Különös találmányok Cikkek: 61 - 80

Teljes értékű navigáció Notebookra

Teljes értékű navigáció NotebookraAz nRoute segítségével végre nem csak Pocket PC-n de normál Windows környezetben is elérhetővé vált a fordulópontos navigáció Magyarországon.

Űrtechnológia az agysebészetben

Űrtechnológia az agysebészetbenMi közös van a marsi kőzetekben és az agydaganatokban?

Síléc és Rosetta

Síléc és RosettaAz ESA Rosetta üstököskutató szondájának egy műszeréhez kifejlesztett stabilizáló eljárás – ha sílécre alkalmazzák – rekordsebességű lesiklást tesz lehetővé.

Élesztővel a mikrogravitáció megértéséért

Élesztővel a mikrogravitáció megértéséértA NASA tudósai a sör élesztőt tanulmányozzák (amit rendszerint a kenyér és sör előállításánál használnak), hogy jobban megértsék a mikrogravitáció hatásait a génekre, és bepillantást nyerjenek, hogy az ember génbázisa hogyan reagál a mikrogravitációra.

Robot-küldönc

Robot-küldöncVan-e olyan dolgozó, aki soha nem megy szabadságra vagy betegállományba, az év minden napján éjjel-nappal munkára fogható, nem szakszervezeti tag, ráadásul hosszú szakmai gyakorlattal rendelkezik?

A jövő technológiájának előhírnöke: 5 éve startolt a Deep Space 1 (1. rész)

A jövő technológiájának előhírnöke: 5 éve startolt a Deep Space 1 (1. rész) A NASA 1995-ben hívta életre a New Millenium (Új Évezred) programját, melyben az űrkutatás jövőbeni eszközeihez kíván új technológiákat fejleszteni és tesztelni. A program első fecskéje a Deep Space 1 űrszonda volt, mely öt évvel ezelőtti felbocsátása után sikert sikerre halmozott.

Hajócsiszoló robot

Hajócsiszoló robotA tengerjáró hajókat kívülről gyakran újra kell festeni. A régi festékréteg eltávolítása során jelentős mennyiségű, környezetszennyező por keletkezik. Az eredetileg az ember nélküli űrprogramokhoz, például a Mars kutatásához kifejlesztett robottechnika alkalmazása itt is segít.

Kozmikus rózsaillat

Kozmikus rózsaillatA gyártók mindig új íz- és illatanyagokat keresnek, hogy az erre kényes vevők újabb és újabb igényeit kielégíthessék. Ki gondolná, hogy az egyik új illat „földön kívüli” forrásból származik?

A Nemzetközi űrállomás és a műholdas helymeghatározás

A Nemzetközi űrállomás és a műholdas helymeghatározás12:08. Az ISS (International Space Station - Nemzetközi Űrállomás) pályán történő stabilizálásában és térbeli pozicionálásában a NASA erősen támaszkodik a GPS műholdas helymeghatározó rendszerre. Cikkünkből kiderül, hogy hogyan.

Mi az az aerogél?

Mi az az aerogél?Mint emlékezetes az amerikai Stardust (Csillagpor) űrszonda elhaladt az Annefrank nevű kisbolygó mellett. A küldetés technológiai érdekességét az az aerogél nevű anyag adja, melyet az üstökösből kirepülő parányi porszemcsék befogására fejlesztettek ki.

Mesterséges intelligencia az űrben

Mesterséges intelligencia az űrbenEgy új szoftver segítségével a műholdas rendszerek képesek lesznek észlelni esetleges meghibásodásaikat, sőt akár annak okát is beazonosíthatják.

A robotkar ujjaitól az emberi ujjlenyomatokig

A robotkar ujjaitól az emberi ujjlenyomatokigA Nemzetközi Űrállomás kanadai fejlesztésű robotkarjaihoz használt műszerből alakítottak ki egy újszerű ujjlenyomat-olvasó berendezést.

Repülés napenergiával

Repülés napenergiávalAz ESA technológia-alkalmazási programja segít megvalósítani a Föld körberepülését tisztán napenergia felhasználásával.

Gyógyító videojátékok

Gyógyító videojátékokA legtöbb szülő kétségbe vonná, hogy a számítógépes és videojátékok a gyerekek számára hasznos időtöltést is jelenthetnek. Pedig a NASA kutatásain alapuló új módszer esetében éppen erről van szó.

Az űrtechnológia és a habzóbor

Az űrtechnológia és a habzóborA Mars-utazásokhoz fejlesztés alatt álló technológia segíti Spanyolországban a Cava nevű fehér habzóbor minőségének folyamatos fenntartását. Ennek a tavalyi cikkünknek ismételt közlésével szeretnénk minden kedves Olvasóknak sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánni!

Az “önmagát megszorító” csavaranya

Az “önmagát megszorító” csavaranyaA mechanikus szerkezetek világűrbeli összeszerelését segítendő, a NASA mérnökei olyan csavaranyát fejlesztettek ki, amely szinte saját magát húzza szorosra. A találmánynak természetesen a Földön is hasznát vehetjük.

“Földöntúlian” kényelmes cipők

Az eredetileg az 1970-es években, az űrhajósoknak a startkor elszenvedett terhelése enyhítésére kifejlesztett anyag mára már cipőbetétként (is) szolgál.

Légyirtó szer mint űrkutatási melléktermék

Olyan hétköznapi dolgoknak, mint a legyek irtása, is lehet köze az űrkutatáshoz – mégha ez esetben szerencsés véletlen felfedezésről van is szó…

Új környezetbarát rakéta-hajtóanyag

Új környezetbarát rakéta-hajtóanyagA NASA sikeresen tesztelt egy újfajta szilárd rakéta-hajtóanyagot, amelynek az elégetésekor melléktermékként csupán víz és szén-dioxid szabadul fel. Az új összetételű anyag amellett, hogy környezetbarát, olcsóbb és biztonságosabb is, mint a jelenleg használt hajtóanyagok.

Újabb kisbolygó-megközelítés

Újabb kisbolygó-megközelítés2002. november 2-án a Stardust (Csillagpor) nevű amerikai űrszonda elhaladt az Annefrank nevű kisbolygó mellett. Kisbolygó-randevú nem először fordult elő az űrkutatás történetében, ám a Stardust most először közelített meg eddig felderítetlen égitestet.
Oldalak: 1 2 3 4 5