynek igen vegyes konklúziói vannak.

Magyar legénység a Mars-bázison

Magyar legénység a Mars-bázisonEgy hete dolgozik magyar legénység az emberes Mars-expedíció marsfelszíni munkáját előkészítő bázison az amerikai Utah államban.

A Mars helyett kisbolygóra utazzunk?

A Mars helyett kisbolygóra utazzunk?A NASA berkein belül is szóba került: a Mars-utazás alternatívája lehetne, ha űrhajósok látogatnának meg egy földközeli kisbolygót.

Önkénteseket keresnek Mars-utazásra!

Önkénteseket keresnek Mars-utazásra!Persze még nem az „igazira”, csak egy 520 napig tartó szimulációra. A felhívást a Roszkoszmosz, az orosz űrhivatal tette közzé.

Oroszország is a Marsra tart (18. rész) - Lehetséges együttműködések

Oroszország is a Marsra tart (18. rész) - Lehetséges együttműködésekSorozatunk befejező részében azzal foglalkozunk, mekkora az esélye egy orosz vezetésű emberes Mars-program megvalósításának nemzetközi összehasonlításban.

Oroszország is a Marsra tart (12. rész)
Rendszerváltást követő korrekciók

Oroszország is a Marsra tart (12. rész) <br>Rendszerváltást követő korrekciók1989-ben George Bush amerikai elnök meghirdette az Egyesült Államok szándékát arra, hogy 2019-ig amerikai zászló loboghasson a Marson. A Keleti Blokk és a Szovjetunió bukása, továbbá a hazai támogatás hiánya miatt a programból nem lett semmi. Az orosz Mars-program megvalósítása is egyre távolabbinak tűnt.

Emberrel a Marsra!

Emberrel a Marsra!A Columbia tragédiájától számított két év során a NASA-t az űrsikló átalakítása kötötte le. De valóban csak ennyi történt? Az elmúlt két évben az amerikai űrhivatal teljesen átszerveződött, s Bush elnök kezdeményezésére az űrrepülőgépek kiváltásán, a hold- és marsutazások megvalósításán is dolgozik.

Oroszország is a Marsra tart (9. rész)
UR-700 és a Nova: elképesztő tolóerő!

Oroszország is a Marsra tart (9. rész)<br>UR-700 és a Nova: elképesztő tolóerő!A két űrnagyhatalom hasonló célokra hasonló űrhajókat, hordozórakétákat fejlesztett ki. Ilyen volt az UR-700 és a Nova is. Ám a többivel ellentétben ezek csak tervek maradtak.

Oroszország is a Marsra tart (1. rész)
Korszerű Mars-program?

Oroszország is a Marsra tart (1. rész) <br> Korszerű Mars-program?Az Európai Űrügynökség az Aurora-program céljaként, az Amerikai Űrkutatási Hivatal a Bush-program kiteljesítéseként szeretne eljutni a Marsra. Az oroszok – saját bevallásuk szerint – 2015-re képesek lesznek űrhajósokat küldeni a Vörös Bolygóhoz.

Az USA és Oroszország közösen a Marsra (1. rész) – Az emberes expedícióról

Az USA és Oroszország közösen a Marsra (1. rész) – Az emberes expedíciórólGeorge Bush amerikai elnök 1989-ben hirdette meg a NASA jövőjével kapcsolatos programját (Space Exploration Initiative), melynek végcélja az emberes Mars-utazás lett volna: „Meggyőződésem, hogy az Apollo-11 holdraszállásának 50. évfordulóján az amerikai zászlónak ott kell lobognia a Marson is.”

Sugárzás rendben, de…

Sugárzás rendben, de…Az emberes marsutazás az űrkutatás világában folyton ott lebegő cél. Bár hivatalos program még nincs, a Vörös Bolygóhoz küldött szondák mind-mind azt is kutatják, vajon leszállhat-e ember a bolygó vörös homokjára. A NASA Mars körül keringő Odyssey űrszondája a későbbi emberes marsexpedícióhoz szolgáltatott a minap értékes adatokat.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6