Űrvilág.hu - Két kínai indítás négy napon belül

Két kínai indítás négy napon belül

Múlt szombaton egy visszatérő kísérleti űreszköz, kedden egy távközlési mesterséges hold startolt Kínából.

Kínai űrkutatók 1987 óta kísérleteznek növényi magvakkal, és az emberes űrprogram során is repültek hasonló kísérletek. A kínai kutatók szerint a világűrt megjárt magokból vitaminban és fontos nyomelemekben gazdagabb növények fejlődnek. A végső cél egyes mezőgazdasági növények termésminőségének és -mennyiségének javítása.

Az új távközlési mesterséges hold szeptember 12-én indult egy háromfokozatú Hosszú Menetelés-3A rakétával, Peking közeléből. Neve angol átírásban Zhongxing-22A. Kínai hírügynökségi jelentések szerint a hold, amelynek tervezett élettartama 8 év, sikeresen elérte átmeneti pályáját, ahonnan a fedélzeti hajtóművei segítségével hamarosan geostacionárius pozícióba kerül, a 98°-os keleti hosszúságnál (ez a hely Indiai-óceán fölött van).

A kínai indítások még korántsem fejeződtek be erre az évre. Az eddigi három után 2006 végéig tervezik a Sinosat-2 műsorszóró hold, egy meteorológiai, egy óceánkutató, valamint esetleg katonai mesterséges holdak pályára állítását. (Forrás: SpaceflightNow.com)