Az Öreg Kontinens műholdas helymeghatározó és navigációs fejlesztései fontos állomásukhoz érkeztek június 16-án, amikor formálisan befejeződött az EGNOS szolgáltatási rendszerének műszaki minősítése és átadás-átvétele.
Az átadás-átvétel (hivatalosan ORR – Operational Readiness Review, talán szolgálatra készenlét áttekintése?) jelezte az Európai Űrügynökség (ESA) és az európai űripar által végzett nyolc éves munka befejezését. Az ORR keretében a megrendelő Európai Bizottság (EC) és Eurocontol (az Európai Polgári Repülésügyi Szervezet), valamint a rendszer-integrációért felelős ESA képviselői munkaülés keretében vették át az EGNOS-rendszert az ipari fővállalkozó Alcatel Space-től, illetve a francia cég alvállalkozóitól. A mostani esemény egy folyamatos fejlesztés újabb, igen fontos lépése volt. Korábban is voltak EGNOS ellenőrzési pontok, úgymint
Mára az amerikai NAVSTAR GPS és az orosz GLONASSZ műholdas helymeghatározó és navigációs rendszerek L1-es frekvencián sugárzott jeleinek pontossági és megbízhatósági javítására szolgáló EGNOS rendszer a következő elemeket tartalmazza:
Az átvételi eljárás eredményeként várható, hogy a következő egy évben még néhány RIMS-szel gazdagodó EGNOS 2006 elejétől lesz használó ún. nem kritikus (azaz, az élet és vagyonbiztonság szempontjából nem kritikus) alkalmazásokban. Kritikus alkalmazásokra (mint például óceánjárók kikötői bevezetése, vagy polgári repülőgépek repülőtéri megközelítése) az EGNOS-t előreláthatólag 2007 közepére minősítik.
Kapcsolódó cikkek:
* 1998 novemberében a System Preliminary Design Review (a rendszer előzetes terveinek áttekintése), majd
* 2002 januárjában a Critical Design Review (a lényegi tervek áttekintése), melyet
* 2004 januárjában az EGNOS Factory Qualification Review (az EGNOS gyári minősítési felülvizsgálat) követett.
* 30 távolságmérő és integritás-ellenőrző állomás (RIMS) 21 országban (köztük Lengyelországban és Bulgáriában) telepítve.
* 4 vezérlő állomás (MCC) Angliában, Olaszországban, Németországban és Spanyolországban telepítve.
* 6 műhold-kommunikációs állomást (NLES) Angliában, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban telepítve.
* 3 geostacionárius távközlési holdon (IOR-W, AOR-E, Artemis) bérelt kommunikációs csatornát, melyekkel NAVSTAR GPS L1-es jeleket, valamint javító korrekciókat és integritás adatokat sugároznak Európába, Észak-Afrikába, a Közel-Keletre és az Atlanti-óceán nyugati térségébe.
Afrika átrepülése az EGNOS segítségével