Az 1997 óta úton levő űrszonda manőverező hajtóművei megérettek a váltásra.
A Szaturnusz körül keringő amerikai szonda mostantól a tartalék hajtóműrendszert használja, mivel az eredeti hajtóművek lassan elhasználódtak, teljesítményük csökkent. A berendezések arra szolgálnak, hogy a Szaturnusz körüli pályán kisebb módosításokat hajtsanak végre velük. Továbbá időről időre az űreszköz térbeli helyzetének stabilizálására szolgáló giroszkópokban felgyűlt perdületet is kompenzálni kell. A tartalék rendszer ugyanúgy nyolc fúvókából áll, mint az eddig használt első számú. A szonda eddigi hosszú működése során ez mindössze a második eset, hogy egy tartalék berendezést kell használni. Az űreszköz minden létfontosságú rendszeréből rendelkezésre áll a fedélzeten egy tartalék.
A szonda már eddig is rengeteg új eredménnyel gazdagította tudásunkat a Szaturnuszról, a gyűrűrendszerről és a holdakról. A Cassini vitte magával az európai Huygens űrszondát is, amely sikeresen leszállt a Titan felszínére. A Szaturnusz körüli eredeti, négy évig tartó küldetés már befejeződött. Most már (2010-ig) a hosszabbítás időszakát éli a Cassini. A közelmúltban felmerült, hogy a sikeres programot akár 2017-ig kitolnák, de erről egyelőre még nincs döntés. A NASA költségvetéséből évi 80 millió dolláros összeget költenek a szonda üzemeltetésére.
Kapcsolódó cikkek:
Plusz két év a Szaturnusznál
Furcsa sarki fény a Szaturnuszon
Enceladus: a gejzírek forrása közelről
Vihar a Szaturnuszon
A gyűrűs bolygó gyűrűs holdja?
A Titanon több a szénhidrogén, mint a Földön
Közelképek a fekete-fehér holdról
A Szaturnusz hatvanadik holdja
A Szaturnusz-gyűrűk ritmusa
A legnépszerűbb Cassini-képek
Kapcsolódó linkek:
A Cassinit átkapcsolták a tartalék hajtőműveire (Space.com)