Mars Express és Beagle-2 Cikkek: 1 - 20

Furcsa felhő a Marson

Furcsa felhő a MarsonA látvány alapján elsőre akár azt is hihetnénk, hogy egy vulkán, a 20 km magas Arsia Mons aktivizálódott a szomszéd bolygón.

Komplex marsi légkör

Komplex marsi légkörA marsi légkör teljes elektrontartalmát vizsgálva, a helytől, évszaktól és naptevékenységtől függő változásokat elemezve megállapították, hogy a bolygó atmoszférája komplex, de egységes rendszert alkot.

Folyékony víz a Mars felszíne alatt

Folyékony víz a Mars felszíne alattA szenzációs felfedezést az európai Mars Express űrszonda MARSIS radarjával tették. A „tó” a Mars déli pólusvidékén, a felszín alatt lehet.

Neukum-kráter a Marson

Neukum-kráter a MarsonKrátert neveztek el a Marson Gerhard Neukumról. A német fizikus és planetológus a Mars Express HRSC kamerájának vezető kutatója volt.

Előkerült a Beagle-2

Előkerült a Beagle-2Emlékeznek még a Mars Express szonda brit „utasára”, a 2003 karácsonyán a bolygó felszínére küldött, de elveszett Beagle-2-re?

Körös-körül a Phobos körül

Körös-körül a Phobos körülDecember 29-én az európai Mars Express az eddigi legszorosabb közelségbe jut a Mars nagyobbik holdjához. Mivel képeket most nem várhatunk, kárpótlásul egy videó, amely az eddigi felvételek alapján készült.

Születésnapi sapka

Születésnapi sapkaA tíz éve startolt Mars Express kerek évfordulóját egy a vörös bolygó északi jégsapkájáról készült mozaikképpel köszöntötte az ESA.

A Phobos és a Jupiter együttállása

A Phobos és a Jupiter együttállásaAhogy a Mars körül keringő európai Mars Express űrszonda nagyfelbontású kamerája látta.

Phobos: egy darab a Marsból?

Phobos: egy darab a Marsból?A Mars két kis holdját 1878-ban fedezte fel Asaph Hall. Utána közel egy évszázadig nem sokat tudhattunk meg róluk.

A legjobb közelképek a Phobosról

A legjobb közelképek a PhobosrólAz ESA tegnap hozta nyilvánosságra azokat a képeket, amelyeket a Mars Express szonda március 7-én készített a Mars nagyobbik holdjáról.

MARSIS: az antennanyitástól a víz felfedezéséig

MARSIS: az antennanyitástól a víz felfedezéséigNemrég adtunk hírt róla, hogy a Mars Express szonda radarjával felszín alatti vízre utaló jeleket találtak a Marson. Milyen izgalmakkal kezdődött a történet 2004-ben?

Különleges kőzetformáció a Marson

Különleges kőzetformáció a MarsonA Medusa-sánc (Medusae Fossa) formációt egy szupervulkán kitörése hozhatta létre mintegy 3 milliárd évvel ezelőtt.

Ráncfelvarrás a Mars Expressen

Ráncfelvarrás a Mars ExpressenAki találkozott már szoftverrel, annak nem meglepő, ha időről időre a teljesítmény javítása vagy fenntartása érdekében szükség van egy frissítés letöltésére.

Szlovén adatbányászok sikere

Szlovén adatbányászok sikereSzlovén csapat nyerte az ESA első adatbányász versenyét. Eredményeik segítenek meghosszabbítani a Mars Express küldetését.

Marsi üstökös: nagy tűzijáték lehetett

Marsi üstökös: nagy tűzijáték lehetettA vártnál több, sok tonnányi por jutott a Mars légkörébe a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös közeli elrepülésekor.

A Mars Express és következő évei

A Mars Express és következő éveiNemrég múlt a tizedik évfordulója, hogy az európai űrszonda elindult a Marshoz. Mit csinált, és milyen feladat vár még ott rá?

Köszönjük, magnetoszféra!

Köszönjük, magnetoszféra!Nem meglepő, űreszközökkel mégis most először kimutatott eredmény, hogy a napszélnek ugyanaz a „lökése” a Mars légköréből sokszorta több oxigént „fúj el”, mint a Földéből.

Újabb közeli felvételek a Phobosról

Újabb közeli felvételek a Phobosról2011. január 9-én az Európai Űrügynökség (ESA) Mars Express szondája újabb közeli képeket sugárzott vissza a Mars nagyobbik, Phobos holdjáról. A felvételek mintegy 100 km távolságból mutatják meg az égitest kráterekkel is szabdalt felszínét.

Káoszterület a Marson

Káoszterület a MarsonA bolygó számos helyén láthatók olyan felszíni részletek, ahol látszólag nagy összevisszaságban találhatók különféle méretű sziklák és sík felületű alakzatok.

A Phobos közelében

A Phobos közelébenŰreszköz még sosem jutott olyan közel a Mars nagyobbik holdjához, mint most az ESA Mars Express űrszondája.
Oldalak: 1 2 3 4