Sikeresen állt pályára az a műhold, amelynek segítségével sűríthetők lesznek a repülőjáratok az ázsiai és óceániai térségben, miközben csökkenthető a gépek közötti távolság.
A kazahsztáni űrbázisról egy nap különbséggel bocsátanak majd pályára három GLONASSZ holdat, illetve a Galileo rendszer első, egyelőre kísérleti darabját.
E három látszólag távoli fogalom kapcsolatát mutatjuk be annak nyomán, hogy az ESA egyik beszállítója előállított egy olyan mikrohullámú berendezést, amellyel forradalmasítható a repülőtéri biztonsági átvilágítás.
Szeptember 6-án szavazott az Európai Parlament arról a rendelettervezetről, amely a Galileo műholdas navigációs rendszer kiépítésének és üzemeltetésének jogszabályi hátterét hivatott megteremteni.
A tömegközlekedés az egyik olyan terület a sok közül, amelyre mindig ráfér(ne) a fejlesztés. Most az európai EGNOS helymeghatározó rendszer egyik kísérleti stádiumban levő alkalmazását mutatjuk be.
A Boeing Integrated Defense Systems a GPS III rendszer előzetes definíciós fázisának egyik elemeként egy tanulmányt rendelt meg a francia Alcateltől. A tanulmány célja, hogy megalapozza a Boeing és az Alcatel közötti esetleges jövőbeni GNSS együttműködést.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) gondozásában nemrég elkészült egy magyar nyelvű honlap, amely az európai műholdas helymeghtározó rendszerben való hazai részvételt igyekszik segíteni.
A Global Marine Networks LLC egy olyan automatikus hajókövető (diszpécser) szolgáltatást indított, mely a pozícionáláshoz a hajók fedélzetén GPS műholdas helymeghatározást, az adattovábbításra pedig az alcsonypályás (LEO) Iridium műholdflottát használja.
Az amerikai Tetra Tech (www.tetratech.com) biztosíthatja azt a műszaki és konzultációs hátteret az amerikai légügyi hatoságnak, melynek köszönhetően a WAAS mielőbb bevezethető és elterjeszthető lesz Észak-Amerika légiközlekedésében.
Az első új típusú amerikai GPS helymeghatározó és navigációs műhold indítására (folyamatos halasztások után) ma kora reggel került sor. Ez a műhold lesz az első, amely második frekvencián is fog polgári kódot sugározni (L2c), és megkezdi az új katonai kód (M-kód) használatát.
Bemutatjuk, milyen változatos formában volt jelen az ESA űrprogramjaiból származó, mára a földi feladatok szolgálatába állított űrtechnológia egy augusztus eleji vitorlásversenyen.
A Brüsszel környékén immár hónapok óta keringő – és az EU illetékesei által folyamatosan cáfolt – pletykák végül igaznak bizonyultak. A Galileo koncesszió tulajdonosa sem egyik, sem másik pályázó, hanem ketten, együtt, közösen...