Rosetta üstökösprogram

Rosetta-nap a Planetáriumban

2014.10.31 07:15.
A Philae leszállásának napját november 12-én délután nagyszabású nyilvános eseménnyel teszik majd emlékezetessé a budapesti Planetáriumban.

GPS holdak, felgyorsult tempóban

GPS holdak, felgyorsult tempóbanIdén már a negyedik új navigációs műholdat állították pályára Floridából.

Cygnus Orb-3: látványos robbanás...

Cygnus Orb-3: látványos robbanás...Az Orbital Sciences vállalat teherűrhajója harmadik alkalommal vitt volna ellátmányt a Nemzetközi Űrállomásra (ISS). Robbant a rakéta.

Az üstökös bűze

Az üstökös bűzeMilyen lenne a Rosetta kutatási célpontja, a Csurjumov–Geraszimenko-üstökös, ha megszagolhatnánk? Büdös!

Visszatért a Dragon CRS-4

Visszatért a Dragon CRS-4A SpaceX vállalat teherűrhajója a NASA megbízásából a Nemzetközi Űrállomásnál (ISS) járt.

Kína a Holdig és vissza

Kína a Holdig és visszaKörberepüli a Holdat, majd visszatér a Földre a most indult kínai űrszonda, a Csang'e-5-T1 (Chang'e-5-T1).

Késik a Dragon visszatérése

Késik a Dragon visszatéréseAz ok viharos idő a Csendes-óceánon, ahová a teherűrhajó kapszulájának le kell ereszkednie.

Üstököslátogatás volt a Marsnál

Üstököslátogatás volt a MarsnálÉrkeznek az űrszondák első képei az október 19-én a Mars közelében elrepült C/2013 A1 (Siding Spring) üstökösről.

Legalább a Progressz...

Legalább a Progressz...Az orosz Progressz M-25M teherűrhajó ma sikeresen elindult Bajkonurból, és meg is érkezett az űrállomáshoz.

Kínából egy héten belül a harmadik

Kínából egy héten belül a harmadikHétfőn egy kísérleti katonai műhold állt pályára az ázsiai ország területéről.

Lake County, Oregon

Lake County, OregonA Sentinel-1A műhold radarképén az USA egyik északnyugati államának viszonylag száraz, magasan fekvő területe látható.

Célpontjelöltek az utolsó pillanatban

Célpontjelöltek az utolsó pillanatbanMár van mint meglátogatnia a New Horizons szondának, ha jövő nyáron épségben túljut elsődleges célpontján, a Plútón.

Szimat!

Szimat!A Curiosity marsjáró számára fejlesztett technológia földi adaptálásával a mostaniaknál sokkal érzékenyebb gázérzékelőket készítenek.

Műholdak innen-onnan

Műholdak innen-onnanHétfőn egy kínai, kedden egy orosz műholdat állítottak Föld körüli pályára.

Nagy-Sóstó, Utah

Nagy-Sóstó, UtahEgy érdekes részlet, a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) dolgozó európai űrhajós készítette fotón.

Csillagászat.hu hírei