Spirit és Opportunity Cikkek: 1 - 20

Oxigéntartalmú ásvány a Marson

Oxigéntartalmú ásvány a MarsonA Curiosity mangán-oxidot talált a marsi kőzetben. Eszerint a Mars légköre egykor az eddig feltételezettnél több oxigént tartalmazhatott.

Egy évtizede ért a Marsra a Spirit

Egy évtizede ért a Marsra a SpiritA marsjárót 2003. június 10-én indították Cape Canaveralből, egy Delta-2 hordozórakétával. A Spirit 2004. január 4-én érte el a vörös bolygó felszínét.

Iható víz a Marson...

Iható víz a Marson......legalábbis a régmúltban – erre utalnak a veterán amerikai marsjáró, az Opportunity mérései.

Útban lesz a Nap

Útban lesz a NapÁprilisban a Mars és a Föld együttállása miatt nem tudnak kommunikálni a Marson dolgozó és a Mars körül keringő űreszközökkel.

A marsjáró árnyéka

A marsjáró árnyékaEgyre magasabban jár a Nap az Opportunity állomáshelyén. Az elnyűhetetlen marsjáró már meg is kezdte a munkát a téli kényszerpihenő után.

9/11: emlék a Marsról

9/11: emlék a MarsrólA New York-i Világkereskedelmi Központ 2001-ben leomlott ikertornyainak anyagát beépítették a Spirit és az Opportunity marsjárókba.

Spirit: hivatalosan is vége

Spirit: hivatalosan is végeA NASA nem próbálkozik tovább a több mint egy éve hallgató marsjáró életre keltésével. Ezentúl a még mindig jól működő Opportunity rover programjára összpontosítanak.

Időtartamrekord a Marson

Időtartamrekord a MarsonMár a NASA Opportunity marsjárója is megdöntötte a régebben a Viking-1 által tartott csúcsot: 6 évnél és 116 napnál is tovább maradt működőképes a vörös bolygón.

Nem jár többet a marsjáró

Nem jár többet a marsjáróA NASA feladta a próbálkozásokat, végleg a mostani helyén marad a Spirit.

Örökre fogságban maradhat a Spirit

Örökre fogságban maradhat a SpiritA NASA iker-marsjárműveinek egyike május óta nem tud mozdulni a mély talajból. Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy nem fogják tudni kiszabadítani, de még próbálkoznak.

Meglepetéskő a Marson

Meglepetéskő a MarsonAz egy évtizede a vörös bolygó felszínén dolgozó Opportunity kamerája olyan felvételt készített, amely izgalomba hozta a kutatókat is.

Születésnapi fotó az Opportunity-ről

Születésnapi fotó az Opportunity-rőlA tíz évvel az indítása után is működő veterán marsjáró egy kis pont a Mars Reconnaissance Orbiter képén.

A második fúrás

A második fúrásA NASA Curiosity rovere küldetésének 279. marsi napján (földi időszámítás szerint május 19-én) elvégezte a második kőzetfúrását.

Opportunity: a tizedik év a Marson

Opportunity: a tizedik év a MarsonTegnap múlt 9 éve, hogy az elnyűhetetlen amerikai marsjáró landolt a vörös bolygón.

Mit csinál a marsjáró télen?

Mit csinál a marsjáró télen?A NASA hosszú életű Opportunity marsjárművét egy napsütötte lejtőre állítják, hogy könnyebben átvészelje a közelgő hideg évszakot. Közben azért a tudományos program nem szünetel.

Endeavour-kráter: megérkezett az Opportunity

Endeavour-kráter: megérkezett az OpportunityA NASA elnyűhetetlen marsjárója elérte célpontjának, a 22 km átmérőjű kráternek a peremét.

Csendes évforduló

Csendes évfordulóJanuár első napjaiban már a nyolcadik évét kezdte meg a Marson az amerikai Spirit marsjáró. Irányítói már régóta nem kaptak életjelet róla, de még próbálkoznak. Az Opportunity továbbra is jól van.

A helyhez kötött Spirit hasznosítása

A helyhez kötött Spirit hasznosításaMint ismeretes, a 2004. január óta a Marson tevékenykedő Spirit rover a Guszev-kráternél a homokos talajba ragadt és a kiszabadítására irányuló lépések nem vezettek eredményre.

Még egy meteoritot talált az Opportunity

Még egy meteoritot talált az OpportunityAz új kődarab a Mars felszínén az előzőhöz közel fekszik. Mindkettő ugyanabból a kozmikus testből származik, 3 milliárd éve hullhattak a bolygóra.

Meteoritba botlott az Opportunity

Meteoritba botlott az OpportunityA marsjáró útjába eső, kb. 60 cm-es átmérőjű sötét kődarabról kezdetben csak gyanították, hogy nem marsi eredetű.
Oldalak: 1 2 3 4 5