Mars Express és Beagle-2 Cikkek: 61 - 80

Újabb lehetséges életjel a Mars légkörében

Újabb lehetséges életjel a Mars légkörébenA vörös bolygó kerül keringő Mars Express valószínűleg ammónia nyomaira bukkant a légkörben, ami baktériumoktól is származhat.

Aktív vulkáni tevékenység vagy élet a Marson?

Aktív vulkáni tevékenység vagy élet a Marson?Az európai Mars Express szonda mérései igazolták, hogy a vörös bolygó légkörében metán található.

A Mars leghatalmasabb völgye a Mars Express szemével

A Mars leghatalmasabb völgye a Mars Express szemévelA Mars Express 275 km-es keringési magasságból készítette el azt a döbbenetes felvételt, melyen a Valles Marineris látható. A képen (a valószínűleg víz által okozott) eróziós nyomok láthatók.

Lenyűgöző a Mars Express első közelképe

Lenyűgöző a Mars Express első közelképeA 2003. december 25-én Mars körüli pályára állt európai keringőegység kiváló minőségű színes felvételén a Valles Marineris részlete látható.

Szerdán bejelentkezhet az elveszett európai marsszonda

Szerdán bejelentkezhet az elveszett európai marsszondaMiközben az amerikai Spirit pazarul landolt a Guszev-kráterben, a bolygó körül december 25-e óta keringő európai szonda, a Mars Express újabb sikeres pályamódosítást hajtott végre. A brit leszállóegység, a Beagle 2 még mindig hallgat, de a remények szerint már csak január 7-ig.

Európa első Mars-orbitere a siker küszöbén

Európa első Mars-orbitere a siker küszöbénAz Európai Űrügynökség (ESA) darmstadti irányítóközpontjának december 27-én kiadott közleménye szerint a Mars Express "jól van", és "megfelelő pályán kering". A következő lépés a végleges poláris pálya kialakítása december 30-án.

Ismét sikertelen a kapcsolatfelvétel...

Ismét sikertelen a kapcsolatfelvétel...A 2001 Mars Odyssey kísérlete a kapcsolatfelvételre ismét eredménytelen volt: a Beagle–2 még mindig néma. A következő napokban több lehetőség is lesz arra, hogy megkíséreljék venni a leszállóegység rádiójeleit.

9:55: Hivatalos bejelentés: pályán a Mars Express

Mars Express - percről percre<br>9:55: Hivatalos bejelentés: pályán a Mars ExpressAz ESA szakemberei végül hivatalosan is bejelentették: Európa első marsszondája sikeresen eljutott úticéljához.

5:31: Bíztató jelek

Mars Express - percről percre<br>5:31: Bíztató jelekAz S-sávon érkező jelek szerint a Mars Express pályára állt a vörös bolygó körül!

2:31: Megszűnt a kapcsolat

Mars Express - percről percre<br>2:31: Megszűnt a kapcsolatA Mars Express űrszonda egy perccel fél három után a terveknek megfelelően elkezdett a fékezéshez szükséges irányba fordulni, majd megszűnt vele a telemetriai kapcsolat. Ezzel az űrszonda megkezdte a Mars körüli pályára állás műveletét.

A Beagle–2 kudarca

A Beagle–2 kudarcaElkészült a Beagle-2 kudarcának lehetséges okait vizsgáló jelentés, amelyből részleteket hoztak csupán nyilvánosságra. A brit készítésű leszállóegység az élet nyomai után is kutatott volna a vörös bolygón.

Mars-vulkán térhatású képe

Mars-vulkán térhatású képeAz ESA Mars Express szondájának egyik legújabb képén a Hecates Tholus vulkán látható - a megfelelő piros-kék szemüveggel rendelkezőknek térhatással!

Mars Express: van vízjég a Vörös Bolygón!

Mars Express: van vízjég a Vörös Bolygón!A 2003. december végén Mars körüli pályára állt európai űrszonda, a Mars Express a napokban megkezdte a műszeres vizsgálatokat, és megerősítette, hogy a vörös bolygón vízjég van! Szerdán az űrszonda elfoglalja végső pályáját.

A Mars Express sem vette a Beagle-2 jeleit

A Mars Express sem vette a Beagle-2 jeleitTöbb napos várakozás után a Mars Express végre megfelelő pozícióba került ahhoz, hogy a Beagle-2 jeleit vegye, ám a leszállóegység továbbra is néma.

A Mars Express sikeresen áttért a poláris pályára!

A Mars Express sikeresen áttért a poláris pályára!December 30-án reggel, közép-európai idő szerint 09:00-kor a Vörös Bolygó körül keringő európai mars-szonda áttért a poláris (sarkvidékek felett húzódó), térképező pályára.

Szakértő-csapat elemzi a Beagle–2 sorsát

Szakértő-csapat elemzi a Beagle–2 sorsátA legutóbbi kapcsolatfelvételi próbálkozás sem járt sikerrel, az angol irányítóközpontban pedig egy mérnökökből álló csoport keresi a Beagle-2 hallgatásának magyarázatát.

Továbbra is hallgat a marsszonda - halványul a remény

Továbbra is hallgat a marsszonda - halványul a reményEurópa megérkezett a Marshoz, ám egyelőre felemás eredménnyel: a Mars Express pályára állásának fő manővere sikerült, de a Beagle 2 leszállóegységgel sajnos a második lehetséges alkalommal sem sikerült felvenni a kapcsolatot.

Mars Express - percről percre
7:35: A Beagle 2 hallgat, a Mars Express pályán van a bolygó körül!

Mars Express - percről percre<br>7:35: A Beagle 2 hallgat, a Mars Express pályán van a bolygó körül!A Beagle 2 leszállóegység az első lehetséges alkalommal nem jelentkezett be a Mars Odyssey űrszondán keresztül. Mindeközben a Mars Express telemetriájának elemzése azt mutatja, hogy az orbiter rendben Mars körüli pályára állt.

4:18: A fékezés vége

Mars Express - percről percre<br>4:18: A fékezés végeHa minden a tervek szerint halad, a Beagle 2 már a Marson, a Mars Express pedig Mars körüli pályán van.

Mars, itt jön Európa! - Az európai űreszközök menetrendje

Mars, itt jön Európa! - Az európai űreszközök menetrendjeDecember 25-én az Európai Űrügynökség Mars Express űrszondája megkezdi a pályára állást a vörös bolygó körül, a brit Beagle 2 leszállóegység pedig landol a felszínen. A fontosabb események tervezett időpontjai.
Oldalak: 1 2 3 4 5