Japán: a Hayabusa űrszonda Cikkek: 1 - 20

A közelben járt a Hayabusa-2

A közelben járt a Hayabusa-2A japán kisbolygókutató űrszonda a Földtől mintegy 3000 km-re elrepülve lendületet vett úti célja felé.

Hayabusa-2: viszlát 2020-ban!

Hayabusa-2: viszlát 2020-ban!A ma indult második japán kisbolygókutató űrszonda 2020-ra anyagmintával térhet vissza a Földre.

Készülhet a Hayabusa-2

Készülhet a Hayabusa-2A második japán kisbolygóminta-gyűjtő űrszonda 2014-ben indulna az 1999 JU3 jelű földközeli kisbolygó felé.

Van kisbolygópor is a kapszulában

Van kisbolygópor is a kapszulábanA Japán Űrügynökség (JAXA) szakemberei megállapították, hogy az Itokawa kisbolygónál járt Hayabusa szonda visszatérő kapszulájában nem a Földről származó szemcsék is találhatók.

Port találtak a kapszulában

Port találtak a kapszulábanHogy az Itokawa kisbolygóról származik-e, esetleg a bolygóközi térből, vagy egyszerűen a Földről, az csak több hónapos vizsgálat után derül majd ki.

GYORSHÍR: Megérkezett a Hayabusa

GYORSHÍR: Megérkezett a HayabusaVisszatért a Földre a 2003-ban indult japán kisbolygókutató űrszonda, a Hayabusa mintahozó kapszulája. Maga az űreszköz pár perces késéssel követte, s elégett a sűrű légkörben.

Hazaúton a Hayabusa

Hazaúton a HayabusaMinden reális várakozással ellentétben sikerült a japán kisbolygókutató űrszondának elérnie azt a pályát, amely lehetővé teszi mintahozó kapszulájának a Földre juttatását.

Hayabusa: egyre fogy a remény

Hayabusa: egyre fogy a reményAz Itokawa kisbolygónál járt japán űrszondának 2010-ben kellene visszaérnie a Földre a talán nála levő anyagmintával. De az ionhajtóművei már a végüket járják.

Hamarosan hazaindul a Hayabusa

Hamarosan hazaindul a HayabusaAhhoz, hogy a Hayabusa japán kisbolygó-kutató űrszonda 2010-ben valóban visszajusson a Földhöz, 2007 februárjában el kell hagynia az Itokawa kisbolygó pályáját.

Merre jár a Hayabusa?

Merre jár a Hayabusa?Hosszú csend után talán némi reményre is okot adó híreket közölt a JAXA japán űrügynökség a tavaly bajba került Hayabusa kisbolygókutató szondáról.

A japánok feladták a kisbolygó-megközelítést

A japánok feladták a kisbolygó-megközelítéstSzerencse a szerencsétlenségben, hogy nem a nagyszabású Hayabusa-2 szondáról, hanem egy vele együtt indított másikról van szó.

Készül a japán Hayabusa-2

Készül a japán Hayabusa-2A kisbolygókutató űrszonda már idén év végén elindulhat, és 2020-ra mintát hozhat haza a Földre egy ősi kisbolygó anyagából.

Tudomány – néhány porszemből

Tudomány – néhány porszembőlDe nem akármilyen porszemekből! A Science magazin legutóbbi számában hat cikk is foglalkozik a japán Hayabusa szonda által gyűjtött kisbolygópor elemzésének eredményeivel.

Csak 2011-ben tudjuk meg, mi volt a kapszulában

Csak 2011-ben tudjuk meg, mi volt a kapszulábanA japán Hayabusa kisbolygókutató űrszonda által visszahozott anyagminta részletes vizsgálata jövő februárig-márciusig is eltarthat.

Begyűjtötték a Hayabusa kapszuláját

Begyűjtötték a Hayabusa kapszulájátJapán és ausztrál szakemberek röviddel a vasárnapi földet érés után rátaláltak a japán űrszonda visszatérő egységére.

Hayabusa: leszállás június 13-án

Hayabusa: leszállás június 13-ánMár elvégezték az utolsó előtti pályakorrekciót, az Itokawa kisbolygóról visszaérkező szonda kapszulája vasárnap érhet Ausztráliába.

Talán mégis sikerül a hazatérés

Talán mégis sikerül a hazatérésEbben bíznak a japán mérnökök, akik két, már korábban tönkrement ionhajtómű még működőképes részegységeiből varázsolnak most egy újat.

Hazafelé tart a Hayabusa

Hazafelé tart a HayabusaHosszú idő után újra beindították az Itokawa kisbolygónál járt japán űrszonda ionhajtóművét. A szonda mintahozó kapszulája 2010 júniusában érhet Földet.

A földközeli kisbolygók törmelékhalmok?

A földközeli kisbolygók törmelékhalmok?A tekintélyes Science magazin különszámot szentelt a Hayabusa űrszondának, ahol a kutatók az Itokawa kisbolygóra vonatkozó eredményeiket közlik.

Csak 2010-ben térne haza a Hayabusa

Csak 2010-ben térne haza a HayabusaSzinte biztos, hogy a japán szonda már nem tudja elérni az eredetileg tervezett, Föld felé vezető pályáját. A legfrissebb híreket ismertetjük.
Oldalak: 1 2