Orosz alkalmazási holdak Cikkek: 61 - 80

A fejlődő GLONASSZ

A fejlődő GLONASSZAz évtized végéig négyszeresére javul az orosz műholdas navigációs rendszer pontossága. A tavalyi 3 után idén és jövőre 9 új műhold indítását tervezik.

Új orosz távközlési hold Protonnal

Új orosz távközlési hold ProtonnalA hordozórakéta és Briz-M végfokozata Bajkonurból állította pályára az Ekszpressz-AM7 műholdat.

Két nap, két Szojuz, két starthelyről

Két nap, két Szojuz, két starthelyrőlDecember 25-én Pleszeckből, 26-án Bajkonurból indítottak egy-egy Szojuz-2.1b hordozórakétát.

GLONASSZ-K: a modernizáció lassan folytatódik

GLONASSZ-K: a modernizáció lassan folytatódikAz orosz navigációs műholdrendszer új sorozatának első darabja még 2011 februárjában indult, a második most vasárnap.

Bajban a gekkók és a gyümölcslegyek

Bajban a gekkók és a gyümölcslegyekAz orosz szakemberek elvesztették az ellenőrzést a nemrég felbocsátott Foton-M4 biológiai és anyagtudományi kísérleti visszatérő műhold fölött.

Három Gonyec

Három GonyecÚj tagokkal bővült az alacsony pályás orosz polgári adatátjátszó műholdrendszer.

Odaveszett egy orosz műhold

Odaveszett egy orosz műholdA Proton rakéta harmadik fokozatának hibája miatt, a start után 9 perccel megsemmisült az Ekszpressz-AM4R távközlési műhold.

Orosz és kazah távközlési hold indult

Orosz és kazah távközlési hold indultA geostacionárius pályára szánt két űreszköz egy Proton-M rakétával startolt Bajkonurból.

Két orosz műhold egy Protonnal

Két orosz műhold egy ProtonnalA távközlési műholdakat Bajkonurból állították pályára, magyar idő szerint szombatról vasárnapra virradóra, éjfél után néhány perccel.

A harmadik Raduga-1M

A harmadik Raduga-1MEgy új orosz katonai távközlési hold Proton-M rakétával állt pályára Bajkonurból, sikerrel.

Három Hírnök és egy másik

Három Hírnök és egy másikNégy orosz műholdat állítottak pályára március utolsó napján. Közülük három Gonyec-M típusú adatátjátszó űreszköz, a negyedik feladata titkos.

Ugrásra kész az első Párduc

Ugrásra kész az első PárducVége a filmkorszaknak: új típusú orosz optikai térképező műholdat állítottak Föld körüli pályára.

Jamal-401

Jamal-401Az orosz távközlési műhold a Proton hordozórakéta négyszázadik indítása során állt pályára – ezúttal sikerrel.

Műholdak innen-onnan

Műholdak innen-onnanHétfőn egy kínai, kedden egy orosz műholdat állítottak Föld körüli pályára.

Orosz meteorológiai hold és hat másik

Orosz meteorológiai hold és hat másikEgy Szojuz hordozórakéta kedden állította Föld körüli pályára az űreszközöket.

Új orosz navigációs műhold indult

Új orosz navigációs műhold indultSzombaton Pleszeckből sikeresen startolt a legújabb GLONASSZ hold.

Kobalt: orosz katonai kémműhold indult

Kobalt: orosz katonai kémműhold indultAz optikai felderítésre alkalmas, klasszikus filmes módszert alkalmazó, titkos űreszköz a nem túl kifejező Kozmosz-2495 jelzést kapta.

Sikeres GLONASSZ indítás

Sikeres GLONASSZ indításVasárnap (vagy inkább már hétfőn) eggyel nőtt a pályán levő orosz navigációs műholdak száma.

Orosz hajrá az év végén

Orosz hajrá az év végénKét start során négy műholdat állítottak pályára Oroszországból december utolsó napjaiban.

Februárban indulhat az első orosz magánműhold

Februárban indulhat az első orosz magánműhold1957 óta messze a legtöbb űreszközt bocsátották fel a Szovjetunióból, majd később Oroszországból, mégis 2014-ig kell várni az első teljesen magánpénzből készült műholdra.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7