2014.10.01 07:15.
Torontóból jelentkezünk, a 65. Nemzetközi Világűrkongresszusról, ahol az egyik plenáris ülésen jelentették be Magyarország közelgő ESA-tagságát.

Magyarország egy lépésre van az ESA-tagságtól

Magyarország egy lépésre van az ESA-tagságtólA csatlakozási tárgyalások befejeződtek, a kormány kedvező döntése van még hátra.

Az álomvadászat folyik tovább

Az álomvadászat folyik továbbNem hagyja annyiban a Dream Chaser fejlesztője, hogy nem ők nyerték a NASA megbízását a magánűrhajózási program folytatásában.

November 12-én száll le a Philae

November 12-én száll le a PhilaeKijelölték a napot, amikor a Rosetta üstökösszonda leszállóegysége elindul az üstökösmag felé.

Az első indiai Mars-kép

Az első indiai Mars-képNyilvánosságra hozták az indiai Mars Orbiter Mission első felvételét a vörös bolygóról.

A Szojuz TMA-14M startja élőben

A Szojuz TMA-14M startja élőbenA NASA TV adása élőben, magyar szakkommentárral, csütörtök este.

Radarkép a Napa-völgybéli földrengésről

Radarkép a Napa-völgybéli földrengésrőlAz elmúlt 25 év legnagyobb észak-kaliforniai földrengésének hatása, ahogy a Sentinel-1A műholddal megfigyelték.

Törpében – óriás

Törpében – óriásMeglepetésre egy szupernagy tömegű fekete lyukat találtak egy törpegalaxis közepén.

A világnak szüksége van a világűrre

A világnak szüksége van a világűrreAz űrkutatás és az űrtevékenység csak nemzetközi együttműködésben képzelhető el – hangsúlyozták a 65. Nemzetközi Világűrkongresszus megnyitóünnepségén.

Újra itt a Proton

Újra itt a ProtonA előző, sikertelen start után négy hónapnyi szünet következett. Most egy orosz katonai műholddal tért vissza a hordozórakéta.

Szojuz TMA-14M

Szojuz TMA-14MA legújabb orosz űrhajó elindult, és alig hat órával később (majdnem) rendben meg is érkezett a Nemzetközi Űrállomáshoz.

Késik a Cereshez tartó Dawn űrszonda

Késik a Cereshez tartó Dawn űrszondaA ionhajtóművek rövid időre leálltak, így tovább tart majd az út a törpebolygóig.

GYORSHÍR: India a Marsnál

GYORSHÍR: India a MarsnálŰrtörténelmi esemény: sikeres volt az indiai Mars Orbiter Mission fékezőmanővere, ez az űrszonda is a vörös bolygó körüli pályára állt.

GYORSHÍR: A MAVEN a Marsnál

GYORSHÍR: A MAVEN a MarsnálMegérkezett az amerikai űrszonda, magyar idő szerint ma hajnalban fékezett le és állt pályára a Mars körül.

Úton a Dragon CRS-4

Úton a Dragon CRS-4A SpaceX legújabb teherűrhajója ellátmányt szállít a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).

Csillagászat.hu hírei