Az űrállomás és kontinensünk Cikkek: 141 - 160

Szojuz indítás, élő közvetítés

Szojuz indítás, élő közvetítésA Galileo Webcast ma este magyar kommentárral élő internetes közvetítést ad a Szojuz TMA-13M startjáról.

Az Obsztanovka kísérlet egy éve (1. rész)

Az Obsztanovka kísérlet egy éve (1. rész)A magyar közreműködéssel készített Obsztanovka kísérlet már egy éve működik a Nemzetközi Űrállomáson.

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?Nem biztos, hogy 2017 végéig összejön a NASA új űrhajójának tervezett holdi tesztrepülése.

Űrséta után már a Földön az olimpia fáklya

Űrséta után már a Földön az olimpia fáklyaHa szimbolikusan is, de az olimpiai láng szombaton megjárta a nyílt világűrt, hétfőn pedig landolt Kazahsztánban.

Nemzetközi űrdozimetriai értekezlet volt Budapesten

Nemzetközi űrdozimetriai értekezlet volt Budapesten2013. szeptember 3-5. között – 15 év elteltével – ismét Budapest adott otthont a Nemzetközi Űrállomás fedélzetén folyó sugárdózis-kutatásokkal foglalkozó munkaértekezletnek. Az ötven résztvevő között volt az első svéd űrhajós, Christer Fuglesang is.

GYORSHÍR: Az űrállomásnál az Albert Einstein

GYORSHÍR: Az űrállomásnál az Albert EinsteinMa csatlakozott a Nemzetközi Űrállomáshoz az ATV-4 európai teherűrhajó.

Úton az Albert Einstein

Úton az Albert EinsteinAz Ariane-5 rakéták történetében az eddigi legnagyobb teher, a negyedik európai teherűrhajó elindult a Nemzetközi Űrállomás felé.

Obsztanovka kísérlet az űrállomáson

Obsztanovka kísérlet az űrállomásonA február 11-én indult Progressz M-18M orosz teherűrhajó a nemzetközi összefogással megépített Obsztanovka kísérlet berendezéseit is magával vitte a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).

Egy aprócska kis magyar karácsonyi ajándék az ISS űrhajósainak

Egy aprócska kis magyar karácsonyi ajándék az ISS űrhajósainakA Szojuz TMA-07M űrhajóval épp az ünnepek idejére megérkezett csomagot viszont az űrhajósok nem bonthatják fel...

Újabb magyar fejlesztésű műszer indul a Nemzetközi Űrállomásra

Újabb magyar fejlesztésű műszer indul a Nemzetközi ŰrállomásraA tervek szerint holnap startol a Progressz M-17M (49P) teherszállító űrhajó a Nemzetközi Űrállomásra, fedélzetén a TRITEL-SURE kísérlet háromtengelyű szilícium detektoros teleszkópjával.

Az Obsztanovka kísérlet egy éve (2. rész)

Az Obsztanovka kísérlet egy éve (2. rész)A magyar közreműködéssel készített Obsztanovka kísérletet egy éve, űrséta során helyezték üzembe a Nemzetközi Űrállomás (ISS) orosz szegmensének külsején.

768 lencsemag

768 lencsemagAz Európai Űrügynökség (ESA) növénykísérletének „résztvevői” a legutóbbi Dragon teherűrhajóval jutottak fel az űrállomásra.

Mi várható 2014-ben? (1. rész)

Mi várható 2014-ben? (1. rész)Egy új év elején „kötelező gyakorlat” az előretekintés. Kezdjük idén is az emberes űrhajózási programokkal kapcsolatban várható eseményekkel.

ATV-4: egy tökéletes repülés tüzes vége

ATV-4: egy tökéletes repülés tüzes végeA negyedik európai teherűrhajó öt hónapnyi programja tegnap a Csendes-óceán fölött, a légkörbe lépve fejeződött be.

Űrséta – megszakítva

Űrséta – megszakítvaLuca Parmitano olasz ESA-űrhajós 6 és fél órásra tervezett második űrsétája az űrruha meghibásodása miatt idő előtt, 1 óra 32 perc után véget ért.

Progressz ment, Einstein jön

Progressz ment, Einstein jönAz orosz Progressz M-19M teherűrhajó kedden levált a Nemzetközi Űrállomásról, hogy helyet csináljon az érkező európai ATV-4 (Albert Einstein) teherűrhajónak.

Szojuz TMA-09M

Szojuz TMA-09MSikeresen elindult, és hat órán belül meg is érkezett a Nemzetközi Űrállomáshoz a legújabb orosz űrhajó, benne egy-egy orosz, amerikai és olasz utassal.

Progressz M-18M dokkolás, magyar műszerekkel

Progressz M-18M dokkolás, magyar műszerekkelA start után alig 6 órával megérkezett a űrállomásra az orosz teherűrhajó, rajta a nemzetközi Obsztanovka kísérlet magyar fejlesztésű berendezéseivel.

TRITEL a Columbus modulban

TRITEL a Columbus modulbanMegérkeztek a magyar TRITEL-SURE dózismérő rendszer első mérési adatai a Nemzetközi Űrállomásról.

Levált az ISS-ről az Edoardo Amaldi

Levált az ISS-ről az Edoardo AmaldiHa néhány napos késéssel is, de megkezdte útját a megsemmisülés felé a harmadik európai teherűrhajó.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18