Távoli világok kutatói

Nem csak egymást látják

2019.02.15 12:15.
Egymást már korábban lefényképezték a kínai űreszközök a Hold túlsó oldalán, nemrég az amerikai LRO is megörökítette őket.

Jég és erdő

Jég és erdőA NASA új földmegfigyelő műholdja a jégtakaró és a szárazföldek domborzatát követi. Első eredményeiből nemrég tettek közzé két jeges és egy erdős eredményt.

Látogatás Vosztocsnijon

Látogatás VosztocsnijonA Space News tudósítójának beszámolója a távol-keleti orosz űrközpontban tett látogatásáról.

Mars One: csődben

Mars One: csődbenAz „egyirányú” öngyilkos emberes Mars-utazásokat finanszírozni hivatott cég csődöt jelentett.

Nincs űrverseny

Nincs űrversenyLegalábbis a Space Review szerzője szerint. Vagy csak a provokatív címmel akarja ráébreszteni az Egyesült Államok illetékeseit az amerikai haladás csigalassú tempójára.

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-t

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-tMielőtt belépne a sűrű légkörbe és megsemmisülne, még néhány kísérletet végez és önálló pályára állít öt apró műholdat.

Elhallgatott a két MarCO

Elhallgatott a két MarCOA NASA InSight marsi leszálló szondájával együtt küldött két kísérleti CubeSat rendben elvégezte a dolgát, de nem sokáig bírták a Mars mellett való elrepülésük után.

Tovább késnek, de már nem sokat

Tovább késnek, de már nem sokatA NASA tegnapi bejelentése szerint mind a SpaceX, mind a Boeing új emberes űrhajójának első tesztrepülései megint csúsznak egy kicsit.

Egy 50 éves álom: naperőművet a világűrbe!

Egy 50 éves álom: naperőművet a világűrbe!Ötven éve, hogy berobbant a tudományos-műszaki köztudatba a világűrbe telepített, és a földi elektromos hálózatra kapcsolt naperőművek ötlete.

Újabb iráni indítási kudarc

Újabb iráni indítási kudarcRövid időn belül a második űrindítás is sikertelenül végződhetett Iránban, február 5-én.

Lapított hóember

Lapított hóemberA New Horizons újonnan beérkezett adatai alapján máris jelentősen módosult a kép, amit a január 1-jén meglátogatott távoli kisbolygó, az Ultima Thule alakjáról gondolnak a kutatók.

Barlangkutatás műholddal Iránban

Barlangkutatás műholddal IránbanTöbbször olvashattunk híreket arról, hogy a Hold és a Mars körül keringő űrszondák felvételein barlangbejáratokat valószínűsítettek.

„Víz-festmény”

„Víz-festmény”Az óceánok általában nem csak a kék különböző árnyalataiban pompáznak. A vízben lezajló folyamatoktól függően a zöldtől a szürkéig a legkülönbözőbb színek figyelhetők meg.

Rosalind Franklin

Rosalind FranklinMegvan a neve az ESA ExoMars 2020-ban indítandó, a vörös bolygóra 2021-ben érkező marsjárójának.

Nem mindig volt gyűrűje a Szaturnusznak

Nem mindig volt gyűrűje a SzaturnusznakA Cassini nagy fináléjának kockázatos manővere közben végzett mérések alapján pontosan meg tudták határozni a gyűrűrendszer tömegét.