Egy nemrégiben napvilágot látott információ szerint az óceán túloldalán komolyan fontolgatják új, kerozin-oxigén meghajtású rakétahajtóművek kifejlesztését.
Az Igazgatóság honlapján megjelent költségvetési dokumentum szerint a NASA a jövőben irányító szerepet fog játszani egy új, nagy teljesítményű rakétahajtómű kifejlesztésénél. Ez a rakétamotor kerozin tüzelőanyaggal és folyékony oxigén oxidálóanyaggal fog működni. Az indok a következő: ez a meghajtási mód tengerszinten is elegendő tolóerőt képes kifejteni ahhoz, hogy a rakéta biztonságosan fel tudjon emelkedni, valamint kimondottan jó a fajlagos tolóereje is. A NASA szerepe az lesz, hogy felügyelje eme rakétahajtómű fejlesztését. A fejlesztés célja az, hogy az új rakétahajtómű egy 2020 után szolgálatba álló nehézrakéta első fokozatának meghajtását biztosítsa. Nagyon valószínű, hogy az új hajtóművet „csokorba kötve” kívánják majd beépíteni az új nagyrakéta első fokozatába.
Fejlesztési minta valószínűleg az orosz gyártmányú RD-180 jelű rakétahajtómű lesz, amely jelenleg az Atlas-5 hordozórakéták első rakétalépcsőjében szolgál. (Kép: NASA)
Habár az elkövetkező öt évben 3,1 milliárd dollárt költhet a NASA az új nehézrakétához kapcsolódó hajtóműfejlesztésekre, bíznak abban, hogy a Védelmi Minisztérium is beszáll „segíteni” a projektbe. Az Igazgatóság számára továbbra is előirányzott terv új folyékony hidrogén-folyékony oxigén meghajtású, valamint metángázzal üzemelő, a világűr vákuumában használandó rakétahajtóművek fejlesztése a most felvázolt új kerozin-oxigénes jószág mellett. A hidrogén-oxigén hajtóművek a lehető legjobb fajlagos tolóerőt képesek előállítani.
Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
Egy nagyszerű lehetőség
Egy megvalósuló nagyszerű lehetőség
Az új hajtóművekről (Spaceflight Now)