Japán: a Hayabusa űrszonda Cikkek: 41 - 53

A földközeli kisbolygók törmelékhalmok?

A földközeli kisbolygók törmelékhalmok?A tekintélyes Science magazin különszámot szentelt a Hayabusa űrszondának, ahol a kutatók az Itokawa kisbolygóra vonatkozó eredményeiket közlik.

Csak 2010-ben térne haza a Hayabusa

Csak 2010-ben térne haza a HayabusaSzinte biztos, hogy a japán szonda már nem tudja elérni az eredetileg tervezett, Föld felé vezető pályáját. A legfrissebb híreket ismertetjük.

Hayabusa: újabb hiba

Hayabusa: újabb hibaAz Itokawa kisbolygótól eltávolodó japán szonda, miután minden bizonnyal sikerült anyagmintát szereznie, ezúttal váratlan rázkódást produkált. Az űreszközt biztonsági üzemmódba kapcsolták, a jelenséget vizsgálják.

Hayabusa: siker, de inkább nem...

Hayabusa: siker, de inkább nem...A zavaros cím a japán JAXA űrügynökség legfrissebb, hasonlóan furcsa beszámolóját olvasva jutott a tudósító eszébe.

Nincs meg a MINERVA

Nincs meg a MINERVAA lassan csordogáló információk szerint a Hayabusa űrszondáról levált MINERVA egység végül tényleg nem érte el az Itokawa kisbolygó felszínét.

Egyből semmi

Egyből semmiA Hayabusa szonda megtette az első leszállási kísérletet az Itokawa kisbolygó felszínére, de az automatika megszakította a folyamatot. Hamarosan újabb kísérlet várható.

Első képek az Itokawa kisbolygóról

Első képek az Itokawa kisbolygórólA Hayabusa japán kisbolygó-kutató űrszonda elkészítette első felvételeit az Itokawa kisbolygóról. A végső cél mintavétel a kisbolygóból.

Merre jár a Hayabusa?

Merre jár a Hayabusa?Hosszú csend után talán némi reményre is okot adó híreket közölt a JAXA japán űrügynökség a tavaly bajba került Hayabusa kisbolygókutató szondáról.

Veszélyben a Hayabusa végső célja

Veszélyben a Hayabusa végső céljaA legfrissebb értesülések szerint bizonytalan, hogy rendbe tudják-e szedni a kisbolygókutató szondát a visszaindulásig. A mintavétel sikere is kétséges.

Most sem járt szerencsével a Hayabusa ... vagy mégis?!

Most sem járt szerencsével a Hayabusa ...  vagy mégis?!A japán kisbolygókutatató szondának a jelek szerint a legújabb, és valószínűleg utolsó kísérlet alkalmával mégis sikerült begyűjtenie a kisbolygóport.

Lehet, hogy a Hayabusa elsőre anyagminta nélkül maradt

Lehet, hogy a Hayabusa elsőre anyagminta nélkül maradtNem ment tökéletesen az Itokawa kisbolygó első „éles” megközelítése a japán Hayabusa űrszondának.

A Hayabusa elengedte az „ugráló szondát”

A Hayabusa elengedte az „ugráló szondát”November 12-én a japán Hayabusa űrszonda sikerrel megközelítette az Itokawa kisbolygót és annak felszínére eresztette a MINERVA nevű miniatűr leszálló egységet.

A Hayabusa megérkezett!

A Hayabusa megérkezett!A JAXA japán űrügynökség gyorshírben jelentette, hogy ma megérkezett az Itokawa kisbolygó 20 km-es körzetébe a Hayabusa űrszonda.
Oldalak: 1 2 3