Az Űrállomás és kontinensünk

Úton az utolsó

2014.07.30 07:15.
Az ötödik és egyben utolsó európai teherűrhajó elindult a Nemzetközi Űrállomás felé.

Társaikat figyelő műholdak indultak

Társaikat figyelő műholdak indultakEgy kémkedő műholdpáros és egy kis kísérleti hold osztotta meg az amerikai Delta-4 rakéta orrkúpja alatti helyet a legutóbbi katonai indítás alkalmával.

Még két év a Spitzernek

Még két év a SpitzernekA NASA infravörös űrteleszkópjának tavasszal már a „halálhírét” keltették. Most mégis úgy döntöttek, szorítanak pénzt a további üzemeltetésére.

Bajban a gekkók és a gyümölcslegyek

Bajban a gekkók és a gyümölcslegyekAz orosz szakemberek elvesztették az ellenőrzést a nemrég felbocsátott Foton-M4 biológiai és anyagtudományi kísérleti visszatérő műhold fölött.

Progressz M-24M

Progressz M-24MÉjjel indult, és hat órán át tartó repülés után meg is érkezett a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS) a legújabb orosz teherűrhajó.

Videó a tüzes pokolból

Videó a tüzes pokolbólHa minden jól megy, belülről fogják felvenni, amint az ESA hamarosan induló ötödik (és egyben utolsó) teherűrhajója visszatérésekor, fél év múlva elég majd a földi légkörben.

Küszöbön a zettabájtok kora

Küszöbön a zettabájtok koraMűholdas szolgáltatók a „jövő okos hálózatai” mellett.

Újra magasabban

Újra magasabbanA működési ideje vége felé közeledő Venus Express űrszonda sikeresen átvészelte azokat a pályáit, amelyeken a légkörbe merülve csupán 130 km-es magasságban repült el a Vénusz felszíne felett.

A Mars új geológiai térképe

A Mars új geológiai térképeKülső bolygószomszédunk felszíni alakzatairól még sosem készült ilyen részletes, korszerű űrszondákkal gyűjtött adatokon alapuló térkép.

A műholdzavarás káros mellékhatása

A műholdzavarás káros mellékhatásaA nem kívánatos műholdas adások sugárzásának ellehetetlenítése júniusban megakadályozta Teheránban egy pusztító porvihar előrejelzését.

MANT Űrakadémia Klub

MANT Űrakadémia KlubElőadások és beszélgetés a fiatalok szerepéről az űrkutatásban, augusztus 8-án délután, Budapesten.

Sóért küldték, vizet is hoz

Sóért küldték, vizet is hozA NASA 2011 óta egy argentin műholdon repülő Aquarius berendezése nem csak a tengeri sótartalom, de a talajnedvesség globális felmérésére is használható.

Fokozatosan eltűnnek a régi Szojuzok

Fokozatosan eltűnnek a régi SzojuzokA megbízható orosz hordozórakétákból 2017-től kezdve csak a modern, digitális vezérléssel működő változatok maradnak használatban.

A negyedik Foton-M

A negyedik Foton-MGekkók, gyümölcslegyek, növényi magvak és még sok más súlytalansági kísérlet repül két hónapig a pénteken felbocsátott orosz visszatérő kapszulában.

Kettős üstökösmag a Rosetta célpontja

Kettős üstökösmag a Rosetta célpontjaKrumpli? Gumikacsa? Ahogy közeledik az európai űrszonda a Csurjumov–Geraszimenko-üstököshöz, egyre részletesebb képet kaphatunk a magjáról. Itt az első meglepetés!

Csillagászat.hu hírei