Szojuz-Apollo közös űrrepülés

Swigert utolsó esélye

2015.08.01 10:15.
Alighanem kevéssé ismert tény, hogy a legendás Apollo-13 főmodulpilótája majdnem kapott egy második esélyt űrrepülésen való részvételre.

Tudomány az üstökösfelszínről

Tudomány az üstökösfelszínrőlA Science magazin különkiadást szentelt a Rosetta űrszonda Philae leszállóegységének első eredményeit bemutató cikkeknek.

Jegesmedvék és királypingvinek nyomában

Jegesmedvék és királypingvinek nyomábanA klíma felmelegedése miatt veszélyeztetett sarkvidéki állatok mozgását Argos műholdas jeladókkal követik.

Gamma-sugár-esőcseppek

Gamma-sugár-esőcseppekA NASA látványos videóján mint a tócsába hulló esőcseppeket mutatják a Fermi-űrteleszkóp által észlelt, a 3C 279 jelű aktív galaxismag kitöréséről tudósító gamma-fotonokat.

Kék üveggolyó – újratöltve

Kék üveggolyó – újratöltveA DSCOVR révén hamarosan naponta kapunk olyan képeket a teljes Földről, amilyeneket utoljára 1972-ben az Apollo-17 űrhajósai készíthettek.

Balatoni tavasz és nyár

Balatoni tavasz és nyárKözép-Európa legnagyobb tava, a „magyar tenger” a Sentinel-1A műhold radarképein.

Szojuz TMA-17M

Szojuz TMA-17MEgy orosz, egy amerikai és egy japán űrhajóssal indult, és meg is érkezett a Nemzetközi Űrállomásra a legújabb személyszállító űrhajó.

Az első nemzetközi űrrepülés: 40 év távlatából (5. rész)

Az első nemzetközi űrrepülés: 40 év távlatából (5. rész)Ahogyan mi láttuk, avagy az első nemzetközi űrrepülés a magyarországi sajtó tükrében.

JWST információk

JWST információkA James Webb-űrtávcső kis túlzással csak abban hasonlít elődjére, a Hubble-űrtávcsőre, hogy ez is távcső, az is távcső...

A következő kínai holdszonda

A következő kínai holdszondaTöbb szinten is nemzetközi együttműködésre hívja Kína az érdeklődő partnereket holdprogramja folytatásához. A világon elsőként a Hold túlsó oldalán szándékoznak leszállni.

Két új kínai navigációs műhold

Két új kínai navigációs műholdÚjabb lépés a „kínai GPS” globális lefedettsége felé: egyszerre két űreszközt állítottak közepes magasságú Föld körüli pályára.

WGS-7: tízből a hetedik

WGS-7: tízből a hetedikPályára állt az amerikai Wideband Global SATCOM katonai távközlési műholdrendszer hetedik tagja.

Az első nemzetközi űrrepülés: 40 év távlatából (6. rész)

Az első nemzetközi űrrepülés: 40 év távlatából (6. rész)A visszatekintés zárásaként megkísérlek választ adni arra a mindenképpen felmerülő kérdésre, hogy mit is kaptunk az első nemzetek közötti űrhajózási vállalkozástól?

A Szojuz TMA-17M űrhajó indítása – élőben

A Szojuz TMA-17M űrhajó indítása – élőbenA ma esti startot közvetíti az interneten a Galileo Webcast, magyar kommentárral.

A Szahara Algéria közepén

A Szahara Algéria közepénA nemrég felbocsátott európai Sentinel-2A földmegfigyelő műhold szép (hamis) színes képe.

GPS nyomkövetés