Emberes Mars-utazás?

Tucatnyi új űrhajósjelölt

Tucatnyi új űrhajósjelöltA NASA bemutatta azokat, akik több mint 18 ezer jelentkező közül kiválasztva megkezdhetik az űrhajóskiképzést.

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (3. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (3. rész)Milyen technológiák segíthetnek életben tartani az űrhajósokat egy marsi bázison?

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (1. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (1. rész)A Marsra szállás legnagyobb kihívása nem a megfelelő rakétatechnika kifejlesztése lesz, hanem a digitális egészségügyi technológiák hiánya.

Elon Musk az űrkongresszuson

Elon Musk az űrkongresszusonSzeptember végén a mexikói Guadalajara ad otthont a 67. Világűrkongresszusnak. A SpaceX alapítója Mars-terveikről beszél majd.

Előbb keringeni, aztán leszállni

Előbb keringeni, aztán leszállniA NASA reménybeli emberes Marsra lépése előtt és alatt feltétlenül szükség lesz még a bolygó körül keringő szondá(k)ra is.

Kinyílt a rézvirág az ISS-en

Kinyílt a rézvirág az ISS-enTöbb kudarc után a Veggie kísérlet vezetői megengedték, hogy az űrhajósok a saját fejük után menjenek. Jól tették, az űrvirág kinyílt.

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?A NASA közelmúltban bemutatott költségvetése tartalmaz érdekes altételeket is. Egy ilyen titokzatos (?) nevű sor a „habitation augmentation module”... (Induljon egy ilyen pozitív hírrel 2016!)

A Marsra várva...

A Marsra várva...A világ két vezető űrügynökségének irányítója szkeptikus az emberes Mars-utazás közeljövőbeli lehetőségét illetően.

Kipukkad a Mars-lufi?

Kipukkad a Mars-lufi?Folynak a Mars One program előkészületei. Legalábbis az, ami nem kerül (sok) pénzbe, vagy éppen hozza a pénzt. Az a fránya felderítő űrszonda azonban csak nem akar készülni...

Röntgenberendezés az űrállomásra

Röntgenberendezés az űrállomásraA hamarosan a Nemzetközi Űrállomásra küldendő első orvosi röntgennel egereket és patkányokat vizsgálnak majd.

BEAM: az első év eltelt

BEAM: az első év elteltEddig jól vizsgázott a Bigelow Aerospace felfújható kísérleti modulja a Nemzetközi Űrállomáson.

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (2. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (2. rész)Milyen technológiák segíthetnek eljuttatni az űrhajósokat egészségesen a Marsig?

A Mars helyett: irány a tőzsde

A Mars helyett: irány a tőzsdeA Mars One projekt vezetője december 7-én bejelentette, hogy a Marsra (csak odaútra) tervezett űrrepülést több évvel elhalasztják.

Segítség a Vörös Sárkánynak

Segítség a Vörös SárkánynakA SpaceX már 2018-ban elindítaná saját fejlesztésű, leszálló űrszondáját a Marsra. A NASA segíti a céget a célja elérésében.

Az űrrepülés kockázatai

Az űrrepülés kockázataiA Medical News Today internetes portál egészségügyi szakújságírója összefoglalta az űrrepülés emberi szervezetre gyakorolt – többnyire már ismert – káros hatásait.

Makákók a Marshoz?

Makákók a Marshoz?Miközben Moszkvában már képzik a leendő „űrhajósokat”, az állatvédők hevesen tiltakoznak az ötlet ellen: az állatok nem űrhajósok.

Vegetáriánusok előnyben

Vegetáriánusok előnybenAz űrhajósok nem hagyatkozhatnak a helyben termelt élelmiszerekre, viszont a táplálék minden grammját a lehető leghatékonyabban kell hasznosítaniuk.

Az egy év megkezdődött...

Az egy év megkezdődött......Mihail Kornyijenko és Scott Kelly számára, akik a Szojuz TMA-16M fedélzetén elindultak és meg is érkeztek a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).

Újrahasznosítás felsőfokon

Újrahasznosítás felsőfokonEgy újabb lépést tehetnek a közeljövőben a Nemzetközi Űrállomáson egy zárt, önfenntartó rendszer kialakítása irányába.

Nem lesz könnyű az a Mars-utazás...

Nem lesz könnyű az a Mars-utazás...Egy amerikai szakértői bizottság elemzése szerint igencsak kétséges, hogy a NASA az évszázad közepéig embereket juttasson a Marsra.