Japán: a Hayabusa űrszonda Cikkek: 1 - 20

Októberre tervezték, januárra halasztják

Októberre tervezték, januárra halasztjákA Ryugu kisbolygó felszíne annyira sziklás, hogy a japán Hayabusa-2 űrszonda irányítói óvatosságból januárig nem kísérlik meg a mintavételt.

MASCOT a kisbolygón

MASCOT a kisbolygónAkkora, mint egy cipősdoboz, Németországban épült, japán űrszondáról engedték le egy kisbolygó felszínére: ez a MASCOT.

Két apróság a kisbolygón

Két apróság a kisbolygónA japán Hayabusa-2 űrszonda által elsőként lebocsátott két egység elérte a Ryugu kisbolygó felszínét.

Célhoz ért a Hayabusa-2

Célhoz ért a Hayabusa-2A japán űrszonda megközelítette célpontját, a Ryugu kisbolygót, amelyet először tüzetesen megvizsgál, majd 2020-ra mintát hoz belőle a Földre.

A japánok feladták a kisbolygó-megközelítést

A japánok feladták a kisbolygó-megközelítéstSzerencse a szerencsétlenségben, hogy nem a nagyszabású Hayabusa-2 szondáról, hanem egy vele együtt indított másikról van szó.

Készül a japán Hayabusa-2

Készül a japán Hayabusa-2A kisbolygókutató űrszonda már idén év végén elindulhat, és 2020-ra mintát hozhat haza a Földre egy ősi kisbolygó anyagából.

Tudomány – néhány porszemből

Tudomány – néhány porszembőlDe nem akármilyen porszemekből! A Science magazin legutóbbi számában hat cikk is foglalkozik a japán Hayabusa szonda által gyűjtött kisbolygópor elemzésének eredményeivel.

Csak 2011-ben tudjuk meg, mi volt a kapszulában

Csak 2011-ben tudjuk meg, mi volt a kapszulábanA japán Hayabusa kisbolygókutató űrszonda által visszahozott anyagminta részletes vizsgálata jövő februárig-márciusig is eltarthat.

Begyűjtötték a Hayabusa kapszuláját

Begyűjtötték a Hayabusa kapszulájátJapán és ausztrál szakemberek röviddel a vasárnapi földet érés után rátaláltak a japán űrszonda visszatérő egységére.

Hayabusa: leszállás június 13-án

Hayabusa: leszállás június 13-ánMár elvégezték az utolsó előtti pályakorrekciót, az Itokawa kisbolygóról visszaérkező szonda kapszulája vasárnap érhet Ausztráliába.

Az Itokawa története

Az Itokawa történeteEzt a kisbolygót kereste fel a Hayabusa űrszonda (az első). Az anyagából a Földre hozott porszemekből japán tudósok az égitest múltjára következtettek.

MASCOT – leszállás előtt, első kézből

MASCOT – leszállás előtt, első kézbőlA japán Hayabusa-2 űrszonda hamarosan lebocsátja az európai készítésű leszállóegységét is a Ryugu kisbolygó felszínére.

Hamarosan leszállás!

Hamarosan leszállás!Az izgalom fokozódik: a japán Hayabusa-2 szonda a tervek szerint egy hónapon belül lebocsátja három apró egységét a Ryugu kisbolygó felszínére.

A közelben járt a Hayabusa-2

A közelben járt a Hayabusa-2A japán kisbolygókutató űrszonda a Földtől mintegy 3000 km-re elrepülve lendületet vett úti célja felé.

Hayabusa-2: viszlát 2020-ban!

Hayabusa-2: viszlát 2020-ban!A ma indult második japán kisbolygókutató űrszonda 2020-ra anyagmintával térhet vissza a Földre.

Készülhet a Hayabusa-2

Készülhet a Hayabusa-2A második japán kisbolygóminta-gyűjtő űrszonda 2014-ben indulna az 1999 JU3 jelű földközeli kisbolygó felé.

Van kisbolygópor is a kapszulában

Van kisbolygópor is a kapszulábanA Japán Űrügynökség (JAXA) szakemberei megállapították, hogy az Itokawa kisbolygónál járt Hayabusa szonda visszatérő kapszulájában nem a Földről származó szemcsék is találhatók.

Port találtak a kapszulában

Port találtak a kapszulábanHogy az Itokawa kisbolygóról származik-e, esetleg a bolygóközi térből, vagy egyszerűen a Földről, az csak több hónapos vizsgálat után derül majd ki.

GYORSHÍR: Megérkezett a Hayabusa

GYORSHÍR: Megérkezett a HayabusaVisszatért a Földre a 2003-ban indult japán kisbolygókutató űrszonda, a Hayabusa mintahozó kapszulája. Maga az űreszköz pár perces késéssel követte, s elégett a sűrű légkörben.

Hazaúton a Hayabusa

Hazaúton a HayabusaMinden reális várakozással ellentétben sikerült a japán kisbolygókutató űrszondának elérnie azt a pályát, amely lehetővé teszi mintahozó kapszulájának a Földre juttatását.
Oldalak: 1 2