Artemis Cikkek: 41 - 60

Hallgat a CAPSTONE

Hallgat a CAPSTONENem tudnak kapcsolatba lépni a Hold felé nemrég elindított amerikai CAPSTONE CubeSattal, amelynek feladata a majdani Lunar Gateway űrállomás számára tervezett pálya bejárása.

Megjáratott SLS

Megjáratott SLSA NASA első SLS (Space Launch System) nehézrakétáját március 17-én először szállították ki a startállásba – egyelőre még csak tesztelési célból.

Alexa az Orion fedélzetén

Alexa az Orion fedélzeténAz Orion űrhajó következő, legénység nélküli repülésén kipróbálnak egy olyan eszközt, amelyik a jövő űrhajósainak munkáját megkönnyítő, hangfelismerő technológiát használ.

A NASA leendő űrhajósai

A NASA leendő űrhajósaiTízen kerültek be az amerikai űrügynökség új űrhajósosztályába, akiknek januárban meg is kezdődik a kiképzése.

Artemis-1: legkorábban februárban

Artemis-1: legkorábban februárbanA NASA új űrhajója – még emberek nélkül – a Hold megkerülésére indul. Már rászerelték a hordozóraktára.

CAPSTONE: Új-Zélandból indul

CAPSTONE: Új-Zélandból indulA NASA miniatűr űreszköze a Hold körül „járja be” a tervezett Lunar Gateway űrállomás számára elképzelt pályát.

Sugárveszély

SugárveszélyAz USA Nemzeti Akadémiáinak egyik bizottsága támogatja a NASA javaslatát, miszerint módosítani kellene az űrhajósokat érő sugárzás megengedett határértékeit.

Starship: az első sima leszállás

Starship: az első sima leszállásA 10 km-es magasságba emelkedett SN15 prototípus volt az első, amely nem robbant fel leszállás közben vagy után a SpaceX készülő űrjárművének tesztjei során.

Electron rakéta hét műholddal

Electron rakéta hét műholddalAmerikai és ausztrál űreszközök álltak pályára Új-Zélandból.

Magyar műszerek Hold körüli pályán

Magyar műszerek Hold körüli pályánAz emberiség újabb nagy lépésre szánta el magát a világűr meghódításában, hasznosításában. A 2020-as évek közepén – nemzetközi együttműködésben – űrállomás épül Hold körüli pályán Gateway néven.

Ázsiai mozaik – 2022. március (1. rész)

Ázsiai mozaik – 2022. március (1. rész)Havi sorozatunkban az ázsiai és csendes-óceáni térség országainak űrtevékenységével kapcsolatos információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

Új holdraszállás: 2026 előtt nem lesz?

Új holdraszállás: 2026 előtt nem lesz?A NASA főfelügyelője szerint az Artemis program első űrhajósai legkorábban 2026-ban tehetik a lábukat a Holdra.

Kevés az űrhajós

Kevés az űrhajósA NASA űrhajóscsapatának létszáma hamarosan az ISS kiszolgálásához és az Artemis-programhoz minimálisan szükséges szint alá csökkenhet.

Holdraszállás legkorábban 2025-ben

Holdraszállás legkorábban 2025-benImmár hivatalos, ami eddig is nyilvánvalónak tűnt: a következő holdraszállás 2024-re kijelölt határidejét nem tudják tartani.

Bezos után kísérletek

Bezos után kísérletekÚjra repült a New Shepard, ezúttal azonban nem emberekkel, hanem a NASA és mások kísérleteivel a fedélzeten érték el a világűr határát.

Mélyűri kommunikációs bajok

Mélyűri kommunikációs bajokAmint az várható volt, a küldetések növekvő száma miatt egyre nagyobb teher nehezedik a NASA mélyűri kommunikációs hálózatára, a DSN-re (Deep Space Network).

Ázsiai mozaik – 2021. május (2. rész)

Ázsiai mozaik – 2021. május (2. rész)Havi sorozatunk előző részében japán és kínai űrhajósokról, illetve a kínai teherűrhajóról írtunk, most pedig a Holdról és a Naprendszer legtávolabbi „sarkáról” lesz szó.

HLS: a SpaceX az egyedüli befutó

HLS: a SpaceX az egyedüli befutóA NASA döntése értelmében talán az ő űrhajójukkal térhetnek először vissza az emberek a Holdra.

Bill Nelson lehet a NASA vezetője

Bill Nelson lehet a NASA vezetőjeBiden elnök a volt floridai szenátort és Shuttle-űrhajóst jelöli az űrhivatal megüresedett vezetői posztjára.

Artemis, Gateway

Artemis, GatewayAz elmúlt napokban fontos hírek érkeztek az amerikai holdprogrammal kapcsolatban.
Oldalak: 1 2 3 4 5