Az emberi élet védelme Cikkek: 121 - 140

A NASA a cukorbetegség ellen

A NASA a cukorbetegség ellenAz űrkutatási alkalmazások – a Föld megfigyelése és az űrcsillagászati programok – céljaira kifejlesztett képalkotó eljárások új eszközt adtak a cukorbetegség kutatóinak kezébe.

A sárkány mérges lehelete

A sárkány mérges leheleteKína gyors gazdasági növekedésével együtt jár a légszennyezés növekedése is. Az ESA távérzékelési mesterséges holdjainak adataiból készült képek a nitrogén-dioxid kiugró koncentrációját mutatják.

Újbóli toborzó „ágynyugalomra”

Újbóli toborzó „ágynyugalomra”Az ESA űrélettani kísérletsorozatának második fordulójába még mindig jelentkezhetnek 25 és 40 év közötti magyar hölgyek (is).

Egyedülálló pollenjelentő rendszer Magyarországon

Egyedülálló pollenjelentő rendszer MagyarországonEgy tegnapi sajtóhír szerint jövőre beindulhat a műholdas távérzékelési adatokon alapuló hazai pollenjelentő szolgálat.

Földre szállt a magyar forint

Földre szállt a magyar forint2005. június 16-án, közép-európai idő szerint 9:37-kor a kazahsztáni Kosztanaj körzetében sikeresen földet ért a Foton-M2 műhold. A KFKI Atomenergia Kutatóintézet Sugárvédelmi Kutatócsoportja is közerműködött a tudományos programban.

Kedden újabb magyar eszközök kerülhetnek a világűrbe!

Kedden újabb magyar eszközök kerülhetnek a világűrbe!A tervek szerint 2005. május 31-én közép-európai idő szerint 14:00 körül indítják Kazahsztánból azt az orosz visszatérő műholdat, melynek kísérleteit teljes egészében az ESA állította össze, és fedélzetén magyar eszközök is lesznek.

A legújabb amerikai meteorológiai műhold

A legújabb amerikai meteorológiai műholdMájus 20-án egy Delta II rakéta állította pályára a NOAA-N jelű amerikai poláris meteorológiai műholdat. Az űreszköz nemcsak a 45 éves műholdmeteorológiai legújabb eszközeit tartalmazza, de bajbajutott emberek mentésében is segédkezik.

Kettős vulkánkitörés Kamcsatkán

Kettős vulkánkitörés KamcsatkánOroszország távol-keleti szélén, a Kamcsatkai-félszigeten a közelmúltban két tűzhányó is kitört. Az ESA Envisat földmegfigyelő mesterséges holdjának felvételét mutatjuk be.

Újabb döbbenetes felvételek a pusztításról

A távérzékelő műholdakat üzemeltető cégek folyamatosan állítják elő azokat a képpárokat, melyek égi perspektívából szemléltetik a szökőár pusztító hatását.

Kizárt a 2029-es kisbolygó-katasztrófa

Kizárt a 2029-es kisbolygó-katasztrófaA két ünnep között a világ valamennyi jelentősebb hírügynöksége, írott és elektronikus sajtóterméke foglalkozott azzal a lehetőséggel, hogy a 2004 MN4 aszteroida 2029-ben esetleg a Földnek ütközik. A hír jelentőségét az adta, hogy ennek – a kisbolygók megfigyelésének kezdete óta – még soha nem volt ekkora esélye, bár a mostani esély is csak 1%-nyi volt…

A távérzékelő holdak a hurrikánokra (is) figyelnek

A távérzékelő holdak a hurrikánokra (is) figyelnekEurópai mesterséges holdak adatait is felhasználják, hogy minél pontosabban követhessék és előre jelezhessék a trópusi viharok viselkedését.

A napsugárzás mérése „felülről”

A napsugárzás mérése „felülről”Milyen napos az idő odakint? A kérdésre mesterséges holdakkal adható globális válasz - segítve akár az energia- és építőipart, a turizmust és az egészségvédelmet is.

Segítség Alzheimer-kóros betegeknek

Segítség Alzheimer-kóros betegeknekMűholdas helymeghatározó (GPS) rendszeren alapuló, mobiltelefonnal kombinált karkötő figyelmeztet, ha az emlékezetkihagyásban szenvedő beteg elvész.

Légszennyezés-előrejelzés Londonban

Légszennyezés-előrejelzés LondonbanAz ESA támogatásával folyó programban egy londoni kerületben a levegő szennyezettségét mérik, utcákra lebontva.

Sikeres start:
Újabb magyar eszközök a világűrben!

Sikeres start: <br>Újabb magyar eszközök a világűrben!Az Európai Űrügynökség (ESA) és az Orosz Szövetségi Űrkutatási Hivatal (Roszkoszmosz) együttműködésével 2005. május 31-én egy Bajkonurból (Kazahsztán) indított Szojuz-U típusú hordozó rakéta sikeresen pályára állította a Foton-M2 műholdat, fedélzetén többek között magyar eszközökkel.

25 éve történt:
Magyar a világűrben (4. rész)

25 éve történt: <br>Magyar a világűrben (4. rész)A Kubászov-Farkas duó űrrepülésének 3-5. napját teljes egészében a tudományos kutatómunka, a kísérletezés töltötte ki. Most az orvosbiológiai kísérleteket vesszük sorba.

Űrélettani kísérletsorozat hölgyekkel

Űrélettani kísérletsorozat hölgyekkelTavaly mi is közzétettük azt a felhívást, amelyben az ESA vállalkozó szellemű hölgyeket keresett kísérleteihez. A program már folyik, de a következő „fordulóba” még lehet jelentkezni.

Környezetszennyezés Bajkonurból

Környezetszennyezés BajkonurbólA Nature brit tudományos hetilap szerkesztőségi cikkben foglalkozik a dél-szibériai lakosság egészségét veszélyeztető, a hordozórakéta-indításokra visszavezethető állítólagos környezeti károkkal.

Egy héttel a katasztrófa után

Egy héttel a katasztrófa utánMa, egy héttel az indonéziai földrengés és az azt követő délkelet- ázsiai és indiai-óceáni szökőár után a mentés és a mentesítés már szervezetten folyik. Az intézkedésekben esetenként az űrtechnikát is használják.

Műholdak is segítenek a Fülöp-szigeteken és Kolumbiában

Műholdak is segítenek a Fülöp-szigeteken és KolumbiábanKülönféle távérzékelő műholdakat is bevonnak a Fülöp-szigeteken december 1-én tombolt tájfun, illetve a 3-án Kolumbiában pusztító trópusi esőzések és áradások okozta károk enyhítésébe. Az űreszközök által nyert információk is javítják a segélycsomagok hatékony elosztását.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9