2015.01.25 08:15.
A Mackay-tó Ausztrália negyedik legnagyobb tava – amikor éppen van benne víz.

Ütköztek vagy sem?

Ütköztek vagy sem?Tavaly furcsa dolgok történtek két különböző Iridium műholddal is. Gyanúsak az űrszemétdarabok...

Kiemelt kínai űrtervek 2015–2030 (3. rész)

Kiemelt kínai űrtervek 2015–2030 (3. rész)Sorozatunk mostani, befejező részében a kínai hordozórakéta- és űrkikötő-fejlesztési projekteket vesszük sorra.

Só és éghajlat

Só és éghajlatAz óceánok globális áramlási rendszerének fenntartásában, és így az éghajlat alakításában a tengervíz hőmérséklete mellett fontos tényező a víz sótartalma. Ezt is évek óta vizsgálja az ESA SMOS műholdja.

Meteorzápor a Merkúron

Meteorzápor a MerkúronA MESSENGER szonda mérései alapján a Merkúrt ért meteorraj nyomait fedezték fel. A meteorok forrásául szolgáló üstökös a Földön is ismerős.

Előkerült a Beagle-2

Előkerült a Beagle-2Emlékeznek még a Mars Express szonda brit „utasára”, a 2003 karácsonyán a bolygó felszínére küldött, de elveszett Beagle-2-re?

Kiemelt kínai űrtervek 2015–2030 (2. rész)

Kiemelt kínai űrtervek 2015–2030 (2. rész)Űrhajók és űrállomás. Háromrészes cikksorozatunk második részében a kínai személyzetes űrrepülési terveket tekintjük át.

NASA tervek a Föld megfigyelésére

NASA tervek a Föld megfigyeléséreA NASA (is) erősít a földmegfigyelés területén. 2022-ig 13 új földmegfigyelő űreszközt szándékoznak pályára állítani.

Tapadó-fogó eszköz az űrszemét ellen

Tapadó-fogó eszköz az űrszemét ellenA NASA kutatói a súlytalanságban is kipróbáltak egy újszerű technológián alapuló, tapadva fogó eszközt. A későbbiekben talán az űrszemét elleni harcban is bevethető lesz.

MUOS: ötből a harmadik

MUOS: ötből a harmadikÚjabb, immár a harmadik taggal bővült az amerikai katonai mobil távközlési műholdrendszer.

Biztonságosabb hajózás a veszélyes vizeken

Biztonságosabb hajózás a veszélyes vizekenEgy, a világot körülhajózó olasz vitorlás az első Sentinelnek és más műholdaknak köszönhetően nem jutott a Titanic sorsára.

MEGFEJTÉS: Európa és az időjárás

MEGFEJTÉS: Európa és az időjárásVégéhez ért rejtvénysorozatunk, itt a megfejtés és a Természet Világa Európával a világűrben című különszámának utolsó nyertese.

Aktív, passzív, és lasszózik

Aktív, passzív, és lasszózikIlyen lesz a NASA új földmegfigyelő műholdja, amelyet január végén állíthatnak pályára a talaj nedvességtartalmának feltérképezésére.

THESEUS, a jövő évtized európai űrtávcsöve?

THESEUS, a jövő évtized európai űrtávcsöve?Az ESA Cosmic Vision 2015–2025 program keretében e hónapban benyújtandó javaslat röntgen-, infravörös és gamma-űrtávcső lenne egyben.

REJTVÉNY: Európa és az időjárás

REJTVÉNY: Európa és az időjárásItt az utolsó lehetőség, hogy egy szerencsés olvasónk megnyerje a Természet Világa Európával a világűrben című különszámát.

GPS nyomkövetés